Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:12

En dat zijn wel de besten!

normanfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:21

Spanning. Loperigheid. Combinatie daarvan. Zoiets. Niet omdat Edward veel controle wil. Controle krijg je nl. niet aan de voorkant.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:25

Ilzas schreef:
ja, er NA... we hebben het nu toch over tijdens de proef...
Ik ben ook relaxt na mijn werk, maar dat impliceert totaal niet dat ik op mijn werk ontspannen ben.

Een paard is niet van het één op het andere moment zijn spanning kwijt. En volgens sommige bokkers zet Edward er (te) veel druk op. Dat kan niet opeens na het groeten verdwenen zijn. Kijk maar naar Salinero, die heeft nog nooit zo relax de ring verlaten als Totilas.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:30

goh we zijn de 1000 ste reactie al gepasseerd, kun je nu wel zien hoe bijzonder totilas is, het houdt bokt wel bezig!!

en ik sluit mij aan bij ilzas, naar aanleiding van de reactie van kiwiko, paarden met veel drang naar voren zijn vaak wel de besten. totilas heeft ook een enorme drang naar voren. edward moet zijn hulpen ontzettend fijn afstellen, want als ie iets te veel doet dan reageert totilas daar direct heel fel op.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:37

de verhalen gaan dat hij bizzar lastig is geweest als jonkie, dat zelfs Edward hem eigenlijk liever had laten staan......... zegt wel iets over het temperament van meneertje Totilas :D

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 19:07

Het gaat het niet over zijn temperament.. Dat Totilas zo extreem met z'n benen loopt te zwaaien wordt door het grootste gedeelte van het publiek alleen maar toegejuicht. Lag het maar aan het temperament, als hij dan wat meer ontspannen is over een tijd, dan zou hij ook niet zo hectisch zijn. Maar dat zie ik nou niet echt gebeuren hoor... Zie hem alleen maar nog extremer gaan in de toekomst..

Iets kan te weinig zijn, maar iets kan toch ook gewoon teveel van het goede zijn?
Laatst bijgewerkt door Bomba op 29-09-09 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:08

Bomba, heb je Totilas wel eens live gezien?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 19:08

Nee, enkel op tv/filmpjes op YouTube.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:11

dan moet je dat toch eens gaan doen........... want het is namelijk een totaalplaatje....

als je op de tribune zit dan "pakt" hij je........ kan je niet omheen.

Peerd straalt zo gruwelijk veel uit, en dat is nou net niet wat je van een foto of filmpje kan zien.

het is het totale plaatje wat je krijgt als je naar hem Live kijkt....... echt ik ben veel gewend, maar van die bok krijg ik gewoon kippevel.......

MET al zijn foutjes en dingetjes erbij..........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:12

En jij houdt niet eens van wedstrijden ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:13

hihi inderdaad........... heb niks met wedstrijden :D kan je nagaan :)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 19:15

KiWiKo schreef:
dan moet je dat toch eens gaan doen........... want het is namelijk een totaalplaatje....

als je op de tribune zit dan "pakt" hij je........ kan je niet omheen.

Peerd straalt zo gruwelijk veel uit, en dat is nou net niet wat je van een foto of filmpje kan zien.

het is het totale plaatje wat je krijgt als je naar hem Live kijkt....... echt ik ben veel gewend, maar van die bok krijg ik gewoon kippevel.......

MET al zijn foutjes en dingetjes erbij..........

Oh, dus dressuursport draait tegenwoordig om het kippenvel gevoel? Ik dacht dat het ook om correctheid draait? Of vergeten we dat hier nou?

Omdat Totilas zo gruwelijk veel uitstraalt geeft het niet dat hij te extreem met z'n benen zwaait?! Natuurlijk is hij een ONTZETTEND gave bok, met evenveel uitstraling. Maar het is te extreem.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:18

waarom is het te extreem? tis wat het dier makkelijk doet......... blijkt :) en niet om het een of ander, maar de hele proef zo met zijn benen zwaaien doet hij ook niet hoor :)

overigens worden de onderdelen correct gereden, anders zouden de juryleden dit niet als zodanig waarderen toch?

ik zie zelf het probleem niet :)

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:22

Ik vind het altijd zo leuk als Kim er is in een topic! Vertelt altijd precies waar het op staat en maakt nergens een probleem van! :D Zo heerlijk!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 19:24

Omdat het in de dressuur erom gaat dat het paard (tijdens verzameling) zoveel mogelijk gewicht op de achterhand neemt en daarbij actief moet blijven in het achterbeen. Het voorbeengebruik dat het paard daar echter bij toont, moet in gelijke mate zijn met het achterbeengebruik dat het paard heeft. Daar komt bij, dat het officieel in de dressuursport zo is, dat de activiteit van de achterhand belangrijker is dat die van de voorbenen.

Bij Totilas is dat niet een beetje niet in verhouding, maar absoluut niet in verhouding.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:28

weet ik niet............. de Fei jury schijnt te vinden dat dit wel zo is :D

en ik ben niet kundig genoeg om hun oordeel in twijfel te trekken.

wellicht toch een keer een hele proef gaan bekijken :)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:35

ach ja tuurlijk iedereen hier op bokt weet het altijd het beste naar iedereen toe

de ene keer vind heel bokt edward gal hartstikke goed rijden.

en het andere moment weet edward niet meer wat goed voor zijn paard is.

right.... ;)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:36

Citaat:
, dus dressuursport draait tegenwoordig om het kippenvel gevoel? Ik dacht dat het ook om correctheid draait? Of vergeten we dat hier nou?

Omdat Totilas zo gruwelijk veel uitstraalt geeft het niet dat hij te extreem met z'n benen zwaait?! Natuurlijk is hij een ONTZETTEND gave bok, met evenveel uitstraling. Maar het is te extreem.

Fwoeee, bijdehand zeg! :=

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:42

Het gaat ook altijd van kwaad tot erger he :Y) kiwiko ben het helemaal met U oordeel eens :+

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:49

Mistral_Bink schreef:
kiwiko ben het helemaal met U oordeel eens :+

Me2 :j

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:52

haha nou en nog veel meer denk ik!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:52

normanfan schreef:
Spanning. Loperigheid. Combinatie daarvan. Zoiets. Niet omdat Edward veel controle wil. Controle krijg je nl. niet aan de voorkant.

Ik heb ook al ergens in dit topic proberen uit te leggen dat een paard wat zo graag wil als Totilas soms iets te kort in de hals wordt als je net niet voldoende je hand kan openen omdat hij net niet voldoende wacht.
En ja, Pharagirlke, dan loopt hij wél van het achterbeen af. Niet omdat je hem "getrixt" rijdt, maar omdat hij iets teveel "duwt" aan de voorkant en als je dat op dat moment opent, dan schiet hij teveel naar voren en dus van het achterbeen af. Dit zijn momenten, die bijv. minder plaatsvinden in de meer verzamelende oefeningen maar nu nog af en toe plaatsvinden als hij iets meer naar voren toe gaat omdat hij zo graag wil dat hij dan het tempo over wil nemen.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:53

Mistral_Bink schreef:
haha nou en nog veel meer denk ik!!

Zal best eens kunnen. Kiwiko heeft de combi in 't echt gezien en ben van mening dat ze dan pas écht kan oordelen over zijn manier
van lopen. Filmpjes, ja leuk, maar echt is nog net even iets anders (lijkt me! := )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:54

Huertecilla schreef:
pharagirlke schreef:
Ik heb ook 500kg vluchtdier die flink heet is

´Vluchtdier´ bestaat niet.
Heet gevoérd?

Jaah tuurlijk, 4kg haver per voerbeurt :j Er mot toch wat in zitten.

NHevaVD: Jij zei dat er niets op aan te merken was, vandaar dat ik een van de onvolledigheden naar boven halen... Maar kennelijk mag Totilas dat, zo dacht de jury er ook over.... Toch jammer voor dat vosje dat voor diezelfde tactfouten een drie kreeg... Als dat alles is... Tja je kan ook zeggen "als het daar al mis gaat.....". Tactfouten worden vaak veroorzaakt door spanning...... Of door een hand die blokkeert.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:56

Citaat:
NHevaVD: Jij zei dat er niets op aan te merken was, vandaar dat ik een van de onvolledigheden naar boven halen... Maar kennelijk mag Totilas dat, zo dacht de jury er ook over.... Toch jammer voor dat vosje dat voor diezelfde tactfouten een drie kreeg... Als dat alles is... Tja je kan ook zeggen "als het daar al mis gaat.....". Tactfouten worden vaak veroorzaakt door spanning......

Stuur Edward Gal een mail en maak hem gek! :+

(houd zich nu afwezig van topic := )