Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
guenivere schreef:het verschilt ook per ras, sommige paarden kan je wel al klaarmaken, beter dan nog id, beleren, en daarna lekker een half jaar de weide op, en dan gewoon weer oppakken,
maar zoals ik al had gezegt,
het hangt geheel van het paard af.
Cer schreef:Ik rij niet zo jong in, maar wat de meest voorkomende argumenten zijn:
- anders worden ze te mans,
- anders kunnen ze niets meer leren,
- anders staan ze daar maar,
- we hebben geen geduld...
zoiets..
Cer schreef:Je hebt voordeel bij de westrijden.. je moet dan een jong gefokt paard hebben, die op tijd gaan inrijden en dan heb je een voorsprong.... is ook een argument.
Het valt niet uit te leggen, dus denk niet dat het gaat gebeuren
Pascha schreef:Als ik zo naar onze 2,5 jarige kijk, dan denk ik nog niet dat ik daar zo op zou stappen .Ze ziet er nog zo puppy-achtig uit!!
we wachten nog wel even. (nu is ze 2 jaar en 7 maanden oud)
savath schreef:Ik beweer ook niet dat en paard dan volgroeid is.
Maar dat men vaak overdrijft met te zeggen dat er schade optreed,
Dan mag je eigenlijk niets met je paard rijden,veel schade komt door het rijden!!
dan moet je het gewoon in de weide zetten,en zien dat het veel weide heeft.
Want van veel in de stal te staan kan je paard ook schade oplopen.
savath schreef:anthar wordt eind maart 3 jaar,en de reden dat we hem nu leren is deels al eerder door me uitgelegd.
De andere reden is dat de pensionstal waar hij geleerd wordt vanaf januari bezet is tot september.
Ze nemen maar drie paarden per maand aan.
en tot september is me te lang wachten,en ik wil dat het rustig en netjes gebeurd.
voor de rest ga ik er niet meer verder op in,ieder zijn mening ,en ik heb gelukkig dus nog geen paard met schade gehad.
Ik denk dat vele van jullie opleren en berijden over een andere kam scheren dan dat we doen.
Ik ga er inderdaad wel opzitten,maar dat is enkele malen en dan gaat hij op rust.