Toch maar even een reactie

.
Ik ga niks zeggen over 'heel Bokt' en ik weet ook niet of ik een uitzondering ben.
Ik weet wel dat veel Bokkers anoniem zijn, dus hoe het allemaal echt zit weten we ook niet altijd hè...
Ik ben geen ruiter. Dwz, ik heb een boscrosser waar ik veel plezier aan beleef, onze sportpaarden worden door anderen gereden. Ik fok ze, fok ze op, verzorg ze, regel, organiseer, enz., de ruiter is het (zeer belangrijke) sluitstuk. En als dat beter is brengen we ze weg. Bijvoorbeeld (denk ik?) naar een stal zoals de jouwe. Meestal (zoals ik eerder zei) gaat dat goed, maar ik constateer ook:
1/ dat er soms selectie is aan de poort.
2/ dat paarden die het niet doen, vaak tijdelijk goed gaan presteren maar op termijn toch weer problemen geven. Het advies dat soms wordt gegeven is 'snel verkopen'. Dat wil ik dan net weer niet...
3/ dat de marketingmachines goed draaien; dat snap ik, maar het mag af en toe ook wel een tandje minder.
Maar ik ken maar een klein stukje van die wereld, dus ik laat me graag verleiden tot een nadere kennismaking (mag via pb) met jouw stal. Wie weet wat daar uit voortkomt.
Ergens verderop (van iemand anders) zie ik ook nog de opmerking staan dat paarden die het niet doen beter door een minder getalenteerde ruiter gekocht kunnen - nou, dat vergroot meestal de problemen alleen maar....
Want ik heb het niet over paarden die wat minder talent hebben, daar heb ik echt helemaal geen moeite mee. Als een leuk paard bij een leuke ruiter terecht komt die B/L rijdt en af en toe een veulentje fokt vind ik dat dikke prima.