Anoniem schreef:Leuk paard, heeft geleerd groot te lopen maar ook hier wordt hij niet fijn gereden.
Kan je verduidelijken waarom hij niet fijn gereden is?
Hoe hebben ze geleerd het paard ruim te laten lopen?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anoniem schreef:Gewoon in de schoenen zetten. Dat gebeurd heel vaak. Schoenen met belletjes waar ze hackney's mee trainen.
terpentijn schreef:Zal ik me toch na ál die jaren een rangorde-conflict met Jaopie hebben? Ik geloof het nog ook, want vanmorgen ging ik hem in de wei hooi brengen. Niet over de rand heen, maar door er mee de wei in te lopen en eerste bergje neer te leggen. Jaopie stort zich daar altijd als eerste op (hij doet altijd heel pissig naar de merrie, die moet van hem wachten tot ik het 2e bergje heb neergegooid - ik doe er altijd 3 zodat ieder het zijne/hare krijgt).
Goeie dag, maar nu kreeg IK de volle laag, meneer dendert platorig op me af en probeerde me zodanig te intimideren dat ik het bergje zou laten vallen. Dat deed ik DUS niet, maar verwees hem met TERUG in z'n achteruit (dat deed hij maar duidelijk met tegenzin), en op het moment dat ik het bergje neerwilde liggen rende hij bliksemsnel langzij om een snaai van het hooi te nemen en met zijn achterhand MIJ opzij te dreigen. Ik zag het nét aankomen, dus wierp het hooi in mijn rechterarm buiten 'n bereik en stak mijn linkerarm met prikvinger met kracht zijwaarts uit zodat zijn flank er tegenaan botste, en hij terugdeinsde. Daarna heb ik hem opnieuw terugverwezen (een paar meter) en net zo lang blijven staan wachten met het hooi tot hij geen aanstalten meer maakte naar voren te stormen. Dat is natuurlijk wel duidelijk: een staaltje disrespect van het zuiverste (vuilste) water.
Hij was ook woest toen ik het hooi langzaam op de grond legde en hij toe wilde tasten, maar ik dat verbood, hij moest wachten tot ik zei dat dat mocht (was niet zo makkelijk, want de merrie wilde er ook in duiken, dus die moest ik ook op afstand houden... toen kreeg de merrie van hem volle laag).
Is het oude dictatorschap van Jaopie's jonge jaren weer in hem gevaren? Was dat ooit wel écht weg?Heb ik de boel te lang voor zoete koek aangenomen en vergeten dat leiderschap steeds opnieuw te bevestigen? Hoe zo heb ik dit dan ook niet eerder opgemerkt?
Dit is wel een teken aan de wand dat er een verstoorde rangorde speelt! Nou fijn, kan ik weer opnieuw te boel gaan restaureren, want Jaopie is ook niet een type dat snel opgeeft als hij iets in het koppige hoofd heeft (nou ja, ik ook niet bepaald).
Er is dus werk aan de winkel, meneer denkt de boel weer over te kunnen nemen. GAAT NIET DOOR.
ChocooPrins schreef:Wat vinden jullie van deze Lusi?
https://www.youtube.com/watch?v=pxZKNVPkYfM
Hetzelfde paard in 2009
https://www.youtube.com/watch?v=7nKrgVvVn6w
Anoniem schreef:Dat vergt een jarenlange training.
Paard heeft tijd nodig om spierkracht te krijgen.
Ik ben er nu ook mee bezig. Ik probeer mijn paard actief te houden en rijdt als het ware naar de middendraf, ga aan de voorkant mijn paard begrenzen op het moment dat het voorbeen naar voor wijst. En de bedoeling is dat het voorbeen dan wat langer in de lucht blijft. Even kort gezegt.
damian23 schreef:Is hier iemand die de Duitse taal goed beheerst?
Ik ben mijn paardenvriend ook wat actiever aan het been te maken en vond dit wel een interessant filmpje alleen ik versta dus niet alles wat ze zegt. Schinkel, waar zit dat?? etc...
http://www.pferdiathek.tv/de/blog/show/ ... aretz.html