Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
setteke schreef:niet iedereen met overgewicht zit slecht en stoort zijn paard.
lotjaa93 schreef:ik wil best geloven dat de paarden het houden, al zou zonder gewicht het beste zijn en met minder gewicht dus ook beter, in trant van dit topic is gewicht dus altijd negatief.
setteke schreef:Jasmijn, eerder heb ik gezegd, dat niet iedereen olympische aspiraties heeft, er zijn mensen die rijden voor de leut. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen, dat je met overgewicht op je ros moet kruipen.
lotjaa93 schreef:Zij is met haar paard wel ZZ gekomen, in zo'n geval vind ik het dus niet echt negatief.
pandour4evuh schreef:paarden kunnen meer aan dan mensen denken zolang er niks mis zit in hun rug. er moet een goed zadel op liggen en je moet niet een blik op het paard leggen maar op het flexen van de botten boven de hoef.
.
pandour4evuh schreef:Iedereen die wil kan komen rijden ik heb hier iemand van 380 pond op de arabier gehad. (voordat iedereen gaat gillen dat kan niet)
Huertecilla schreef:Iedereen met overgewicht belast diens paard onnodig extra.
Huertecilla schreef:Daarmee geeft die ruiter blijk het eigen lolbelang boven het welzijnsbelang van het paard te stellen.
SixBar schreef:bij het lezen van de vraag van dit topic vraag ik me eigenlijk af wat dan precies dat overgewicht is.
Huertecilla schreef:Ping!!!
Dus belast jouw paard zo min mógelijk. Geen overwicht, goede conditie, een goede zit en goede techniek.
Of een ander meer weegt of minder vaardig is, is niet relevant, geen alibi voor onnodige belasting van joúw paard door joú.
Hoe jíj joúw paard belast is joúw verantwoordelijkheid en overgeicht is onnodige extra belasting. De rest is verdoezelen van gebrek aan discipline, gebrek aan de wil in jezelf dus in het welzijn van het paard te investeren.
Het ligt gláshelder en wie die schoen past moet de ogen uit het hoofd schamen die niet alláng aangetrokken te hebben. DOE er wat aan in plaats van alibis te zoeken. Motiveer jezelf. Dat is niet de verantwoordijkheid van een ander. Kan je dat niet, dan verdien je jouw voorrecht niet maar een vette foei.
beantsje schreef:Vergeet niet dat wij altijd compromissen sluiten, zodra je op een paard stapt. Een paard is niet gemaakt om een mens te dragen, dus rijden is altijd een belasting van een paard.
Het gaat erom, wat je in alle eerlijkheid nog acceptabel vindt voor je paard.
Monaparte schreef:Beseffen sommige posters hier wel dat je mensen zwaar kan beledigen??
Monaparte schreef:Iemand kan het soms niet helpen dat hij/zij overgewicht heeft (bijv. door een aandoening aan de schildklier oid). Daar is prima mee te leven, maar als je dan toevallig lol hebt in paardrijden, er ook nog talent voor hebt en dus in de Z terecht komt met je paard.......wat is er mis mee?
nobel1 schreef:Als je enigzins respect voor je paard en zijn gezondheid hebt dan zorg je ervoor dat zowel ruiter als paard in een goede conditie zijn en hoe sneu ook,als je te dik bent dan is het beter om niet te rijden.
kohtje schreef:Tuurlijk iedereen met overgewicht heeft het aan zichzelf te danken en is een slapjanus omdat die niet afvalt![]()
kohtje schreef:Tuurlijk iedereen met overgewicht heeft het aan zichzelf te danken en is een slapjanus omdat die niet afvalt![]()
Huertecilla schreef:setteke schreef:niet iedereen met overgewicht zit slecht en stoort zijn paard.
Iedereen met overgewicht belast diens paard onnodig extra.
Daarmee geeft die ruiter blijk het eigen lolbelang boven het welzijnsbelang van het paard te stellen.
Dat wil ik graag ontmoedigen.
Paardrijden is geen recht, maar een voorrecht en als je dat voorrecht niet verdiend, dan hoor je er niet op. Wil je er wel graag op, motiveer dan jezelf om dat te verdienen zeg.