Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tendance schreef:Er zijn gelukkig meerdere wegen die naar Rome leiden!!! Dus ook meerdere manieren om een paard zadelmak te maken.
Wij hebben met die van mij op meerdere manieren geprobeerd de singel vast te krijgen, maar uiteindelijk moest het gewoon een paar keer gebeuren, dan maar wat sneller. Mijn paard is heel erg van: Als het me 1 keer lukt om er onderuit te komen, dan lukt het een tweede keer ook en dit patroon moest gewoon een keer doorbroken worden.
Gert heeft dit op een hele rustige manier maar toch kordaat gedaan!
Het is net als bij bungyjumpen (wel heel heftig voorbeeld, dat weet ik): De 1 moet zich lang geestelijk voorbereiden en de ander moet je gewoon overvallen en een "duw" geven. En velen zitten daar tussenin.
Een ieder is verschillend, maar ik heb bij alle paarden de manier gebruikt, die raakt aan die van Gert, alleen nam ik voor mezelf iets langer de tijd, omdat ik niet zo goed blijf zitten als Gert.
En dan niet op de manier die jullie in filmpjes zien, maar de manier die Gert bij mijn paard heeft toegepast.
Electra63 schreef:Tendance schreef:Er zijn gelukkig meerdere wegen die naar Rome leiden!!! Dus ook meerdere manieren om een paard zadelmak te maken.
Wij hebben met die van mij op meerdere manieren geprobeerd de singel vast te krijgen, maar uiteindelijk moest het gewoon een paar keer gebeuren, dan maar wat sneller. Mijn paard is heel erg van: Als het me 1 keer lukt om er onderuit te komen, dan lukt het een tweede keer ook en dit patroon moest gewoon een keer doorbroken worden.
Gert heeft dit op een hele rustige manier maar toch kordaat gedaan!
Het is net als bij bungyjumpen (wel heel heftig voorbeeld, dat weet ik): De 1 moet zich lang geestelijk voorbereiden en de ander moet je gewoon overvallen en een "duw" geven. En velen zitten daar tussenin.
Een ieder is verschillend, maar ik heb bij alle paarden de manier gebruikt, die raakt aan die van Gert, alleen nam ik voor mezelf iets langer de tijd, omdat ik niet zo goed blijf zitten als Gert.
En dan niet op de manier die jullie in filmpjes zien, maar de manier die Gert bij mijn paard heeft toegepast.

Cassidy schreef:Ik kijk vaak op Natural Horsemanship of Natural, en ook op Omgang en Paardengedrag.
Verder de actuele topics in de gaten houden, en wat je als titel aanspreekt aanklikken.
Tendance schreef:Ik denk dat je nu het bericht van sporter bewust niet op de juiste manier leest, want ik lees duidelijk, dat het hier gaat om het feit, dat geen paard gelijk is en dat je wel veel over het gedrag van paarden gelezen kunt hebben, maar dat je toch zult moeten werken met het gedrag van het betreffende paard en dat dit helemaal niet aan een norm hoeft te voldoen.

Tendance schreef:@ Electra:
Kijk wel waar jij allemaal zit! Even kijken of daar nog wat spannends bij zit! hihi

kamsel schreef:Toch kan de ene wel met radio aan werken (soms beter dan zonder) en de ander absoluut niet. Dat is een simpel htk voorbeeld om aan te geven dat je kunt studeren en onderzoeken wat je wil, maar moet uitvinden wat voor jezelf werkt.
Idem geldt voor paarden, je zult per paard moeten kijken hoe en wat.
sanne83 schreef:kamsel schreef:Toch kan de ene wel met radio aan werken (soms beter dan zonder) en de ander absoluut niet. Dat is een simpel htk voorbeeld om aan te geven dat je kunt studeren en onderzoeken wat je wil, maar moet uitvinden wat voor jezelf werkt.
Idem geldt voor paarden, je zult per paard moeten kijken hoe en wat.
Dus omdat er kleine individuele verschillen zijn, is al het onderzoek onzin?
Flooding is gewoon bewezen enorm stressvol. Is niet veel anders van te maken.
@tendance: Wat heeft dit met paarden te maken? Dit is ontwikkeling, geen training.
klotshtiduj schreef:Giolli schreef:Nou, die kerel zit als een huis!
Het enige wat ik in dit filmpje zie is een doodsbang paard met zijn staart tussen zijn benen geknepen....
En dan ook nog verwachten dat ie weer vertrouwen in de mens gaat krijgen???
Wat mij betreft echt NOT DONE deze manier van paarden breken!
sanne83 schreef:Welke fases heb je het over?
Het is simpelweg onderzocht hoe dieren (en mensen) leren. Wanneer ze minder of meer stress hebben en dus beter of slechter leren.
klotshtiduj schreef:Giolli schreef:Nou, die kerel zit als een huis!
Het enige wat ik in dit filmpje zie is een doodsbang paard met zijn staart tussen zijn benen geknepen....
En dan ook nog verwachten dat ie weer vertrouwen in de mens gaat krijgen???
Wat mij betreft echt NOT DONE deze manier van paarden breken!
sporter schreef:sanne83 schreef:Welke fases heb je het over?
Het is simpelweg onderzocht hoe dieren (en mensen) leren. Wanneer ze minder of meer stress hebben en dus beter of slechter leren.
Ja dus heb je helemaal niks aan dat soort onderzoekjes. Iedereen met een beetje verstand weet dat je zo min mogenlijk stress moet hebben. Iedereen weet ook dat je niks kunt bereiken zonder stress. Zowel in het echte leven als in de paardensport. En je kunt een paard niet opleiden zonder stress. WEl met zo min mogenlijk stress. Maar elk paard krijgt van andere dingen stress. En is het circeltje weer rond dat je helemaal niks aan dat soort onderzoekjes hebt.
sanne83 schreef:sporter schreef:
Ja dus heb je helemaal niks aan dat soort onderzoekjes. Iedereen met een beetje verstand weet dat je zo min mogenlijk stress moet hebben. Iedereen weet ook dat je niks kunt bereiken zonder stress. Zowel in het echte leven als in de paardensport. En je kunt een paard niet opleiden zonder stress. WEl met zo min mogenlijk stress. Maar elk paard krijgt van andere dingen stress. En is het circeltje weer rond dat je helemaal niks aan dat soort onderzoekjes hebt.
Dit soort onderzoekjes![]()
Dit zijn niet echt dingen waar een klein onderzoekje genoeg voor is![]()
Grappig genoeg is het vrij algemeen waar paarden (en mensen) stress van krijgen. Flooding is een voorbeeld waar enorm veel stress bij komt kijken en dat is dus wat gert hier doet.