ik vind dit bij dierenmishandeling horen eigenlijk
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nikka schreef:@ Adi_love_you: En wat doe jij dan als een paard steigert?
Nikka schreef:Waarschijnlijk zegt ze: niet meer doen hoor.
en de kans dat ie fout valt is groter dan dat die goed valt (ivm zadel enz)
pharagirlke schreef:HO! ALTIJD op het hoofd slaan, of op het hoofd slaan als het paard steigerd is wel iets heel anders....
En de meerderheid? Weet niet, denk dat die "meerderheid" wel eens mee zou kunnen vallen.
JustaLive schreef:Ik vind het dus ook niet kunnen zoals de meerderheid hier.
Mijn dartmoor pony is 3 jaar geleden ook mishandeld.
Ze is altijd op haar hoofd geslagen En nu als ik een zwierende beweging maak naar haar hoofd trekt ze hem nog steeds schrikkerig weg.
NOT dus
JustaLive schreef:Ik vind het dus ook niet kunnen zoals de meerderheid hier.
Mijn dartmoor pony is 3 jaar geleden ook mishandeld.
Ze is altijd op haar hoofd geslagen En nu als ik een zwierende beweging maak naar haar hoofd trekt ze hem nog steeds schrikkerig weg.
NOT dus

Breezergirl schreef:Als je paard steigert kan je volgens mij beter eerst proberen uit te zoeken waarom het paard steigert en het probleem oplossen. (zoals een zadel dat niet goed zit of een bit wat tegen een zere kies aandrukt) Dan je paard maar goed op zijn hoofd slaan en hem zo kopschuw te maken.
KiWiKo schreef:ach![]()
hou toch op
een paard word helemaal niet kopschuw van een klap op zn kop......... zelfs niet als die het meerdere keren per dag krijgt bij wijze van spreken
zolang je maar goed timed, goed doseerd.......... en de klap verdient is......... wordt een paard daar never nooit niet kopschuw van..........
dus iedereen wiens paard kopschuw is geworden van een knal tegen de kop......... kijk even naar jezelf, waar JIJ wat verkeerd deed
Breezergirl schreef:Als je paard steigert kan je volgens mij beter eerst proberen uit te zoeken waarom het paard steigert