Mireille1970 schreef:Weet je wat, Russell, je hebt gelijk!
Goh wat ben ik daar nou blij mee!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mireille1970 schreef:Weet je wat, Russell, je hebt gelijk!
russel schreef:Mireille1970 schreef:Weet je wat, Russell, je hebt gelijk!
Goh wat ben ik daar nou blij mee!
Mireille1970 schreef:Weet je wat ik draag nog één voorbeeld aan en dan laat ik jullie heerlijk met rust.
Tineke is niet onverdienstelijk militaryruiter, springruiter en later dressuurruiter. Imke trad al snel in de voetsporen. Imke kreeg bij Kyra de basis geleerd en bij mamma uiteraard. (en als ze ergens goed voor de paarden zijn is het daar toch? ze toiletteerden de neusharen nooit omdat dat voelsprieten waren en dat in de natuur ook zo was.
Ook zij kwamen met ldr in aanraking, om hun paarden meer op lengte te krijgen en beter te communiceren.
Denk je echt - en nu hoop ik dat jullie tineke kennen wellicht persoonlijk - dat zij zo zouden blijven trainen als er een kleine mogelijkheid bestond dat het niet goed zou zijn voor de paarden?
Mireille1970 schreef:
Dus ga nu niet roepen dat ik een dierenbeul ben omdat ik ldr rij en dat het verboden moet worden etc...
russel schreef:Mireille1970 schreef:
Dus ga nu niet roepen dat ik een dierenbeul ben omdat ik ldr rij en dat het verboden moet worden etc...
Mmmm, ik hoop niet dat je het tegen mij hebt, want dat heb ik niet gezegd. Je fotoos laten wel paarden zien die in mijn ogen "normaal" getraint worden.
Mireille1970 schreef:De pro-argumenten die jij aandraagt zijn een eigen mening naar aanleiding van een beeld.
De ervaring mis ik. Kom nou eens met: ik heb er 25 gedurende 5 jaar in de hand gehad en onder het zadel, puur ldr trainind, en het is een drama, ze werden unhappy etc etc etc... DAN heb je een statement vanuit jouw ervaring. En dan zou ik je vragen met wat voor paarden je het geprobeerd hebt.
Snap je?
Wat voor de één goed voelt voelt voor de ander minder goed... Maar onderbouw het nou eens.
Dan kunnen we er iets van opsteken.
jjs schreef:Wat is de definitie van dierenbeulerij?
Iets doen waar je dier geen plezier aan beleeft, je dier pijn doen, je dier iets dwingen te doen?
Dat is hier toch aan de orde, dus ja, dan hebben we het toch over dierenbeulerij....
jjs schreef:Karl: nogmaals even geplakt, blijkbaar ben je een erg slechte lezer:
Hoe het er uit ziet, is maar een van mijn 8 punten.
Tegen omdat ik:
a. de methode er afschrikwekkend uit vind zien.
b. het een paard in zo'n houding voor je laten werken disrespectvol vindt.
c. de fysieke uitleggen waarom het niet past in de biomechanica van het paard, heel logisch vindt (zie ook dr. Nancy Nicholson haar nieuwe boek)
d. je met de grootst mogelijke moeite niet voor kunt stellen dat dit plezier is voor een paard
e. vind dat er andere trainingsmethodes zijn die veel paardvriendelijker zijn.
f. dit het grootste contrast vindt met de natuurlijke trots, gratie en elegantie van het paard.
g. vindt dat de bereidwilligheid en 'eager to please' aard van het paard misbruikt wordt.
g. de paardenkoppen op de foto's je genoeg zeggen
Waarop zijn de argumenten van de voorstanders gebaseerd?
De voorstanders waren er al, nog voor het rapport uitkwam dat het niet schadelijk zou zijn.
Dus kom daar niet mee aan: omdat aangetoond is dat het niet schadelijk is.
Er wordt telkens gesteld dat de argumenten CONTRA, niet valide zijn en de argumente PRO, wel. Mijn argumenten tegen de rollkur zijn net zo valide als de argumenten van de voorstanders.
Het getuigt van disrespect naar je mede discussieleden door telkens te zwaaien met: NIET GELDIG ARGUMENT.
Zo blijf je in een kringetje rondpraten en is er niet eens sprake van discussie.
Ik kan alleen maar hopen dat mensen gaan nadenken over de dingen die ik zeg en beginnen met de plaatjes afschuwelijk te vinden. De rest van het kwartje valt dan vanzelf.
jjs schreef:Zijn dit soort uitlatingen het laatste redmiddel om jouw gelijk te halen?Dat is hier toch aan de orde, dus ja, dan hebben we het toch over dierenbeulerij....
jjs schreef:Iets doen waar je dier geen plezier aan beleeft, je dier pijn doen, je dier iets dwingen te doen?
Dat is hier toch aan de orde, dus ja, dan hebben we het toch over dierenbeulerij....
Mireille1970 schreef:jjs schreef:Wat is de definitie van dierenbeulerij?
Iets doen waar je dier geen plezier aan beleeft, je dier pijn doen, je dier iets dwingen te doen?
Pijn?
Geen plezier?
Dwingen?
Sorry hoor.......... lees mijn bovenstaande. Ik wens gewoon niet voor dierenbeul uitgemaakt te worden. Een ieder die mij kent weet dat...
Mireille1970 schreef:
Dus als het hoofd naar beneden gaat wordt het paard onderdanig?
En normaal niet als je erop zit? En ook niet als het hoofd naar de grond gaat met vwnw of als hij gras eet in een kudde?
jjs schreef:Ik vermoed dat Eric van Breda hierop doelde met zijn uitspraak:
iedere ruiter zou eerst winstpunten in natural horsemanship moet halen.