Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bonita_Bon schreef:Grappig, heb niet alle bladzijdes gelezen maar valt me zo op dat iedereen zegt "ik rij niet met zweep, ik gebruik bijna geen zweep, ik raak hem aan met mijn zweep, ik sla nooit etc. maar ik jureer op fnrs wedstrijden (en zeer binnenkort knhs) sinds dit voorjaar en daarvoor altijd met mijn moeder mee geweest. Wat je dan ziet op het inrijterrein "KLATS" "WHAM" etc. De zwepen worden in elk geval rijkelijk gebruikt.
Er word hier dus wat hypocriet gereageerd. Ik gebruik een zweep bij een jong paard en een paard in opleiding. Inderdaad als aanwijsstok maar ook wel zeker om bij te tikken als ik geen reactie op mijn been krijg. En dat is echt een tik. geen aaitje. Been, nog eens been en tik. Wil geen ruis. been is reactie. Ik heb gelukkig een zeer goede zelfbeheersing (als het op paarden aankomt, daarbuiten verlies ik me regelmatig in emoties) maar dat zie ik om me heen nog wel eens anders.
Ayasha schreef:Bonita_Bon schreef:Grappig, heb niet alle bladzijdes gelezen maar valt me zo op dat iedereen zegt "ik rij niet met zweep, ik gebruik bijna geen zweep, ik raak hem aan met mijn zweep, ik sla nooit etc. maar ik jureer op fnrs wedstrijden (en zeer binnenkort knhs) sinds dit voorjaar en daarvoor altijd met mijn moeder mee geweest. Wat je dan ziet op het inrijterrein "KLATS" "WHAM" etc. De zwepen worden in elk geval rijkelijk gebruikt.
Er word hier dus wat hypocriet gereageerd. Ik gebruik een zweep bij een jong paard en een paard in opleiding. Inderdaad als aanwijsstok maar ook wel zeker om bij te tikken als ik geen reactie op mijn been krijg. En dat is echt een tik. geen aaitje. Been, nog eens been en tik. Wil geen ruis. been is reactie. Ik heb gelukkig een zeer goede zelfbeheersing (als het op paarden aankomt, daarbuiten verlies ik me regelmatig in emoties) maar dat zie ik om me heen nog wel eens anders.
Omdat jij op wedstrijd veel (fout) zweepgebruik ziet is iedereen die hier zegt geen te gebruiken of ze correct te gebruiken hypocriet?
Ayasha schreef:Bonita_Bon schreef:Grappig, heb niet alle bladzijdes gelezen maar valt me zo op dat iedereen zegt "ik rij niet met zweep, ik gebruik bijna geen zweep, ik raak hem aan met mijn zweep, ik sla nooit etc. maar ik jureer op fnrs wedstrijden (en zeer binnenkort knhs) sinds dit voorjaar en daarvoor altijd met mijn moeder mee geweest. Wat je dan ziet op het inrijterrein "KLATS" "WHAM" etc. De zwepen worden in elk geval rijkelijk gebruikt.
Omdat jij op wedstrijd veel (fout) zweepgebruik ziet is iedereen die hier zegt geen te gebruiken of ze correct te gebruiken hypocriet?
als het een mooie zweep is, helemaal goed! Bonita_Bon schreef:Ik zeg zoals je misschien kunt LEZEN dat er HIER in dit topic WAT hypocriet word gereageerd. Kan me namelijk niet indenken dat er 30 pagina's maal 25 reacties allemaal ruiters zijn die de waarheid spreken zullen we maar zeggen. Dat correspondeerd niet met wat er in real life tezien valt. Dat geld ook voor de wedstrijden waaraan ik deelneem, kom kijken, geschoolt word etc. Gelukkig zijn er genoeg ruiters die wel laten zien hoe het hoort, maar een groot gedeelte toch niet!

! zodat die net een tandje meer had om de oefeningen van het M/Z uit te voeren!
. Maar nooit sloeg ik hem!
. Ik hoefde hem erbij te pakken en was meteen vanaf de 1e stap wakker. Wanneer dat die heet genoeg was legde ik hem weer weg, en wanneer ik hem nodig had pakte ik hem er weer bij.
! Vooral wanneer ze dingen doet die niet mogen om dr een klein tikje op dr schouder te geven van hey dat mag niet.! En dat pakt ze goed op. Hard slaan vind ik gemeen en doe dat ook echt niet. Word overigens door mijn paard niet gewardeerd!
. Kijk maar uit want ze slaat of bokt dan erg hoog!
. Maar dat vind ik aan de andere kant ook wel verdiend!
. Slaan hard slaan doe ik echt niet maar een klein tikje kunnen ze best wel hebben, vooral jonge paarden zodat ze niet dood voor je been worden.