paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:27

teve schreef:
Yamcha schreef:
Nou, zoals de meesten erop zitten niet hoor Lachen

Dat kan zelfs mijn vader wel....... en die zit er nooit op.

Dat geldt ook voor autorijden als je sommige mensen ziet rijden/parkeren dan vraag je je ook af hoe die ooit hun rijbewijs gehaald hebben. Ik neem aan als je het over paardrijden als sport hebt, je de echt goede ruiters bedoeld die op wedstrijdnivo rijden, dat bedoelde ik met de definitie sport.

En dat wordt nog niet eens sport genoemd, dus waarom al het "op een paard zitten" nou direct sport moet worden genoemd is mij een raadsel Frusty

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:33

M'n juf van de basisschool vond paardrijden ook niet echt een sport. Ze vond dat je er dan minstens een sport bij moest doen. Toen een keer moest mijn zusje met haar klas zoveel meter rennen, en toen was zij samen met 2 anderen die ook paardreden de snelsten! Heb haar er nooit weer over gehoord. Tong uitsteken
Paardrijden is wel meer een mentale sport, dan een fysieke sport en je zult er ook niet een bodybuilder van worden, maar waarom zou anders deze sport op de Olympische Spelen mee doen? Het heeft echt wel de nodige inspanningen nodig.

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:31

Paardrijden is wel degelijk een sport, ik vind het echt ónzin dat mensen lopen te banketstaaf van ja dat paard loopt wel en blablabla.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:52

Minderwaardigheidscomplexje? Tong uitsteken

Charlotje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:29

Jup ken ik Huilen van het lachen
Heb ik ook al veel horen zeggen... Bloos!
is echt om moe van te worden...
Maar ja ..
Ik vind paardrijden echt wel een sport!!
Je wordt er echt wel moe van en mensen die hun leven lang paardrijden,
hebben ook spieren die je tot in timboektoetoe kan zien!!
Ja mijn moeder heeft heel lang gereden en kan je nu helemaal dichknijpen met haar benen totdat je je rug breekt Huilen van het lachen
xx

kivenkantaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:32

Sorry hoor, maar ik heb me vanmorgen nog moe zitten maken toen mijn sterke en zeer eigenwijze Fjord niet over de hoefslag wilde. Geloof me, van lichtrijden, heel veel drijven, sturen en opletten tegelijk word je echt wel moe. Dus ik vind het wel een sport!

EsjeNoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:25

ze zeggen idd altijd paardrijden is geen sport het paard doet al eht werk jij zit geeft een schop/tik en hij loopt tja toen mogt die gene een keer mee naar de manege en kijken(ik moest op een pony die veel bokte(hij was wel sppr lief)) toen dacht hij er heel anders over toen ik vroeg wil je even uitstappen wist hij net hoe snel hij nee moest zeggen:D

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:03

Pff als paardrijden geen sport is, snap ik niet waarom ik als een gek loop te zweten als ik aan het rijden ben.. Clown

Je bent élke seconde bezig met je paard, om het goed te hebben en het goed te houden. Heb ik teminste ervaren als dressuurruiter. Ik heb nu ong een maandje les, rij zo'n 4á5x per week en heb tot nu toe altijd les. Dressuur is iets waar je elke seconde bezig bent om het goed te hebben, je moet je paard voor zijn zodat het plaatje het zelfde blijft en je paard het zelfde kan blijven voelen.
Je bent met zoveel tegelijk bezig, je armen, je benen en je zit zijn allemaal delen apart met paardrijden eigenlijk.

Als je paardrijden geen sport noemt, vind ik voetbal ook geen sport, achter een balletje aanrennen *LOL*

JesNobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:22

Het is zeker weten een sport. Maarja de mensen die zeggen dat het geen sport is zijn gewoon dom want ze weten niet eens wat je allemaal moet doen.

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:04

Paardrijden is zeker een sport. Het kost inspanning; jaja, óók voor mens!
Paardrijden behoort tot de sporten waar veel geld in omgaat.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:38

Dat zei mijn ex-gymleraar ook Clown Totdat ik hem had uitgenodigd dagje mee te lopen... Hij hoefde niet eens alles te doen, 1 stal uit mesten (ik moet er min. 5 p/d) en vervolgens paard poetsen en rijden, omdat hij niet kan rijden alleen stap en draf (aan longe). Volgende dag kon hij niet meer uit bed.... En paardrijden is nu officieel tot sport benoemd door hem Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:25

Dat is dan een domme gymleraar Clown

Spierpijn is bij mijn weten geen definitie voor sport Clown

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:24

Iris82 schreef:
Ja mijn vriend zei dat ook altijd, totdat ie een keer een half uur gereden heeft. Was op t braafste paard van stal, dus veel geoefend met lichtrijden en dergelijke.

Hij heeft 3 dagen krom gelopen van de spierpijn en ik heb lol gehad. Haha!

Haha, idd, die situatie ken ik.

De mensen die het zeggen zelf op een paard zetten, is toch de beste manier om het tegendeel te bewijzen.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:28

Haha dit heb ik idd ook altijd! al mijn vriendinnen uit de klas zeggen het! ik zeg altijd gwoon dat ze het zelf maar eens moeten proberen! dat ze het dan wel voelen Tong uitsteken

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:20

annelindeeee schreef:
De mensen die het zeggen zelf op een paard zetten, is toch de beste manier om het tegendeel te bewijzen.

Ik zit met grote regelmaat op een paard, maar ik vind het toch in de meeste gevallen geen sport, dus wat zou je dan nog bewijzen? Duivel
Erger nog, op het moment dat je er spierpijn van krijgt doe je in mijn ogen niet aan paardensport, maar aan leren paardrijden. Leuke hobby, dat wel, maar geen sport. Mensen die echt aan paardensport doen, krijgen over het algemeen genomen er geen spierpijn van en worden er zelfs niet echt warm van Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 11:42

Ik heb vandaag RPM gehad...... kan je vertellen dat dát wel een sport is Ja
Van paardrijden word ik idd niet warm, nou hiervan wel..... geloof werkelijk dat ik nog nooit zó aan het zweten ben geweest......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:44

En mensen die dat wél vinden, zijn nog onwetender, want die hebben nog nooit écht gesport Tong uitsteken

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:47

het heet toch niet voor niets PAARDENSPORT????

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 15:05

ik vind het niet echt een sport, zit ook op atletiek en dat is toch wat heel veel heftiger en begin nu niet van je rijdt niet actief enz. dit doe ik wel aangezien een super eigenwijze fjord over een hindernis krijgen ook wel aardig vermoeiend is maar als je een stuk hardloopt voel je dat wel heftiger in je spieren.
Ik zeg niet dat paardrijden geen sport is, ik ervaar dit alleen niet zo...
(soms valt voor mij het aansingelen wel weer onder sport;p)

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:58

Hannahnas schreef:
ik vind het niet echt een sport, zit ook op atletiek en dat is toch wat heel veel heftiger en begin nu niet van je rijdt niet actief enz. dit doe ik wel aangezien een super eigenwijze fjord over een hindernis krijgen ook wel aardig vermoeiend is maar als je een stuk hardloopt voel je dat wel heftiger in je spieren.
Ik zeg niet dat paardrijden geen sport is, ik ervaar dit alleen niet zo...
(soms valt voor mij het aansingelen wel weer onder sport;p)

hmmm dammen is toch ook een sport en daar wordt je echt niet moe van! kun je mij niet wijs maken hoor!
sport is niet een defenitie van moe worden of je spieren voelen hoor...

Citaat:
Een sport kan omschreven worden als een fysiek (bijvoorbeeld voetbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat op reglementaire wijze in competitieverband gespeeld kan worden. Sport kan ook op een recreatieve wijze beoefend worden. Het woord sport is afgeleid van het Franse desportes: des: weg en port: dragen: dus ontspanning.

Kenmerken

Hoewel iedereen 'weet' wat met sport bedoeld wordt, is het lastig om hiervan een eensluidende definitie te geven. De term evolueert continu om nieuwe activiteiten die men als sport ervaart onder deze noemer te brengen. Sporten zijn meestal activiteiten gebaseerd op fysieke beweging gebruikmakend van karakteristieken als kracht, snelheid, behendigheid en denkvermogen. Hieronder volgt een aantal kenmerken:
* Een sport heeft een vastgelegde regelset die aan alle spelers bekend is. Deze kunnen over de tijd en de plaats variëren. Toernooien kunnen hun eigen aanvullende regels stellen, maar er is een vaste basisset van overeengekomen en geaccepteerde regels.
* Een sport heeft een competitieaspect. Dit kan zijn in een directe confrontatie met andere spelers, of in de zin van het vestigen van een score.
* Een sport wordt beoefend voor het plezier van de deelnemers of van de toeschouwers.
* Een sport bestaat uit een fysieke of mentale activiteit, uitgevoerd individueel of in teamverband, met of zonder tegenspelers om van te winnen (bijv. voetbal), of om een doel te bereiken (bijv. bergbeklimmen), of om gezondheidsredenen (bijv. zwemmen).
* Het primaire doel van een competitie is om volgens de regels te winnen, en niet om esthetische, artistieke of financiële redenen.

Geschiedenis

Het verschijnsel sport is reeds bekend uit de klassieke oudheid, de Grieken organiseerden al de Olympische Spelen. Voor de geschiedenis van de afzonderlijke sporten kan men het artikel over de betreffende sport inzien.

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:02

verbaas me dat mensen hier zo diep op in gaan:P

Lekker boeiend wat anderen zeggen:P

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:04

ik moet wel zeggen,
ik werd altijd boos als ze zeiden dat het geen sport was....
maar heb van de week kempo gedaan, soort karate...
en heb serieus al spierpijn vanaf t moment dat ik me ging aankleden!
toen heb ik wel ff geroepen dat paardrijden geen sport was Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:11

Oh als mensen zeggen dat het geen sport is , geef ik ze onmiddellijk gelijk en dan het liefst met een heleboel overdrijven erbij zodat ze de boodschap wel begrijpen.

Paardrijden is neit zo zwaar als een uur RPM ( daar noem je me ook iets Lachen )
Ik was fanatiek mountainbikester en dat is ook absoluut zwaarder.

Maar het is weer zwaarder dan bv simpel baantjes zwemmen ( ik heb het niet over zware wedstrijdzwemsport)

Je zware en minder zware sporten, maar van Paardrijden en alles eromheen krijg je een prima conditie en je verbrand er aardig wat kalorien mee..... en dus is het een sport wat mij betreft ( naast competitie, vaste regels etc etc etc)

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:18

nee schaken Haha!

sara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:58

ik vind paardrijden wel degelijk een sport Tong uitsteken
sommige mensen zeggen dat alleen het paard wat doet, maar de ruiters/amazones doen ook veel hoor.
anders is motersport ook geen sport want dan zit je alleen op een moter en de moter doet het voor je. Knipoog
naja dat is mijn mening Tong uitsteken