Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ndieh

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:43

ik heb nou eenmaal zo'n fijneeeeeeee cap (A)
GPA SPEEDAIR Haha!
tjah, en dan moet je 'm wel opzetten
zo'n duur ding Tong uitsteken

MalouWenno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:22

ok in de zomer heb ik 2/3 keer zonder cap buitengereden, dat was met een ouwe oma van 22 Knipoog
Maar eigenlijk draag ik het liefst toch een cap buiten zelfs met die ouwe merrie, ik ben 1 keer Met haar gevallen en wat was ik blij dat ik mijn cap toen ophad.
Paarden, hoe lief en rustig ze ook zijn, blijven vluchtdieren en soms kunnen er rare dingen gebeuren, dus het liefst met cap Lachen

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:26

Met.. Je weet maar nooit (als het kalf verdronken is dempt men de put)

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:29

met cap, je weet maar nooit!

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:51

Ik rijd altijd met cap. Alleen als er een foto gemaakt moet worden voor mijzelf zet ik me cap af, het geeft je toch iets meer persoonlijkheid haha.
Voor de rest rijd ik altijd met cap, ook bij het voorrijden van paarden of bij het maken van foto's of video's voor klanten. Ik moet wel zeggen dat caps niet mooi zijn en je hoe dan ook een zweet hoofd gegeven.
Ik denk trouwens dat het dragen van een cap niks te maken heeft met het vertrouwen van het paard. Je kan ook zelf een fout maken. Neem het voorbeeld van een vrouw die afgelope weekend een plotselinge ( heeft ze nog nooit gehad ) toeval kreeg op haar paard. Reed nooit met cap, want ze vertrouwd haar paard, maar ligt nu wel met een hoofd wond en een zware hersenen schudding op de bank.
Ook is het gewoon een gewenning. Het zit niet lekker, maar als je dat ding elke dag op je kop zet heb je er na een tijdje echt geen last meer van.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:29

ik rijd altijd met cap ;; regel van mn vader. als ik zonder cap paard rijd dangaat mn paard weg. Lachen

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:31

Ik rijd altijd met cap. Het is zo'n gewoonte dat ik hem al opzet als ik aan het zadelen ben Haha!.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:35

Tijdens de les en wedstrijden met, maar in mijn eigen tijd altijd zonder. Dit omdat ik altijd hoofdpijn van het dragen van een cap krijg (heb dit met alle hoofddeksels en te strakke staarten ect.), gelukkig is mijn fjord erg verkeersmak en rustig dus dit geeft geen problemen. Ik zie er al wel tegenop om over een aantal jaar mijn andere fjord in te rijden, want dan stel ik mij wel verplicht om een cap te gaan dragen de eerste jaren. Totdat ook zij hopelijk net zo verkeersmak, braaf en rustig als haar moeder is. Want dan gaat de cap weer zo snel mogelijk af.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:42

Ik rijd altijd met cap. Ik zie geen enkele reden voor iemand om zonder cap te rijden. Hoofdpijn van je cap? Volgens mij past je cap dan niet. En dan nog, liever hoofdpijn dan allerlei enge hersenaandoeningen omdat je er vanaf bent gevallen!
Alle paarden (hoe oud, jong braaf enz) dan ook zijn vluchtdieren. Gewoon een goed passende cap kopen, vind dat daar ook best wat geld voor uitgegeven mag worden en er een gewoonte van maken!
Vind dat iedereen voor zichzelf moet beslissen uiteindelijk, maar als ik lees dat bijvoorbeeld mensen met kinderen altijd zonder cap rijden bekruipt mij toch een gevoel van irritatie hoor! Fijn dat je je paard zo vertrouwt, minder fijn voor de kinderen die een moeder kunnen krijgen die niets meer kan...

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:54

Def schreef:
Ik rijd altijd met cap. Ik zie geen enkele reden voor iemand om zonder cap te rijden. Hoofdpijn van je cap? Volgens mij past je cap dan niet. En dan nog, liever hoofdpijn dan allerlei enge hersenaandoeningen omdat je er vanaf bent gevallen!
Alle paarden (hoe oud, jong braaf enz) dan ook zijn vluchtdieren. Gewoon een goed passende cap kopen, vind dat daar ook best wat geld voor uitgegeven mag worden en er een gewoonte van maken!
Vind dat iedereen voor zichzelf moet beslissen uiteindelijk, maar als ik lees dat bijvoorbeeld mensen met kinderen altijd zonder cap rijden bekruipt mij toch een gevoel van irritatie hoor! Fijn dat je je paard zo vertrouwt, minder fijn voor de kinderen die een moeder kunnen krijgen die niets meer kan...

Nou mijn cap past goed, is zelf helemaal aangepast aan mijn hoofd door de eigenaar van de ruitersportzaak waar ik hem gekocht heb. Ik verplicht andere die op mijn paard rijden en die jonger zijn dan 18 om een cap te dragen omdat ik genoeg mee gemaakt heb wat voor ellende het je kan opleveren. Maar bij mij is de overweging dat er iets gebeurt of elke dag met rijden met migraine thuis komen toch groter om hem af te laten. Zou graag iemand anders echt de pijn wil laten voelen, zodat ze weten wat dat is.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:59

Met cap, en gelukkig vervang ik die op tijd.
Afgelopen vrijdag ben ik er voor het eerst in tijden weer eens eraf gekukeld. Viel wel mee, maar aangezien ik wel eens meer met die cap gevallen was en die niet meer helemaal vertrouwde toch maar een nieuwe gaan halen.
Maandag mijn nieuwe cap uit gaan testen, letterlijk en figuurlijk. Mijn conclusie? Hij werkt! Ik moet nu alleen weer een nieuw gaan halen Verdrietig Ach, voor 100 euro heb ik geen nieuw hoofd.

@nobbygaard: in jou situatie zou ik mijn cap ook af laten. Gelukkig niet veel last van, maar ik weet wat migraine is en dan zou ik het risico ook voor lief nemen

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:04

Ik rijd altijd MET cap omdat ik bang ben dat ik nog een keer een hersenschudding krijg.
Ik ben met mijn paard uitgegleden en heel hard gevallen. Ondanks dat ik mijn cap op had, zware hersenschudding! Kan je nagaan wat er misschien anders was gebeurd... Mijn paard is super lief maar viel gewoon!

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:05

ik rijdt met cap omdat ik het moet van mijn moeder. en omdat ik dan de takken niet tegen mijn hoofd krijg Vork maar anders zou ik met hoed rijden Knipoog

marjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:55

sinds een paar jaar zonder, begon met in de zomer "het is zo warm" en werd toen een (slechte gewoonte) bovendien vind ik het 'lekkerder' rijden. tijdje terug wel iemand bij ons op stal keihard buiten eraf gevallen (ambulance, hersenschudding) en daarom rijden we nu eigenlijk bijna allemaal weer met cap.maar moet zeggen dat ik het vaak gewoon echt vergeet...maar beter is natuurlijk met...ieder paard (ook de allerallerliefste) kan schrikken, raar spingen of vallen...

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:14

Als ik dressuur rijdt rij ik zonder cap, en bij een laag sprongetje doe ik hem ook niet op... maar als ik echt ga springen, buiten ga rijden of zonder zadel ga rijden heb ik hem wel op..... waarom ik hem niet draag als ik dressuur rijd? Omdat ik het volste vertrouwen in mijn mannetje heb, heb hem zelf ingereden en heb hem nu al 5,5 jaar onder het zadel... ik weet precies hoe hij is en hoe hij reageerd op dingen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:46

yvette24 schreef:
ik krijg ook altijd veel hoofdpijn als ik met cap rij maar vanaf 1 jan word t hier verplicht, op zich goed maar pfffffffff moet er nog ff niet aan denken!
met springen op cross heb ik wel altijd cap op, maar met dressuur op gewoon bos in?????? ehhhhhh

Het lijkt me dan dat je nog nooit een cap hebt gehad die goed bij je past Lachen. En die zijn er heus wel. Hoofdpijn = waarschijnlijk te strakke cap, of te zwaar.

X_mareitje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:02

Met cap altijd, alleen bij 1 verzorg paardje vroeger reed ik zonder cap waarom weet ik niet en alsik er nu zo op terug keek denk ik echt dom van mezelf omdat dat een heel druk en gek paardje was, maar gelukkig nooit iets gebeurt. En nu rij ik altijd met cap wat dan ook! k vind het gewoon veiliger en heb genoeg verhalen gehoord van iemand zonder cap wat soms niet geod afloopt. en het moet ook van me ouders dus daar zijn we snel over uit gepraat;p

binnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:05

hallo,

Ik rijd met cap sinds ik 3 tal keer van men jonge ruin ben gevallen.
hij ging er vandoor bij het opstappen;
en aangezien het veiliger is, met TOK

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:06

Ik rijd ook altijd met cap.
Heb geloof ik wel een paar keer zonder gereden, toen ik even op een paard mocht stappen oid Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:24

Ik rijd ook altijd met cap.
Het is verplicht bij ons, en ik voel me gewoon helemaal kaal en verloren zonder.

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:48

Ik rijd ook met cap.. simpelweg omdat een paard toch altijd onverwachte dingen kan doen. Dat kan zelfs bij het allerbraafste paard, dus toch liever dat stukje veiligheid dat ik op mijn hoofd kan zetten!

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:11

Zeker een cap veiligheid boven alles !

Liefs nathalie

_Mlssa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:28

Met cap .. het is bij ons op stal verplicht.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:30

Met cap, toch wel voor me eigenveiligheid. En in de les is het gewoon verplicht.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:07

Altijd met cap, mijn hoofd en hersenen zijn me iets te kostbaar. Zelfs nu in de westernles ben ik te vinden met mijn cap!