[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ziatje

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:07

Ik heb sinds kort les van Mireille en ik moet zeggen het bevalt me echt heel erg goed!
Zowel ik als mn paardje zijn er goed op vooruit gegaan.
In het begin vond ik het wel heel lastig omdat het een heel andere manier van rijden is en ik het niet gewend was.
Maar het begint er steeds beter in te zitten en mn paard loopt super ontspannen en steeds rechter :D
In het begin veel getwijfeld of ik het wel zou doen, omdat het een hele andere manier is dan ik gewend ben, maar ben echt super blij dat ik het toch gedaan heb!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:09

Leuk dat je ook bij mireille rijdt! Het rijden is ook heel erg anders maar je merkt vast aan je paard dat die er een stuk makkelijker door kan bewegen! Heb even in je profiel gekeken en kan het zijn dat je een hele tijd eerder een proefles met iemand hebt gehad omdat je die niet op de dag van de clinic kon hebben? Je komt me heel erg bekend voor, ik had na die twee les met mijn paard die toen nog in training was bij mireille.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:12

caballos: ik reed als tweede en volgens mij heb jij naar mij gereden? Alleen door het slechte weer ben ik zo snel mogelijk naar huis gegaan dus helaas van de andere lessen bijna niets meer gezien. Fijn dat je ook een goed gevoel had na de les, misschien komen we elkaar nog eens tegen!

ziatje: geweldig dat je, ondanks je twijfel, toch bij Mireille bent gaan lessen. Ze geeft duidelijk les en is erg enthousiast. En vooral super dat je zo snel al resultaat voelt en ziet!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:27

Mireille geeft idd super les! Soms is hetgeen wat ze zegt echt maar een detail van wat je nog net niet goed doet, en ineens loopt je paard veel beter! En dat terwijl het echt maar een detail is wat je moet veranderen, in mijn geval handen iets meer naar voren, maar wat een wereld van verschil!

En het allerleukste is nog dat de jury op wedstrijd het ook kan waarderen!
Had mn 1e wedstrijd met de fries tussen de kwpn'ers(hiervoor 2x friezenwedstrijd gestart) en ik was 4e met 204 punten *\o/*
en de jury had erbij gezet:
heel handig gereden en stoere fries!

Ben nogsteeds helemaal trots & blij!!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:57

Net resultaat Renkse :j En heel erg leuk commentaar :j Daar mag je zeker trots op zijn!

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:26

Ben gister naar de lessen van antoine gaan kijken in zeewolde,
en volgens mij zit ik op de goede weg met mijn paardje,
de aanpak van de problemen die ik met lot heb heb ik er goed kunnen afkijken, en doe ik eigenlijk al op die manier
misschien moet ik ook eens met haar naar antoine zelf, als hij in de buurt is,
(moet ik wel nog even sparen...)

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 13:15

Naomi_Star, bedankt! Ik rij nu al dik 2 jaar op deze manier, ben er erg blij mee en mijn paardje ook! Ook de grijze doen we op dit systeem rijden, hij is erg moeilijk maar gaat met sprongen vooruit!

CarovdG, het weer was inderdaad heeeeeeeeeel bar en boos! Ik moest om 13:00 uur.........
Het gevoel na de les was ge-wel-dig! Een fijne bevestiging dat je goed bezig bent en zo moet doorgaan!!!!

Was voor ons wel een omschakeling omdat we western/recreatie ruiters zijn/waren, maar nu kunnen we weer buiten rijden, met veel plezier en geen pijn in de ledematen!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:10

Caballos: Dan reed je inderdaad direct na mij! Fijn dat ook bij jou het gevoel na de les zo goed was. Ik probeer 2 keer per maand naar Nuland te gaan om bij Mireille te lessen. Deze week weinig kunnen trainenen omdat mijn paard extreem hengstig is en dan laat ik haar dus echt met rust. Hoop volgende week weer te gaan.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:26

Hebben jullie het over die demo dag bij Mireille? Toen het zo onwijs vroor?
Want toen hebben wij ook nog gereden :)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:48

Nee, we hebben het over de les van Anthoine begin februari bij Mireille. Ben wel op de Open Dag van Mireille geweest en toen was het inderdaad errug koud! Daarom niet tot het eind gebleven.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:19

Oh oke! :o

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:35

Jee, van de zenuwen heb ik jou niet in mijn geheugen opgeslagen sorry.............
Wij lessen bij Daphne ook 1x in de 2 weken, ze komt dan naar ons toe, we hebben hier in de omgeving namelijk een stuk of 15 enthousiaste-lingen die mee doen! Dus iedere keer weer een volle lesdag!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:14

Ik heb een heerlijke maar vooral een hele zware les achter de rug. Er waren wat aandachtspuntjes, zoals handen te hoog en groter sturen en eerder ontspannen maar mireille vond het er verder goed uitzien! Heb wat foto's en filmpjes maar moet even kijken hoe ze eruit zien op de pc Anders plaats ik ze hier nog wel!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:48

Ik ben 1 filmpje aan het downloaden, duurt ontzettend lang en dit is nog wel het korste filmpje, die andere duurt 10 minuten dus die laat ik zitten.. Die andere plaats ik straks hier!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:52

Ik ben benieuwd Naomi!!

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:54

Ik ook!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:55

Ik ben benieuwd Lotte :D

Maandag zijn Hilde&ik weer aan de beurt voor een lesje.
En mn nieuwe zadel is klaar, dus als ik die heb moet Wis er ook weer aan geloven.
Met longeren is ze super, zelfs bij mn vriendje loopt ze met dr neus helemaal over de grond en heerlijk los in aar lijf, maar ow als Wis to iets niet wil dan blijf er maar ver bij uit de buurt :=

Net ff staan knuffelen met haar, en dan denk ik echt van ja zo kan zooooo lief zijn maar wat is ze ontzettend moeilijk voor zichzelf en voor mij.
De omgang gaat wel redelijk veilig, nu het rijden nog, is echt een enooooorme uitdaging waar ik soms wel eens aan twijfel maarja zo makkelijk als het met Hilde gaat dan denk ik ja iets moeilijkers moet me dan toch ook gewoon lukken!!
En toen in Oss ging Wis top, was zelfs leerpaard voor een vriendin van me!
Dus naja ik moet mezelf gewoon ff een schop onder mn kont geven en er helemaal voor gaan met alle geduld van de werlend en heel veel hulp van Mireille en dan gaat t ook echt wel weer lukken!

Maar Wis kan zo akelig doen en heb er al 1x onder gelegen en 1x eraf gesprongen vlak voor ze achterover ging en ben niet meer zo'n held als vroeger :=
Achja tot Wis het helemaal goed doet moet Hilde er gewoon extra aan geoven :Y)
En als ik zie hoe bv de Ferro van Mireille super vooruit is gegaan terwijl die wel wat trekjes van Wis heeft, dan ben ik helemaal overtuigd dat Wis ook ooit braaf dr proefjes gaat lopen :D

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:18

Lotte: fijn dat je eindelijk weer hebt gelest, ben benieuwd naar je filmpje!

Renske: Echt niet zo raar dat je wat onzeker bent, je hebt genoeg meegemaakt! Maar je rijdt netjes en op Hilde vorm je een prachtige combinatie. Nu je zadel klaar is kun je met Wis weer lekker bij Mireille gaan lessen. En de moeilijkste paarden zijn vaak de beste!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:20

ik lees hier ook even mee :)
rijd nu zelf sinds november op deze manier, en het bevalt me wel :j geen geruk en gepluk en eerst werken aan het voorwaartse en rechtgerichte :j
we zijn er nog lang niet, maar het gaat al steeds iets beter.
ik krijg les van iemand die zelf les heeft gehad van Antoine, maar nu van iemand anders zelf les heeft die ook op deze manier rijd...

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:26

http://www.youtube.com/watch?v=54xaICY--nI

Dit is een klein stukje, die andere duurt echt te lang := Mijn houding is dramatisch, mireille wilde hier ook niet teveel aan doen omdat ze weet dat we het wel kunnen maar ik nu helaas met dit zadel moet rijden tot mijn WOW er is. Je wordt in een bepaalde houding gedwongen en dat is erg moeilijk om er uit te komen, waardoor mijn benen echt erg naar achtere steken en ik mijn benen niet stil kan houden.. Mijn rug is helemaal aan gort door het zadel maar je moet er iets voor over hebben ;)

Renske het gaat je echt wel lukken met wis hoor!! Ik heb jullie zien rijden en met veel geduld weet ik zeker dat jullie er komen!!!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:55

Zo! Ik hoop ook dat je zadel snel binnenkomt! Het ziet er (voor jou) best oncomfi uit!
Verder ziet ze er mooi los uit!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:10

Lotte: leuk om je even te zien rijden op het filmpje. Het plaatje ziet er wel ontspannen uit (heb je een paar maanden geleden bij Mireille gezien en wat een verschil!) en het is even roeien met de riemen die je hebt wat zadel betreft. Hetzelfde probleem (naar voren kukelen, onderbeen te ver naar achter) had ik dus ook met mijn oude passier zadel dus weet hoe je rug kan voelen. Komt Mireillen nu af en toe aan huis les geven?

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:16

Ze voelt nu idd ook veel ontspannender uit, maar af en toe is de ontspanning nog ver te zoeken. Ook mede door mijzelf,want dan hou ik wst te lang vast,maar het gaat steeds beter!! Zolang ik nog geen trailer heb komt ze af en toe naar mij, maar ze heeft natuurlijk liever dat ik daar heen kom omdat dat haar veel tijd scheelt.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:59

Leuk filmpje! Fijn dat je nogsteeds vooruit gaat!
Nu snel een nieuw zadel en dan gaat het vast allemaal nog een stuk makkelijker!
En dat te lang wat vasthouden ken ik ja, heeft bij mij wel even geduurd voor ik dat helemaal door had, en wrsch zit ik straks op Wis ook weer alles vast te houden :=

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:06

Heb gister mijn eerste les gehad volgens adb. Ben al een poos aan het rechtrichten volgens de AR, maar kwam niet verder. Mijn gevoel bij gister was erg goed. Paard heeft een S vorm. Kon niet ontspannen in de bovenlijn. Nu wel, heel apart.