murphy102 schreef:Oh Cherie,....ben jij daar bij aanwezig geweest...??????
Nee, moet dat dan?
Ik veroordeel iemand niet om "mindere" foto's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Professor schreef:clarence schreef:Jij vindt dat Heuschmann het grootste respect heeft verdiend, maar niet iedereen is het daar mee eens. Daar komt bij dat het heel makkelijk is om respect te tonen voor je vrienden. Je herkent ten slotte iemands ware aard aan hoe ie z'n vijanden behandelt.
Weet u, wanneer u het topic komt verzieken, gaat u dan aub, wij hier hebben respect voor mensen die voor de paarden durft op te komen tegen de diktatuur van de LDR rijderij, wanneer u dat geweldig vindt dan bent u op het verkeerde topic, hier gaat het over Rijkunst en niet over knechten van paarden ten willen van het geld.
cherie78 schreef:murphy102 schreef:Oh Cherie,....ben jij daar bij aanwezig geweest...??????
Nee, moet dat dan?
Ik veroordeel iemand niet om "mindere" foto'shet verhaal erachter ken ik nl niet
murphy102 schreef:cherie78 schreef:
Ik veroordeel iemand niet om "mindere" foto'shet verhaal erachter ken ik nl niet
Dan moet je ook jouw mond houden...!!!
Wat daar gebeurde met die Fries was een clinic waarbij paarden kwamen die dhr. Heuschmann niet kende. Geen probleem voor hem. Hij gaf de dame les, maar er was sprake van een onwerkbare situatie, waardoor dhr. Heuschmann opperde om zélf het paard even over te nemen.
Het betrof hier een paard dat dermate ongemanierd was, dat zelfs dwars door alle héle ophoudingen heen liep, waardoor dhr. Heuschmann sterker in moest komen om het paard terug te laten komen, hetgeen direct ontaardde (al heel gauw bij een Fries!) in het zich oprollen van de hals!
Op DÁT moment werd er door een jonge dame een foto gemaakt, maar gelijkertijd was het probleem vanaf dát moment ook verholpen in die zin dat het paard de ruiter "begrepen" had.
Nee, het had hier helemaal niets te maken met een angstig paard, maar met een paard dat naar de andere kant was door geslagen. Doordat de ruiter er een heel verwend paard van had gemaakt, was er geen enkele gehoorzaamheid en geen enkel respect vanuit het paard. De ruiter had op geen enkel vlak controle, niet er naast en niet eróp!
Na dát moment ging het geweldig en was het een zeer succesvolle clinic en was het ongelooflijk wat dhr. Heuschmann liet zien met ditzelfde paard in zo'n 20 min. tijd. Het publiek was zeer enthousiast, maar dat werd niet vast gelegd...!
Dit heb ik zélf van Gerd Heuschmann vernomen in het FN-instituut in Reken.
Maar daar hebben we het dus weer: jij bent een kei in het uit zijn verband halen van zaken en daar durf je dan ook nog eens een mening over te geven!
Klasse hoor, Cherie..., getuigt van "Grote Klasse"...!!
Professor schreef:En uit alle hoeken en gaten komen ineens hier topic deelnemers die geen boe of bah over Klassieke Rijkunst of AR te vertellen hebben.
Citaat:Dat verhaal van Dr. Gerd Hueuschmann is toch al met een baardje, is totaal uitgelegd bij de FN, en in meerdere bladen, kan daar nu echt niet begrijpen wat men daarmee wil, mijn standpunt blijft daardoor hetzelfde.
Citaat:En de discussie over het Engelsdraven en Lichtrijden is nog niet afgesloten, en daar hadden wij het erover.
clarence schreef:Daar komt bij dat als hij echt ZO begaan was met het lot van het paard, dan was ie begonnen met het gratis openbaar maken van z'n film en boek.
.
liljebo schreef:Beetje kul he?
Ook dr heuschmann moet zijn boterham verdienen. Enig idee hoeveel werk het schrijven van een boek is en hoeveel onkosten je maakt om een film te maken?
Werk jij voor niets?
Tuurlijk kan iets je passie zijn, maar leven moeten we allemaal.
Professor schreef:En uit alle hoeken en gaten komen ineens hier topic deelnemers die geen boe of bah over Klassieke Rijkunst of AR te vertellen hebben.
Dat verhaal van Dr. Gerd Hueuschmann is toch al met een baardje, is totaal uitgelegd bij de FN, en in meerdere bladen, kan daar nu echt niet begrijpen wat men daarmee wil, mijn standpunt blijft daardoor hetzelfde.
En de discussie over het Engelsdraven en Lichtrijden is nog niet afgesloten, en daar hadden wij het erover.
murphy102 schreef:Clarence, het is duidelijk uit welke hoek jij komt.
Citaat:Het zegt in ieder geval genoeg over jou, deze reacties.
Citaat:Zitten we hier niet op te wachten.
Professor schreef:sporter schreef:[
De gene die Gerd ooit op een paard heeft zien zitten weet dat theorie en proaktijk niet altijd samen gaan
Dan heeft u nooit begrepen en nooit willen begrijpen en weet ook de uitleg hiervan niet.
Bovendien is het heel onbeschoft om alleen zijn voornaam te noemen toont geen enkel respect.
murphy102 schreef:Wil jij iemand als Sjef Jansen vergelijken met iemand als Gerd Heuschmann??
Gerd Heuschmann heeft het grootste respect verdíend door wereldwijd de alarmbellen te laten rinkelen. Deze man heeft een staat van dienst -van ruiter op het hoogste niveau, tot trainer tot paardenarts en groot wetenschapper-, daar mag Sjef van dromen. Als je zo'n "staat van dienst" als Sjef hebt opgebouwd, de manier waarop!!, zou ik me dood schamen, verdiend weinig tot geen respect! ... "Over de rug" van een paard zijn zakken gevuld, knap hoor! Ik geloof zeker dat deze man mensen ergens toe kan zetten, hij vergeet echter het paard hierin te betrekken!
Dus verkeerde opmerking, Clarence...!
Professor schreef:En nu om het recht te stellen een link met meerdere foto´s waarin duidelijk beschreven staat waarom en wat.
En dit is geen discussie maar even een blik van de andere kant.
http://www.pferdplus.com/bilderserien/d ... -das-opfer
Daarmee zou ik het graag op dit topic voor gezien houden over dit thema.
sporter schreef:murphy102 schreef:Wil jij iemand als Sjef Jansen vergelijken met iemand als Gerd Heuschmann??
Gerd Heuschmann heeft het grootste respect verdíend door wereldwijd de alarmbellen te laten rinkelen. Deze man heeft een staat van dienst -van ruiter op het hoogste niveau, tot trainer tot paardenarts en groot wetenschapper-, daar mag Sjef van dromen. Als je zo'n "staat van dienst" als Sjef hebt opgebouwd, de manier waarop!!, zou ik me dood schamen, verdiend weinig tot geen respect! ... "Over de rug" van een paard zijn zakken gevuld, knap hoor! Ik geloof zeker dat deze man mensen ergens toe kan zetten, hij vergeet echter het paard hierin te betrekken!
Dus verkeerde opmerking, Clarence...!
Kijk dit is mooi. Dus volgens jou is de hoeveelheid respect die iemand verdient afhankelijk van het feit of je je wel of niet zin zijn ideeen kan vindenVoor zo'n manier van denken zou ik me nu doodschamen.
Als je wil weten of iemand fatsoen heeft moet je niet kijken hoe hij zijn gelijken behandelt, maar moet je kijken hoe hij zijn ondergeschikten behandelt. Ik weet wel welke conclusie ik hieruit kan trekken
pien_2010 schreef:Clarence en sporter mensen zoals jullie noemen wij schijtende meeuwen. En omdat jullie volgens mij dit topic niet vanaf het begin hebben gevolgd zal ik jullie een citaat van Piepenfiets geven eerder vanuit dit topic in de hoop dat je bijdrage of netjes en constructief wordt of dat je dit topic verlaat:
citaat Piepenfiets eerder uit dit topic: "Met haantjes,kipjes en zelfs Nombrado minder moeite dan met al die meeuwen:komen luid schreeuwend aanvliegen,schijten alles onder en gaan dan weer verder...vermoeiend".
clarence schreef:pien_2010 schreef:Clarence en sporter mensen zoals jullie noemen wij schijtende meeuwen.
Ben ik nu gek, of is dit ook weer onbeschoft gedrag? Ik ben nog nooit eerder uitgemaakt voor een defecerende vogel.
sporter schreef:Daar hangt dit toppic van aan elkaar. Goedgedrag prediken en zich er zelf niet aan houden. Ik hoop alleen niet dat men zo ook met hun paarden om gaat.