Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:45

Ik vind dat je daar geen onderschijt in kunt maken :)

Bij een zeer moeilijk paard die geregeld een vreugdesprong maakt zul je vast wel eens zandhappen als je het even niet
goed kunt uitzitten, de beste ruiters vallen wel eens, dat is gewoon paardensport. :)

Moet zeggen dat ik verbaasd ben dat ik nog nooit van mijn beautje ben afgevallen. Heb hem zelf doorgereden en rijd
hem nu bijna 2 jaar. En ondanks zijn capriolen en onverwachte momentjes ben ik nog nooit van hem af gevallen.
Hij kent het er - afvallen dus ook niet :=

Ruyter

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:39

Als ze onverwachte sprongen maken en je zit even niet op te letten lig je er zo naast. Je leert er eigenlijk alleen maar beter van rijden.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:42

ben je een slechte ruiter als je valt?,

nee zelfs anky valt nog wel eens van haar paard

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:56

Vallen is niet erg, goed landen moet je leren :D Ben inmiddels er zo vaak afgeklapt dat ik tegenwoordig op mijn voeten kan landen. Met een beetje pech loop je dan enkelblessure's op. Sinds de Ariatschoenen is dat probleem ook opgelost. Alleen met een bodyprotector kan ik dat kunstje niet en da's niet fijn vallen. Gelukkig is dat onding met dressuur en springen niet verplicht en aangezien ik nu een paard met een waterfobie heb hangt ie mooi in de kast.

schimmelvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 01:32

Zelfs de besten vallen wel eens! Als je niet wil vallen moet je ook niet paardrijden. Elke ruiter kan wel eens is een inschattingsfoutje maken met de gekende gevolgen. En daarbij, uit elke val kan je leren :)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 02:20

Nee hoor :n Vallen hoort erbij!

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:13

ik ben vorig jaar voor de eerste keer met paard en al gevallen. Het paard viel. Tja... Kan gebeuren. |( Wel heel mijn arm open en last van m'n knie! Stommerik, had hij niet opzij moeten springen omdat er 'n vogeltje wegvliegt :o

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:16

Nee, vallen hoort er eenmaal bij!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:40

Shanon schreef:
Als ze onverwachte sprongen maken en je zit even niet op te letten lig je er zo naast. Je leert er eigenlijk alleen maar beter van rijden.

Mee eens :)

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:59

Tuurlijk niet, het kan iedereen overkomen. Een vriendin van mij wel nog nooit gevallen en zij ontwikkelde een angst voor het vallen omdat ze niet wist wat het was. Het is dus juist beter er zo nu en dan van af te vallen (zonder erge schade natuurlijk) dan weet je weer dat je niet alles in de hand kan houden ;)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:11

Nee... behalve als je het natuurlijk expres doet;)

Sphie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:01

Net als toen je nog een klein kind was leer je van vallen en opstaan.

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:07

Vallen hoort erbij...tis alleen te hopen dat je niet al te ongelukkig terecht komt want dan houd je er toch vaak wat angst aan over! Enne inderdaad: zelfs Anky valt hoor!

_bloemetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:33

Nee tuurlijk ben je geen slechte ruiter als je valt!

Zelfs Anky zal wel eens vallen!

Iedereen die wil paardrijden zal ook wel eens vallen! Dat hoort er gewoon bij!:)

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:56

Als je je eraf willen, dan krijgen ze je er ook af.. Ik heb ooit een jonkie onder het zadel gehad die hartstikke braaf moest zijn, bleek je achteraf niet aan de teugels te moeten zitten want dat kende ze niet. Twee bokken en ik zat met een gebroken neus en hersenschudding in het zand.. Tja, ben er absoluut geen slechtere ruiter door alleen wat voorzichtiger geworden.
Je kan er maar het beste van leren en hopen dat ze je niet al te veel verrassen want af en toe zit je sneller op de grond dan dat je 'a' kan zeggen ;)

Bonney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:57

Mijn moeder zegt altijd: Van vallen leer je rijden, en dat is ook zo!!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 01:54

Ik heb altijd geleerd dat je dingen leert met vallen en opstaan en dat is voor paardrijden niet anders. Als je nog nooit van een paard bent gevallen kun je niet rijden en rij je na 30 jaar nog steeds op dat brave manege paard wat netjes luisterd naar die meneer of mevrouw die in de bak staat en nog "H" hoeft te zeggen of het paard gaat al halthouden.

Dus wat ik dan automatisch zou zeggen is:" 'T is maar goed dat ik zo vaak val, dan kan ik straks veel beter rijden als jullie".

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 02:04

Pfoo, moeilijke vraag. In de gevallen dat ik van m'n paard viel, liet ik me er eigenlijk zelf afvallen. Een gecontroleerde val is altijd beter dan een onverwachte. De laatse keer was toen ik de hoogte van een omgevallen boom verkeerd inschatte, dat leverde een jaap op van bijna een meter, van schouder tot onderrug...Op zo'n moment, wil je graag even van je paard vallen. Weer een fors litteken er bij.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 08:16

Meestal als ik val grijp ik de nek beet, en Dan hang ik er nog aan dan hoef ik me alleen op te hijsen dus eigenlijk niet gevallen ... Maar soms gaat het iets te hard dan lig ik wel op de grond

Opaal77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 08:39

Tja fietsen leer je toch ook met vallen en opstaan. Al moet ik zeggen dat het bij inderdaad vaak een geval is van me laten vallen op een "veilige" plek. Behalve die ene keer dat mijn paard vanuit het niets een sprint trok en als een gek begon te bokken en daar ook mee door ging toen ik er af lag. Dat was 1 keer in bijna een jaar, we snappen er niets van.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:07

Ik vind het altijd wel een goeie uitdaging zo'n bok partij. Het test je zit, je kan er van leren en soms is het ook nog eens grappig als het gewoon 'zomaar' gebeurt xD (als uiting van vreugde bijv.). Ik ben door mijn vallen er beter van geworden en kan nu ook beter reageren als er zoiets gebeurd. Na zo'n tirade of val moet ik er altijd wel om lachen :P

Wel ben ik er een keer 2x in drie kwartier afgevallen en hard.. daarna was ik wel een beetje duizelig xD (maar dat paard is nog jong en staat op pauze. Ik zit er ook bijna nooit meer op omdat wij elkaar gewoon niet zo liggen).

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:09

ach je leert er van toch? ik zou het apart vinden als je nog nooit zand hebt gehapt! :+

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:45

mij hebben ze wel eens gezegd een goede ruiter is minstens 72 keer gevallen aan zijn eind van zijn hobby/carriere

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:49

Wat kan jou het schelen wat andere zeggen.... lekker blijven rijden...vallen.... ;)

paardemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:52

van vallen leer je juist,
ik val af en toe ook nog wel eens hoor,
en het maakt me niet uit wat ze over me denken
ik stap op en rijd weer verder. :)