Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ninx schreef:Op zich wel, maar vitamine E tekort kan toch erg rot zijn.
Ze worden stijf, het melkzuur in de spieren wordt niet goed afgebroken. Ze krijgen dus pijn en worden stijf tijdens en na training.
Ze herstellen dan dus ook niet goed na training, en in het ergste geval breekt spiermassa zelfs af... Ik schrok er wel van.
Ik ga haar lekker vertroetelen, komt helemaal goed!
fransje23 schreef:Leuk weer eens iets om te bespreken!Super Jeanine!
Ik zie meteen al iets herkenbaarsIk heb ook de neiging niet recht te blijven zitten als ik het binnenachterbeen er onder moet zetten.
Verder vind ik je benen ook onrusitg maar dat schreef je al. Je handen lijk je vrij ver naar beneden en bij je bovenbenen te hebben.
Ninx: bij de Micklem heeft de neusriem toch een iets ander model ik heb geen idee of het doen nog echt bruikzaam is als kaptoom.
Goed dat je een bloedonderzoek hebt laten doen trouwens! Van tekort vitamine E worden ze inderdaad erg stijf. Wareb de spierwaardes wel oke? Welk supplement ga je gebruiken?
Anoniem schreef:ik kwam net deze kaptoom tegen op internet. Ben erg benieuwd wat jullie van dit model vinden. Ik ben al voorzien maar vind de verschillen gewoon boeiend
http://www.justwestern.nl/Controls/Imag ... 1_S_WB.jpg
Ninx schreef:@ Monique: als ik het goed begrijp heeft de academische kaptoom jouw voorkeur...? Nou ja, die is nog verkrijgbaar en werkt dus fijn.
Ninx schreef:Nog iets anders: een vriendin van mij heeft Micklem Multi Bridle besteld. Nu ziet zij daar misschien vanaf. Ze laat hem iig komen om te kijken of het wat is. Ik ben ook wel geïnteresseerd en vraag me af, wanneer zij er vanaf ziet... zou dit hoofdstel ook als kaptoom te gebruiken zijn?
Er is natuurlijk een ring aan de bovenkant van de neus bevestigd, en aan weerszijden zitten ook D-ringen. Als je het bit eraf haalt heb je dus een soort kaptoom... of zie ik dat nou verkeerd?
hiwe70 schreef:Ninx schreef:Nog iets anders: een vriendin van mij heeft Micklem Multi Bridle besteld. Nu ziet zij daar misschien vanaf. Ze laat hem iig komen om te kijken of het wat is. Ik ben ook wel geïnteresseerd en vraag me af, wanneer zij er vanaf ziet... zou dit hoofdstel ook als kaptoom te gebruiken zijn?
Er is natuurlijk een ring aan de bovenkant van de neus bevestigd, en aan weerszijden zitten ook D-ringen. Als je het bit eraf haalt heb je dus een soort kaptoom... of zie ik dat nou verkeerd?
Die Micklem Multibridle heb ik ook naar zitten kijken. Je hebt 2 verschillende versies, is volgens mij ook een topic over op bokt. Hij zou als kaptoom te gebruiken zijn, als sidepull en als Dr. Cook. Voor mij eigenlijk best ideaal. Vind het er wel erg fragiel uitzien in vergelijking met mijn academische kaptoom.
Citaat:Kraemer Sport had nog een kaptoom, die kwam het dichtst bij de academische kaptoom. Die stond vermeld in het Ijslander gedeelte. Helaas hebben ze die veranderd. De ringen zijn gefixeerd en dus vast en erg zwak. Ik heb meegemaakt dat er al bij een eerste gebruik een ring afbrak. Ik heb de oude versie nog en het is een hele fijne kaptoom en dat voor maar € 60,-- Echt heel jammer dat ze die veranderd hebben.
fransje23 schreef:Ik heb heel veel doorgezeten tijdens de les en dat ging echt goed. Voorheen werd je door het stuwende draf wel naar voren gelanceerd maar dat doet ze nu niet meer.