Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:17

Citaat:
En nog steeds heel moe... lijkt net of het nooit overgegaan is...

Dat zouden mijn woorden kunnen zijn...

Maar dat is wel erg offtopic

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:18

eve offtopic: we hebben het telkens over overgewicht wat ongezond is, maar met ondergewicht heb je in feite ook een probleem qua gezondheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:18

Ja, het is echt rot... het blijft kwakkelen...

Maar weer ontopic dan maar?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:19

Yamcha schreef:
runningkawa schreef:
Is dat zo ja?

Ik heb wel van meerdere (natuur) artsen gehoord dat mijn stofwisseling niet goed is, maar wat te doen weten ze niet

Ja, je hoort het vaker... een oom van mij had het ook, die slikt nu medicijnen... maar dat is ook niet alles, het helpt iets, maar hij valt niet af, en hij eet erg gezond. En nog steeds heel moe... lijkt net of het nooit overgegaan is...

@ Marije: Heb je ook een grote cola? Vingers aflikken

ja heb alleen geen light hoor. (niet te zuipen die troep)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:20

Nee, smerig hè? Hahaha!
Jongens ik ga weer ontopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:21

Onder gewicht is ook slecht (voor de ruiter dan, voor het paard alleen als het een slechte ruiter is)

Alleen is dat maatschappelijk veel beter geaccepteerd.

Toen ik 52 kg woog, had ik ondergewicht
Maar mensen vonden me mooi slank.
Nu hang ik op het randje van overgewicht, maar nog steeds dichterbij gezond gewicht dan toen en het is niet goed, je hebt maat 44 dus bent vet en ongezond..

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:22

Ik hoe gewoon teveel van eten. Zal ook nooit maatje 38 krijgen. gelukkig ben ik nu ook hele blij met mezelf. Een lekker J-lo kontje zoals ze dat noemen. Daar is voornamelijk mijn vriend blij mee. Een nadeel vondt ie dan wel weer dat mijn tieten ook een kilo kleiner zijn geworden Haha!

Ach als je maar blij bent met jezelf. Wat zou het dan uitmaken wat een ander zegt. Het is ieders eigen leven en als je daarin gelukkig bent is dat toch hartstikke mooi?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:23

Ondergewicht is idd niet best. vandaar mijn voorstel ook om de mode bladen te boycotten. Al die jonge meisjes met anorexia en dan las ik ook nog ergens dat er sites zijn die anorexio aanmoedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:24

Enkele catwalks hebben nu mensen met ondergewicht al geweerd
En dat vind ik wel een goede aktie

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:24

hmm...daar heb je idd een punt. Ik denk dat dat komt omdat " een te veel aanvet" gezien wordt (wat het ook is trouwens) als ongezond. Ben je dun ("slank"), dan bezit je dat vet niet, dus ben je "gezond" bezig.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:27

toen ik in eerste instantie naar de dietiste ging, vond ze mij niet te zwaar, tot ik op de weegschaal stond Bloos!

te weinig eten is dus heel slecht, omdat je lichaam dan op de momenten dat je iets eet, alles gaat opslaan in plaats van verbranden.....elke kilo komt er dan dus bij.....
neem dan een slechte eter zoals ik ben, die pas 's avonds laat wat eet, dan vliegen de kilo's eraan....

nu dwing ik mezelf 's morgens te ontbijten, neem tussen de middag genoeg brood, en eet 's avonds op een normale tijd mijn warm eten......tussenddor een koekje of wat lekkers mag best Ja

ik kan dus zeggen, dat ik er niets voor hoef te laten.....maar dat zou ik wel makkelijker vinden....uitgezonderd spare ribs , waar ik me echt ziek aan kan eten, vind ik niet heel veel dingen lekker.....

ik ben ok niet aan het afvallen vanwege de paarden of omdat ik me niet goed voel.....

puur en alleen omdat ik snurk als een bouwvakker

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:28

Nou sorry ik zie liever maat 44 dan 32. Daar zit nog wat figuur aan. Maat 32 is alleen maar recht toe recht aan ja

(dat was mijn vriend die zich er even in mengt)

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:30

Dat je met 70 kg niet op een shetje kan stappen dat snapt bijna iedereen want dat is zielig voor de shetlander omdat zijn rug/benen te veel worden belast.

Dat je met 120 kg ook wel heel erg zwaar bent voor een kwpn'er vind bijna niemand zielig voor het paard maar dat is vooral zielig voor de mens want die voelt zich aangevallen omdat die te dik zou zijn.

Waarom kan iedereen wel begrijpen dat je te zwaar kan zijn voor een shet. Maar wil het er bij velen niet echt in dat je te zwaar kan zijn voor een kwpn' er? Rolleyes

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:35

lindsey schreef:
Dat je met 70 kg niet op een shetje kan stappen dat snapt bijna iedereen want dat is zielig voor de shetlander omdat zijn rug/benen te veel worden belast.

Dat je met 120 kg ook wel heel erg zwaar bent voor een kwpn'er vind bijna niemand zielig voor het paard maar dat is vooral zielig voor de mens want die voelt zich aangevallen omdat die te dik zou zijn.

Waarom kan iedereen wel begrijpen dat je te zwaar kan zijn voor een shet. Maar wil het er bij velen niet echt in dat je te zwaar kan zijn voor een kwpn' er? Rolleyes

ik kan het wel begrijpen, daarom rij ik niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:36

En aangezien je niet zo erg veel echt te zware mensen ziet rijden, denk ik dat er wel meer mensen dat begrijpen.

denk dat er statistisch gezien meer shetjes de klos zijn dan KWPN-ers

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:05

Goh, gister was het hier een stuk gezelliger Haha!

Wat de leefgewoontes van de 15-jarige hier betreft...
Als je dit zo volhoudt zit je vanzelf bij de club Clown
Nee, gekheid.
Aankomen kan op verschillende manieren gebeuren.
In mijn geval is het een stukje erfelijkheid, in combinatie met flinke bronchitis, waar door bijvoorbeeld hardlopen onmogelijk is.
Daarnaast ben ik op mijn 16e aan de pil gegaan en ben ik brommer gaan rijden.
Hele foute combinatie.
De kilo's vlogen er aan.

Toch vindt de huisarts mij niet té dik, maar volslank.
Ik heb mijn bouw heel erg tegen. Brede heupen, stevige benen.
Heb bijvoorbeeld broeken maat 44-46 en t-shirts maat 40 Haha!
Dikker worden mag ik niet, maar slank zal ik ook nooit worden Knipoog

De dikkere mensen die je op de paarden ziet zijn vaak dus volslank en niet echt dik.
De meeste mensen met flink overgewicht weten echt wel dat ze er niet meer op kunnen en gaan op een andere manier met hun paardje aan de slag.

En net als RK zegt: ik denk dat meer shetjes de klos zijn dan KWPN'ers.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:13

ja goedemorgen allemaal,
hier is de gezelligheid weer Knipoog
Ik kom uit een familie met overgewicht en rare bouw(holle rug,korte pootjes enz...)Ik zelf zit op rand van overgewicht ,maar let er wel een beetje op,dochterlief is altijd wat te zwaar geweest.Ze is nu puber en let ook een beetje op haar eten.Maar we zijn vooral gezelig en houden erg van hapje en drankje..en de consequenties nemen we op de koop toe Tong uitsteken Met rijden hebben zowel dochterlief als ik er geen last van.Ook ik heb een tijd van lijnen gehad en was heeeeel dun,ik had het altijd koud en pijn in mijn botten.Bij mijn huideige gewicht voel ik mij prettig en het zit met rijden niet in de weg.Ook bij mijn D-pony niet Nagelbijten / Gniffelen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:18

er zijn meer meiden die zonodig nog op hun te kleine shet willen rijden als ze te groot/zwaar zijn dan zwaardere mensen op hun KWPN(waarom wordt er btw steeds over een KWPN gesproken?word ook nogal gegeneraliseerd merk ik)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:19

Popcorn bij je, Kees??

Over foto's plaatsen, ik ben daar niet al te moeilijk in, weet van mezelf dat ik te zwaar ben en heb daar echt niemand anders voor nodig om me daarop te wijzen. Schaam me ook niet voor foto's te paard, denk namelijk dat ik paarden heb waar ik, al zou ik nóg 20 kilo aankomen, nog steeds prima op weg zou kunnen rijden!

Dat rijtje gewichten met bijbehorende ponymaten en paard slaat in mijn ogen echt helemaal nergens op. Net zo goed als je slank en stevig gebouwde mensen heb, heb je dat ook met paarden en pony's. De ene pony van 1.46 is niet te vergelijke met de andere dus dat rijtje is een beetje raar...maar goed zo denk ik erover!

En ja die shets.......die zijn pas sielugh!

KWPN is denk ik makkelijker....heb het er zelf nooit over want ik heb een NRPS (ja die hebben ze ook in grote maten!!!) en een Rus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:20

Omdat men het voor de kwpn-er zielig vind als die de sport in gaat?
En de tinker breder is en men het minder zielig vind en daar minder vaak wedstrijden mee gereden word.

Want wat ik begrijp is rijden slecht, maar wedstrijden met een maaje meer helemaal verkeerd.

Anders kan ik er ook geen verklaring voor geven Lachen

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:00

Snoevie schreef:
(waarom wordt er btw steeds over een KWPN gesproken?word ook nogal gegeneraliseerd merk ik)

Omdat ik een groter paard tegenover die shet wilde stellen. Wat mij betreft mag je ook gerust tinker/nprs'er/fries/ford/hannoveraan of wat dan ook in de plaats van die kwpn'er zetten. Het gaat om de vergelijking dat iedereen wel in ziet dat je te zwaar kan zijn voor een kleine pony. Maar veel mensen niet willen inzien dat ze te zwaar zijn voor hun grote paard

Wanneer je te zwaar/lang wordt voor je pony kan je altijd overstappen naar een groter/sterker paard. Maar heb je al een groot/sterk paard dan kun je niet meer overstappen naar een nog groter/sterker paard (nu zit ik niet te wachten op reacties van je hebt ook nog shires Haha! )
Dan kun je alleen nog stoppen met rijden en er zijn mensen die paardrijden zo leuk vinden dat ze dat niet willen probleem is dat het ook niet lukt om af te vallen door welke oorzaak dan ook. Dus houden ze zich zelf tegen beter weter in / of soms pure onwetendheid voor dat hun paard ze best kan dragen.

Een groot paard kan heel wat dragen dus tenzij je extreem lang bent kom je bij een normaal gewicht niet gauw over het aantal kilo's wat een groot paard kan dragen heen. Pas wanneer je lang bent en last hebt van overgewicht kan je aan het maximaal te dragen kilo's komen.

Wedstrijden staan ook los van of je te zwaar bent voor je paard ja of nee. Tijdens een wedstrijd wordt er wel meer/kritischer naar je gekeken dan tijdens een bosritje. Dus vandaar dat de wat stevigere ruiters zich daar misschien wat ongemakkelijker bij voelen?

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:36

En vaak kan het paard ze ook gewoon dragen en maken ze zichzelf niets wijs. Zoals eerder gezegd door mij heb ik een KWPN-er en die reed ik ook toen ik nog 130 kg woog. Hij is nu 13 jaar en is vrolijk en fris. En dit baseer ik niet op mijn mening alleen maar iedereen op mijn stal zegt dit (en er staan 50 paarden dus even zoveel mensen). Sommigen zeiden in begin idd o wat zielig. Totdat ze hem met mij er op zagen lopen.
En ja ik heb mening van 2 veeartsen erover gevraagd omdat ik me wel wat onzeker voelde of het nog kon. Hij is helemaal doorgelicht door een veearts en hij is prima in orde en kan mij makkelijk dragen. Ze vonden hem in topconditie (en het is een paard die diagnose Kissing Spines had voor ik hem kocht).
Dit zeg ik niet omdat ik dat vind maar meerderen met mij.
En tuurlijk ik ben het er mee eens dat je met overgewicht niet op ieder paard moet gaan rijden. Maar goed moet kijken of het een geschikt paard is. En daarbij maakt ras en grootte mij niet zoveel uit.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:38

Amen, Sis!!!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:39

SisLeone schreef:
het is een paard die diagnose Kissing Spines had voor ik hem kocht).
Dit zeg ik niet omdat ik dat vind maar meerderen met mij.
En tuurlijk ik ben het er mee eens dat je met overgewicht niet op ieder paard moet gaan rijden. Maar goed moet kijken of het een geschikt paard is. En daarbij maakt ras en grootte mij niet zoveel uit.

Clown

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:40

Lachen Opala, toevallig heb ik er ook één met KS, het zegt niks hoor....als je zin hebt om een paar bladzijdes terug te lezen staat daar ook het antwoord wat de kliniek gegeven heeft op mijn vraag in hoeverre mijn gewicht mee zou spelen!