paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fashiondoll

Re: paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:11

Ik vind het ook wel een sport hoor...

Roomiey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:42

paardryden is cker een sport! mensen denken dat het makkelyk is en alleen maar op een ryg zitten, maarja om je paard ook nog zinvolle dingen te laten doen, moet je meer moeite doen Knipoog

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:44

Ik vind het zeker een sport. Mijn paard kan niet gereden worden vanwege een blessure, al bijna een halfjaar. Nou, ik ben vrijdag weer eens op een paard gekropen en heb twee dagen niet normaal kunnen lopen. Wat had ik een spierpijn.

duimpje1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:08

Og dat hoor je idd zó vaak dat je er gewoon moe van wordt.

Heb vriendinnen eens uitgenodigt om op mijn paard te komen rijden, de een durfde al niet, en de andere kwamen niet verder dan en wiebellig opzitten Knipoog

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:07

Ja echt om moe van te worden No Cheer
De vriend van mijn zus ook al, paardrijden?? dan hoef je toch niks te doen. Ja hoor dacht ik Rolleyes , een paard loopt niet uit zichzelf hoor en het is niet voor niks een olympische sport Hamer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:47

Als de ruiters hier dan eens met mij mee een uurtje gaan trainen Duivel

Benieuwd of je paardrijden dan nóg een sport vindt........

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:50

Ik heb 2 keer in de week les en dan pfoe, kom ik gebroken van het paard af, nou als dat nog geen sport is, dat soort commentaar wordt ook alleen gezegd door mensen die al bang van een shetje zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:55

Dan doe je gewoon iets niet goed.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:56

Haha, tja. Ik heb mijn vriendengroep er ook eens over gehoord, toen heb ik ze maar even uitgenodigd voor een half uurtje rijden....
Een hoop toeschouwers (vrienden) en ééntje van de jongens die het aandurfde, haha, ik heb hem toch een partij afgebeuld:

Hakken naar beneden! Tenen naar binnen, rechtop, niet aan de teugels hangen! Lichtrijden, niet in het zadel ploffen maar je spiertjes gebruiken! En terug naar stap en weer naar draf...

Die arme jongen, was na een kwartiertje kapot! Galop durfde ik maar niet aan... Hij had dan ook nog nooit eerder fatsoenlijk gereden (hij had wel eens op de pony's in het Ponypark gezeten).
Toen wilde hij er ook graag af en heeft hij al zijn opmerkingen terug genomen. Ik was eigenlijk ook wel blij voor m'n pony dat hij eraf wilde.. arm diertje Ach gut

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:58

Tja. Maar ik zit ook wel eens op een buitenritje lekker te relaxen hoor, je kunt paardrijden net zo vermoeiend maken als je zelf wilt! (mits je daar het juiste paardje voor hebt natuurlijk)

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:02

Tja ik vind paardrijden meer hard werken allebei..veel inspanning, oefeningen, fouten maken en ze corrigeren. Lekker samen bezig zijn en veel bereiken op een fijne manier voor beiden. Ik vind het meer dan sport, het is een hele hechte teamsport voor ons, en hierbij ontstaat een goede band. Bij normale sporten ben je alleen of met een team, trek je je sportkleren aan of neem je je racket mee..je speelt en wint of verliest onder de mensen. Ik vind voorbereiden, zorgen en samen dingen bereiken veel leuker met een dier. Eerst werd ik moe van het paardrijden omdat ik verkeerd zat en gespannen was. Niet alleen mijn conditie is verbeterd maar ook mijn rijstijl. Ontspanning bij beiden en heerlijke trainingen.. Sport is het maar heel anders dan andere sporten. Lichaamsbeweging en voldoening

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:04

Ik hoor het ook zo vaak, dan denk ik maar, ach, laat maar l*llen, ze weten niet beter, Ik ga er iig niet meer tegen in, weet zelf wel beter Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:17

Sannessep schreef:
Haha, tja. Ik heb mijn vriendengroep er ook eens over gehoord, toen heb ik ze maar even uitgenodigd voor een half uurtje rijden....
Een hoop toeschouwers (vrienden) en ééntje van de jongens die het aandurfde, haha, ik heb hem toch een partij afgebeuld:

Hakken naar beneden! Tenen naar binnen, rechtop, niet aan de teugels hangen! Lichtrijden, niet in het zadel ploffen maar je spiertjes gebruiken! En terug naar stap en weer naar draf...

Die arme jongen, was na een kwartiertje kapot! Galop durfde ik maar niet aan... Hij had dan ook nog nooit eerder fatsoenlijk gereden (hij had wel eens op de pony's in het Ponypark gezeten).
Toen wilde hij er ook graag af en heeft hij al zijn opmerkingen terug genomen. Ik was eigenlijk ook wel blij voor m'n pony dat hij eraf wilde.. arm diertje Ach gut

De eerste keer tuin omspitten is ook best vermoeiend.....

en op mysterieuze wijze is dat toch geen sport......

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:20

't ging mij om het idee dat hun denken dat je er niet moe van wordt... want als je het veel doet wordt je er wel moe van! Ik weet niet hoe jij dat ziet...

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:22

Yamcha schreef:

Zeg.. ben jij soms aanhanger van de stelling: paardrijden is geen sport?.. Volgens mij lees ik in je profiel dat je nogal veel met paarden te doen hebt gehad, hoe kun je dan zo reageren?

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:26

Haha Yamcha, respect dat je nog in dit topic zit om mensen te overtuigen.
Ik heb het na mijn tweede post al opgegeven Slapen

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:26

Sannessep schreef:
Yamcha schreef:

Zeg.. ben jij soms aanhanger van de stelling: paardrijden is geen sport?.. Volgens mij lees ik in je profiel dat je nogal veel met paarden te doen hebt gehad, hoe kun je dan zo reageren?

Als het erg vermoeiend is doe je iets fout..zo bedoeld ze het en ik snap het Lachen

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:27

Sannessep schreef:
Yamcha schreef:

Paardrijden is ook niet per definitie een sport. Sport is niet te definieren aan de hand van lichamelijke inspanning...

Edit: even mijn uitspraak genuanceerd Knipoog

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:29

Zeg.. ben jij soms aanhanger van de stelling: paardrijden is geen sport?.. Volgens mij lees ik in je profiel dat je nogal veel met paarden te doen hebt gehad, hoe kun je dan zo reageren?[/quote]

Paardrijden is ook geen sport. Sport is niet te definieren aan de hand van lichamelijke inspanning...[/quote]

Inderdaad, lees mijn stukje hierboven maar dan begrijp je me een beetje..

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:33

Hmm... Oke, dat kan ik begrijpen. Inderdaad als je telkens kapot bent doe je iets niet goed. Maar je gaat mij niet vertellen dat als je 0 conditie hebt dat je net zo paard kunt rijden als ieder ander...
Ik zeg ook niet dat het 'topsport' is zoals bijvoorbeeld hardlopen of zo (denk aan marathons), maar als je intensief gaat rijden dan wordt ik daar toch echt wel moe van. En na een hele lange buitenrit ben ik ook best wel vermoeid...
Waar het mij toen destijds om ging (is alweer 6 jaar terug) was dat zij vonden dat je er niet moe van werd, ik wilde hen toen even bewijzen dat dat niet het geval is.

Ik wil ook niet beweren dat paardrijden een sport zou zijn omdat het onder de definitie sport valt, maar ik wil wel beweren dat je mits je het veel doet er best conditie van kunt krijgen.

Hmmm ik ben niet zo goed in het onder woorden brengen van mijn gedachten, dus misschien dat ik wat rommelig over kom Bloos

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:36

Foxy1980 schreef:
Paardrijden is ook niet per definitie een sport. Sport is niet te definieren aan de hand van lichamelijke inspanning...

Daar ben ik het helemaal mee eens hoor, zie bijvoorbeeld dammen of darten... dat kan met grote bierbuiken Knipoog

Edit: Ik moet wel even toegeven dat ik niet het hele topic gelezen heb, dus ik heb ook niet alle argumenten enzo mee gekregen... ik zal eerst even een stuk terug lezen.. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:49

Sannessep schreef:
Yamcha schreef:

Dat ik paarden leuk vind, wil niet zeggen, dat ik rijden een sport vindt, wel?
Ik houd ook erg van honden, en toch vind ik de hond uitlaten ook geen sport, jij wel?
Nee, ik vind paardrijden geen sport. De mensen die roepen dat het een sport is omdat je er spierpijn van krijgt, doen categorisch gewoon veel te veel (de enige plek waar je spierpijn zou mogen krijgen is in je kuiten, de rest hoort ontspannen te zijn).
Ik heb maar een keer spierpijn gehad van het rijden, en dat was de eerste keer.

Ik houd van rijden, vind het fijn en relaxed, en als je samen met je paard ff lekker kunt relaxen en nog een paar leuke oefeningen kunt rijden, vind ik dat gaaf. Maar ik vind het geen sport. Op het niveau van Anky is het sport, maar op het niveau van de NL ruiter is het geen sport, maar een hoop geklungel, waarbij het paard het zwaar te verduren heeft, en in sommige gevallen is het ronduit dierenmishandeling.

En dan nog verbaasd zijn als het paard zich zo moelijk laat vangen in de wei Rolleyes

Nee, kan het geen sport noemen, niet op zo'n ten hemel schreiend laag niveau.

Als je echt wilt sporten, moet je eens een les RPM meedoen, of bodypump, of cardiofitness...... dát is sport.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:53

Zeg.. ben jij soms aanhanger van de stelling: paardrijden is geen sport?.. Volgens mij lees ik in je profiel dat je nogal veel met paarden te doen hebt gehad, hoe kun je dan zo reageren?[/quote]
Dat ik paarden leuk vind, wil niet zeggen, dat ik rijden een sport vindt, wel?
Ik houd ook erg van honden, en toch vind ik de hond uitlaten ook geen sport, jij wel?
Nee, ik vind paardrijden geen sport. De mensen die roepen dat het een sport is omdat je er spierpijn van krijgt, doen categorisch gewoon veel te veel (de enige plek waar je spierpijn zou mogen krijgen is in je kuiten, de rest hoort ontspannen te zijn).
Ik heb maar een keer spierpijn gehad van het rijden, en dat was de eerste keer.

Ik houd van rijden, vind het fijn en relaxed, en als je samen met je paard ff lekker kunt relaxen en nog een paar leuke oefeningen kunt rijden, vind ik dat gaaf. Maar ik vind het geen sport. Op het niveau van Anky is het sport, maar op het niveau van de NL ruiter is het geen sport, maar een hoop geklungel, waarbij het paard het zwaar te verduren heeft, en in sommige gevallen is het ronduit dierenmishandeling.

En dan nog verbaasd zijn als het paard zich zo moelijk laat vangen in de wei Rolleyes

Nee, kan het geen sport noemen, niet op zo'n ten hemel schreiend laag niveau.

Als je echt wilt sporten, moet je eens een les RPM meedoen, of bodypump, of cardiofitness...... dát is sport.[/quote]

Ja..anky moet vast ook erg moe worden van het "sporten" wat ze afentoe doet. Dit sporten wat zij vaak vertoond noemen we ook mishandeling. Dit heet dan sport omdat ze of enorm hard in een paard zn mond trekt (lees in de krul) of ze werkt 150 keer per minuut de spoor erin. Nee ik ben niet erg meer te spreken van anky's handelingen, ze heeft veel goede kanten maar afentoe sport ze wel erg enthousiast.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:56

Als ze tegen mij zeggen: Paardrijden is geen sport, dan antwoord ik: Nee het is kunst!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:57

Kimberley84 schreef:
Als ze tegen mij zeggen: Paardrijden is geen sport, dan antwoord ik: Nee het is kunst!

Dat is een mooie! Pling