Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

VeerenAshley schreef:Ikima schreef:[
Dan begrijp jij de bedoeling van het krukje niet, het is om de rug van je paard te ontlasten en niet omdat je er anders niet opkomt.
En blijkens eerdere reacties is dit niet de enige die de bedoeling van het krukje niet snapt. Gek toch, dat er nog steeds zo lacherig over gedaan wordt, alsof het bijna iets is om je voor te schamen, opstappen met krukje.
....
floppie44 schreef:ik pak vooral geen krukje!
mijn pony is daar heel erg bang voor, zelf noem ik het krukjes angst! (haha)
Maar ik gebruik verder nooit een krukje ik kom er makkelijk op en vind het een beetje onodig
faz schreef:In principe gebruik ik bijna nooit een krukje, kom er 9 van de 10 keer makkelijk en zonder al te veel gedoe/belasting op. Alleen bij paarden die snel geaggiteerd raken als het te lang duurt of het gehijs niet kunnen waarderen pakken we het krukje erbij

en dat het zijn rug ontlast is natuurlijk een mooie bijkomstigheid
beantsje schreef:ik heb ook altijd een krukje gebruikt, maar met mn nieuwe tinkertje eerst niet. Die is ook maar 1.45....
Toch ben ik het nu wel gaan doen, ik merk dat hij het toch vervelend vind als ik met mn hele gewicht opzij aan het zadel hang. het zakt dan ook altijd een beetje scheef. dus maar weer het krukje van stal gehaald.
Vinden jullie dat ookoverdreven, bij zo'n kleintje?