FaberSmid schreef:Mindfields ik kan me veel indenken, zelfs gp paarden. Maar ik kan me niet indenken hoe u overgangen en 20 minuten galop aan 1 stuk tegelijkertijd rijdt?
Galop is een prachtige gang, wonderbaarlijk dat galop een gang is dat paarden zo goed doet. Hoe zo dat toch komen? Waarom zijn overgangen en tempi zo zwaar, net als dat de stap niet de makkelijkste gang is? Correcte stap is een moeilijk gang voor de meeste ruiters en paarden, door de manier van rijden.
Nogmaals, ik rij los in stap, met uebertreten op de volte om de achterhandbanden warm te draaien en dan draaf ik aan, werk het paard daarin los met behulp van SV en SB, travers, appuyementen, noem maar op, en dan galoppeer ik aan en begin ik aan de galopreprise die inderdaad regelmatig wel 20 minuten en soms zelfs iets langer duurt ja.
En soms ga ik vanuit de stap meteen naar de galopreprise, afhankelijk van hoe het paard aanvoelt die dag. Galop is gewoon zo fijn omdat het hele lijf als vanzelf al draait en de wervelkolom ook veel meer beweegt dan in draf. Ik doe ook veel in stap ja, is ook fijn om oefeningen in te rijden.