Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kadankovitch schreef:Hier moet ik duidelijk tegensreken: S_en_Z heeft volgens mij de hele video geduld getoond. Aangezien niemand dit paard kende uit de tijd voor dat zij het dier ging rijden, is het onmogelijk te stellen dat zij meer of minder geduldig had moeten zijn. eens iets te zien van driftige of ongeduldige hulpen. Ook de ontspanning was meer dan voldoende.
terpentijn schreef:Okee, I rest my case en ga weer in de meeleesmodus. Mijn kanttekeningen worden in het geheel niet opgevat zoals ik ze bedoeld had.
pol1 schreef:S en Z, met de lijn achter de achterhand langs activeer je beter de achterhand ( onmogelijk als je staat te filmen hoor om t zo te doen)..zodra ze meer gaat zakken aan die dubbele longe krijgt ze ook meer ruimte in de beweging ( de lange rugspier kan dan ontspannen )..
pol1 schreef:Ja ieder zo zn ding..Ik kan beter longeren.. soms denk ik jammer is dat maar t is zoals t is..
Simpelman schreef:Mijnheer Kadankovitch,
Stel voor U hebt een jong redelijk getalenteerd paard dat gedurende 2 jaar netjes ingereden is.
Zou U ons het verschil kunnen omschrijven in dat wat we als ruiter voelen tijdens een progressieve overgang van arbeidsdraf naar arbeidsstap indien het paard met de neus omstreeks 20cm voor de loodlijn loopt, met de neus omstreeks 5cm voor de loodlijn en met de neus omstreeks 20cm er achter?
Ik bedoel het elementaire verschil van de gehele fysieke ervaring.
Dat moet in een paar woorden kunnen.