Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Toad schreef:Het is toch in elke wedstrijdtak zo. Sinds pas korte tijd bekijk ik wedstrijdfoto's van IJslanders op een andere manier. De foto's stellen mij vaak enorm teleur. Vele ruiters moeten zich schamen dat ze zo op een paard zitten. Zo veel ruiters zitten scheef maar de meeste rijden volledig uit balans.
_Bitje_ schreef:Air schreef:Juist omdat het een momentopname is zie je wat er fout gaat. Je poedersuiker veel beoordelen op foto's hoor
Zo zie ik bij Bitje (waarschijnlijk doordat ze achterover hangt) een gespannen kaak bij dr paard.
opzich valt die gespannen kaak ontzettend mee , maar wat je zegt, mijn houding daar is zeker not done
knollentuin schreef:een draver hoeft voor de sulky geen gewicht te dragen alleen te trekken en snelheid te maken, dan is juist ruggebruik minder belangrijk . pas als er een ruiter op de rug gaat zitten hoor je je paard te helpen hem te leren zn rug te gaan gebruiken
x_Katja_x schreef:En ik wás L2 ja.. nu mag ik blij wezen dat ik op B-niveau weer de bak doorkom!
_Bitje_ schreef:Air schreef:Juist omdat het een momentopname is zie je wat er fout gaat. Je poedersuiker veel beoordelen op foto's hoor
Zo zie ik bij Bitje (waarschijnlijk doordat ze achterover hangt) een gespannen kaak bij dr paard.
opzich valt die gespannen kaak ontzettend mee , maar wat je zegt, mijn houding daar is zeker not done
Air schreef:Met de juiste nageeflijkheid hoor je de slijmklieren niet te zien, dat duidt op spanning en niet op een open kaak
Even het vergelijk:
Links een gespannen kaak, slijmklier die naar buiten komt, rechts een open, ontspannen kaak.
Zo zijn er nog meer dingetjes waaraan je kunt zien of iets klopt of niet.
Air schreef:Met de juiste nageeflijkheid hoor je de slijmklieren niet te zien, dat duidt op spanning en niet op een open kaak
Even het vergelijk:
Links een gespannen kaak, slijmklier die naar buiten komt, rechts een open, ontspannen kaak.
Zo zijn er nog meer dingetjes waaraan je kunt zien of iets klopt of niet.
Esperanza schreef:Oef Tendance, dan moet je toch eens beter om je heen gaan kijken hoor, ik zie veel van dit soort gevallen. Of met zo´n verkeerde knik, (nek niet het hoogste punt).
Maar ik zie iedere wedstrijd wel 1 of 2 gevallen van mensen die volledig over hun theewater zijn omdat het paard niet meewerkt. (lees ze zijn zelf vreselijk gefrustreerd). "Waarom heb ik nou altijd een paard dat niet wil werken!" Dit hoorde ik recent nog. Toen deze dame uit de proef kwam (die niet goed ging, gek he?) begon ze haar paard te meppen. Ik heb daar wat van gezegd (kan mijn mond namelijk nooit houden) Maar toen zei ze "Hij krijgt toch niets wat ie niet verdiend heeft?!" Gelukkig hield ze wel op met dat gedoe. Maar anders had ik ook de ringmeester wel geroepen. Iemand moet toch voor zo´n paard opkomen.
@ Katja Maar zo´n KS geval kan heel goed weer goed komen hoor! Ik PB je wel even.Maar het is inderdaad heel apart dat paarden maar door blijven gaan, ook al worden ze slecht gereden. Sommige paarden laten weinig tot niets zien, maar vaak zijn het ook ruiters die niet weten waar ze naar moeten kijken of luisteren.
Mijn paard gaat altijd lekker briesen als ik hem losrijdt. Nu vroeg op de RV een keer een meisje, "Wat is dat, wat doet je paard?" Zij wist niet wat het was, haar paard deed dat nooit....De meeste ruiters weten gewoon te weinig en dat wordt ze ook nergens geleerd...
Air schreef:Hoe kun je nu iets duidelijk maken met 2 heel verschillende dingen......Dat ben ik nog nooit tegengekomen Knollentuin, wel dat de aanzet daar dikker is door inderdaad meer nek.
Daar ging het toch helemaal niet om? Ging om even duidelijk te maken hoe je het kan zien.
Die klier hoor je ook niet zo te zien bij meer verzameling, hij hoort 'open' te blijven.
Zoals ik al zei is dit 1 van de dingen die je kunt zien op een foto. Zo heb je bijv. ook het inknikken van de halswervels. Kan je ook op een foto zien waar dat gebeurt.
Zo rijdt bijna niemand? Waarom kom ik het dan toch zo vaak tegen?
Air schreef:Die klier hoor je ook niet zo te zien bij meer verzameling, hij hoort 'open' te blijven.
Zoals ik al zei is dit 1 van de dingen die je kunt zien op een foto. Zo heb je bijv. ook het inknikken van de halswervels. Kan je ook op een foto zien waar dat gebeurt.