Starbreeze schreef:Niet kreupel lopen is wat anders dan het niet zijn. Hko paarden laten vaak geen kreupelheid zien omdat beide voeten pijn doen. Vaak zie je een wisselende vage kreupelheid, op de dagen dat ene voet meer pijn doet dan de andere. Deze paarden hebben vaak elders in het lichaam ook pijn doordat ze zich vast zetten.
Doorrijden met een paard waarvan je weet dat het mogelijk pijn heeft vind ik echt not done.
Op zich mee eens hoor. Maar ik heb de veearts wel al een paar keer laten komen... Hij wil wel verder onderzoeken hoor dus ik ga het vragen, maar hij vindt eigenlijk dat ik te lief ben en paard te dominant en dat ik flink de zweep moet gebruiken
3,5 jaar geleden is mijn IJslander klinisch goedgekeurd met oa buigproeven, maar dat was door verkopende partij. 3 jaar geleden heb ik de keuring daarom laten herhalen door eigen veearts. 1,5 jaar geleden is er weer een kreupelheidsonderzoek met buigproeven gedaan ivm algemene malaise. Uit bloedonderzoek kwam selenium te kort naar voren. Voor de rest was weer alles goed. 10 maanden geleden weer kreupelheidsonderzoek (zonder buigproeven) volgens veearts was weer alles goed. Paard was te arm bespierd en moest meer achter zijn vodden aangezeten worden. 2,5 maand geleden osteopaat erbij gehaald. Pony zat vast in de lendenen, los gemaakt. 2 weken terug weer osteopaat erbij. Pony zat weer vast in de lendenen, maar wel minder dan vorige keer.
Ik kan maandag pas bellen naar de veearts. Zal ondertussen de hoefsmid eens vragen wat hij ook alweer over het toonlanden gezegd heeft. Volgens mij iets in de trant van dat hij op zijn toon land als hij zijn bekken verkeerd kantelt en rug er uit drukt. Zou dat kunnen?
Ik zal even een filmpje uploaden. Daar stuikelt hij ook even op