Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
damian23 schreef:En kick met die flagenwage (ofzoiets)?
Of drijven met de flagewage?
Gerte is zeker zweep?
Die Kernaussagen:
Schon zu Beginn soll das Pferd von alleine fleißigen Mittelschritt gehen.
Flache Wade anlegen, das ist die Frage: „Bisschen flotter bitte?!"
Legt der Reiter die flache Wade an, soll sofort eine Reaktion vom Pferd kommen.
Reagiert das Pferd nicht, impulsartig verstärken mit flacher Wade oder mit der Gerte hinter dem Schenkel antippen. Das Pferd soll wissen: „Es gibt eine Verstärkung."
Alternative zur Gerte: Kurze stumpfe Sporen
Dabei das Pferd nicht verschrecken!
Ist das Pferd fleißig: Nichts weiter tun mit dem Schenkel.
Gewichtshilfe beim Treiben: Bauch und Rückenmuskulatur anspannen
Das Pferd soll auf unsichtbare Hilfengebung reagieren, so fein soll es sein, erst dann ist es Kunst.
biscaya schreef:Paard vandaag weer in de girafrenmoduspfff..
Eerste drafje nog te doen..2e en 3e drafje zo te voorwaarts..Wil nog graag een beetje controle houden..pfff
Wat was ook al weer de oplossing simpelman? Terug gaan naar stap?
Heb t dr maar wat moeilijker gemaakt..Wat sb in draf gedaan..En t zelfde pad in t bos 3x over gedaan totdat we er met normale snelheid over heen konden..
Anoniem schreef:Fransje_70 schreef:Hoezo zijn er mensen die niet geloven dat jij paardrijdt? Ik denk dat iedereen die hier post paard rijdt of met paarden werkt. Als recreant of meer wedstrijdgericht. Maar iedereen is serieus bezig met zijn paarden denk ik. Anders interesseert je zo'n topic weinig.
Ik wil met de foto aangeven dat ik geen manegeruiter ben maar wat meer ervaring heb.
In paardrijden en paardrijden zit veel verschil.
Anoniem schreef:Dat vergt een jarenlange training.
Paard heeft tijd nodig om spierkracht te krijgen.
Ik ben er nu ook mee bezig. Ik probeer mijn paard actief te houden en rijdt als het ware naar de middendraf, ga aan de voorkant mijn paard begrenzen op het moment dat het voorbeen naar voor wijst. En de bedoeling is dat het voorbeen dan wat langer in de lucht blijft. Even kort gezegt.
Simpelman schreef:Je haalt dan de hals omhoog/terug, de voorrug spant aan, de schoft sluit zich, de borst steekt naar voren waardoor de voorbenen verder omhoog komen dan bij een natuurlijke en efficiente bewegingsafloop noodzakelijk is.
Dit heet moderne wedstrijddressuur, het is het recht tegenovergestelde van dat wat men in de draf van een goed gereden rijpaard verlangt namelijk de voet wijst op zijn uiterste stand voorwaarts exact naar de plaats waar deze zal landen.
maralyn schreef:En ik ben n tuttende penny.
Én ik ben er trots op!
Simpelman schreef:Van een goed gereden rijpaard verlangt men dat de voet op zijn uiterste stand voorwaarts in de midden en uitgestrekte draf exact wijst naar de plaats waar deze zal landen. Dit geeft aann dat de betreffende draf vanuit de achterhand gereden wordt.
Starbreeze schreef:Enig idee waar het aan zou kunnen liggen Biscaya?