Te bol voor je knol?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:24

blackflicka schreef:
Het is maar een voorbeeld foto maak je niet zo druk. :)

Mag dan een voorbeeld foto zijn, maar er staat een echt persoon op, die echt gekwetst kan worden en die er misschien wel helemaal niet van gediend is dat je deze foto plaatst. Bovendien is het nog tegen de regels ook.

Pocca_Locca

Re: Te bol voor je knol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:31

Ja, dan vraag ik me af, waar is de moderator in dit geval... Regels zijn regels,toch? Als we zo gaan beginnen, dan weet ik nog wel een aantal veel schadelijker gevallen met naam en toenaam...

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:51

Ik heb net getemd, als niemand voor mij dat al heeft gedaan hebben ze dus pas net bericht en kan het nog effe duren, het is vor de mods niet haalbaar om stuk voor stuk alle topics af te gaan om te zien of het allemaal nog goed gaat :)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:06

Ja, dat is waar... O:)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:27

Ik heb het topic een beetje scannend doorgelezen en ik erger me aan de hoeveelheid:

"Beter een zwaarder iemand met een onafhankelijke zit, dan een licht iemand die het paard in de weg zit?" Met andere woorden: doe het helemaal goed of helemaal niet? Stop maar met je groene energie en strippenkaart, zolang de buurman met z'n SUV rijdt. Bullshit dus.

"Ik reed met mijn ... kg op een pony van 1.40, maar hij is nooit ziek geweest."

Is dit serieus allemaal? :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:34

Dat van beter een mee bewegende ruiter.. Vind ik ook een dooddoener hoor.

Maar zolang van slanke mensen ook blessures oplopen zoals ks, pees blessures enz zegt mijn pony van 1.40 heeft nooit wat gehad ook wel iets.

Zonder onderzoek wanneer paarden lichamelijke schade gaan ondervinden alleen gerelateerd aan gewicht is nooit een blessure hebbe gehad best wel een goede graadmeter voor die combinatie.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:50

Nu ben ik jaloers op alle mensen die boven de 80 wegen die er zo slank uitzien! Ik ben 1.68 en rond de 80 kilo en ik ben een dikke prop, komt ook mede dankzij dat ik hele korte beentjes heb maarja. :') Ff ontopic weer of was ik dat al? Boeiend.. Ik vind dat je naar je eigen paard moet kijken wat hij lekker vind en wat niet. Als jij je paard echt zo goed kent en een band hebt moet je dat wel kunnen merken of zien. Ik zag het ook toen mijn minipony rugpijn had terwijl niemand erop rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:55

Lizzle schreef:
Ik heb het topic een beetje scannend doorgelezen en ik erger me aan de hoeveelheid:

"Beter een zwaarder iemand met een onafhankelijke zit, dan een licht iemand die het paard in de weg zit?" Met andere woorden: doe het helemaal goed of helemaal niet? Stop maar met je groene energie en strippenkaart, zolang de buurman met z'n SUV rijdt. Bullshit dus.

"Ik reed met mijn ... kg op een pony van 1.40, maar hij is nooit ziek geweest."

Is dit serieus allemaal? :')
Als je op mij doelt met die laatste quote; niet oordelen voordat je het plaatje hebt gezien. ;)

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 00:14

Misschien zeg ik wat banketstaaf maar is het niet gewoon zo dat als je dagelijks/wekelijks werkt aan het lichaam van je paard dat je dan ook moet werken aan je eigen lichaam en wanneer je dus overgewicht hebt je daar gewoon wat aan moet doen? Even alle medicijnen verhalen en ziektes uitgesloten voor dat ik dat over me heen krijg.

Ik was zelf ook te zwaar na een ongeluk doordat ik niet kon sporten en werken en al was het maar 5 kilo, ik ben dat wel eerst af gaan vallen voor ik op een paard ben gestapt. Nu kunnen we zeggen, 5 kilo stel je niet aan maar 5 kilo overgewicht is het begin van 10 kilo en 10 het begin van 20 en voor je het weet is het niet meer weg te werken.

Persoonlijk vind ik, heb je overgewicht en wil je paardrijden? Doe dan eerst wat aan je eigen lichaam.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 01:18

Weet niet of iemand dat stuk in de ros heeft gelezen,van een vrouw met een kwpn paard.
Ze heeft nogal overgewicht maar rijd toch,dan denk ik zelf weten is jou paard,ik zou daar echt niks van zeggen moet zon eigenaar zelf maar weten.
Ze woog met zadel en haar gewicht toch zeker wel stond erbij iets van 130 kilo,paard was een kwpn van 600 kg tja dat moet ze zelf dan maar weten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 01:25

Natuurlijk zal er niet snel iets van gezegd worden als het om een eigen paard gaat. In ieder geval niet direct in je gezicht waarschijnlijk zal er achter je rug om genoeg over gezegd worden(in extreme gevallen). En ik zou tegen een wildvreemde ook niet zomaar over beginnen. Bij een bekende weet ik niet ligt toch totaal aan de ernst. Gewicht ligt toch al gevoelig en vele pakken dat veel te persoonlijk op.
En ergens is het natuurlijk ook gewoon een verschil van mening zoals er zoveel zijn in de paardenwereld. Wanneer heb je het "recht" om iemand ergens op aan te spreken. Vele dingen zijn geen feite en dus een mening of een gevoel. Daarom is het ook moeilijk om een grens aan te geven. Je kan alleen voor je eigen paard(en) uitmaken wat je erop wil hebben en wat niet.

Welke ros was dat waar het in staat? Heb dat nog niet gezien.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:14

Precies zodra er een regel voor zou ontstaan kun je mensen er daadwerkelijk op aan gaan spreken. Net als bij andere vormen van mishandeling en verwaarlozing. Nu blijft het gissen of het kan of niet en heb je geen poot om op te staan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:23

En gissen is nu persoonlijke voorkeur.
Zoals 80 kg kan niet en vervolgens geen reactie meer als er een lijstje top springruiters voorbij komt. Die paarden van tonnen hebben en ze door hun gewicht toch ook niet kapot jakkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:29

En dan nog moet je het per paard bekijken.
Niet eens per ras, maar echt per paard.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:35

Helemaal met je eens kbk.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:59

En verschil tussen frequentie? Eens per week een uur zwaar(der) belast, wel goed over de rug (hoofd laag, achterbeen onder zwaartepunt) en rest van de week kind erop?

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:43

iedereen weet toch wel wanneer hij/zij overgewicht heeft. ga gewoon sporten als je te zwaar bent. er moet helemaal geen regel of grens nodig zijn kwa gewicht in de paardensport. wil je paardrijden en je bent te zwaar (en iedereen kan uitrekenen of hij/zijn voor zijn/haar lengte een ongezond gewicht heeft) ga dan naar de sportschool. vind je dat te duur dan ga je lekker hardlopen buiten. je moet immers zelf ook niet te zwaar willen zijn toch.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:20

Lekker kort door de bocht.
Neem mijn lijf voor een maand en dan praten we verder.

Ja ik heb overgewicht.
Ja dat weet ik.
Zoals iedereen dat weet van zichzelf.
Maar dat is de vraag niet.
De vraag is wanneer is het te veel voor welk type paard.

Ook als slank persoon kun je te zwaar zijn voor bepaalde paarden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:24

Zie zelfs hier is paardrijden geen sport :+

Ik zit er toch zeker 4 tot 5 x per week bloedfanatiek op :7 valt dat onder sporten?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:26

Nee!
Jij bent te zwaar dus duidelijk bij jou geen sport.

Slanke amazone die nog geen B proef rond komt zonder buiten adem te zijn sport wel.

:+
Geintje natuurlijk.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:42

En al dat gezeul met je paard en gesjouw met je paardentroep en hooi/stro en voer :P zeker een uur per dag extra naast het rijden!

En ook nog mijn huis(houden) en tuin bijhouden....pfff en toch niet op acceptabel gewicht!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:46

Ik heb de stappen teller eens bij gehad.
Ochtend paarden verzorgen bracht me al bijna aan de 10.000 stappen.
Avond of nachtdiens op het werk ook.
Heb ik een dagdienst en mijn paard heeft tijd voor de paarden oke. Dan loop ik weinig.
Maar laat ik nu net weinig dagdiensten hebben. :)

Toen mijn schildklier nog niet haperde was er ook niets aan de hand.
( samen met ondertussen nog meer kwalen)

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:09

Ik denk dat we allemaal goed weten wat ik er mee bedoel ipv gelijk te happen met schildklierkwalen want we weten allemaal dat die doelgroep zoals ik in mijn post daar voor ook zeg, nee mee telt in de categorie "bewust overgewicht".

Persoonlijk vind ik het er niet toe doen of je je paarden verzorgd of in de horeca werkt of waar dan ook of misschien beide. Als je te zwaar bent moet je er gewoon wat aan doen om wille van je paard. Al zit je er 7x per week op. Tuurlijk is paardrijden een sport maar als je er niet mee afvalt en met overgewicht op je paard gaat zitten terwijl je er gewoon wat aan kan doen door te sporten en anders te eten vind ik het gewoon onnozel als iemand er niks aan doet en blind is voor de kilo's al verzorg je 100 paarden per dag. Een gezond lichaam heeft niet zomaar overgewicht dan doe je toch iets verkeerd en eerlijk is eerlijk als onze paarden te dik zijn dan zijn mensen op bokt (zie de topics) de eerste die schreeuwen "zielig doe er wat aan je paard is te dik" "zet je paard op randsoen" "stippel een dieet uit voor je paard" "gevaarlijk hij moet meer bewegen". Maar als het om ons eigen leven gaat eten we lekker door en voelen ons vooral aangevallen en beledigd als er gezegd word dat we te dik zijn voor ons paard. Kom op zeg als je overgewicht hebt weet je het van jezelf en doe er dan iig wat aan voor je paard als je t niet voor jezelf wilt doen.

Mensen met ziektes en orgaanproblemen daar gelaten maar dat begrijpen we allemaal neem ik aan zelf ook wel.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:42

Tigra_ schreef:
Natuurlijk zal er niet snel iets van gezegd worden als het om een eigen paard gaat. In ieder geval niet direct in je gezicht waarschijnlijk zal er achter je rug om genoeg over gezegd worden(in extreme gevallen). En ik zou tegen een wildvreemde ook niet zomaar over beginnen. Bij een bekende weet ik niet ligt toch totaal aan de ernst. Gewicht ligt toch al gevoelig en vele pakken dat veel te persoonlijk op.
En ergens is het natuurlijk ook gewoon een verschil van mening zoals er zoveel zijn in de paardenwereld. Wanneer heb je het "recht" om iemand ergens op aan te spreken. Vele dingen zijn geen feite en dus een mening of een gevoel. Daarom is het ook moeilijk om een grens aan te geven. Je kan alleen voor je eigen paard(en) uitmaken wat je erop wil hebben en wat niet.

Welke ros was dat waar het in staat? Heb dat nog niet gezien.

Was een oud nummer,met aan de voorkant te mogen zware ruiters ook paardrijden.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 01:08

Awwijk24 schreef:
Ik denk dat we allemaal goed weten wat ik er mee bedoel ipv gelijk te happen met schildklierkwalen want we weten allemaal dat die doelgroep zoals ik in mijn post daar voor ook zeg, nee mee telt in de categorie "bewust overgewicht".

Persoonlijk vind ik het er niet toe doen of je je paarden verzorgd of in de horeca werkt of waar dan ook of misschien beide. Als je te zwaar bent moet je er gewoon wat aan doen om wille van je paard. Al zit je er 7x per week op. Tuurlijk is paardrijden een sport maar als je er niet mee afvalt en met overgewicht op je paard gaat zitten terwijl je er gewoon wat aan kan doen door te sporten en anders te eten vind ik het gewoon onnozel als iemand er niks aan doet en blind is voor de kilo's al verzorg je 100 paarden per dag. Een gezond lichaam heeft niet zomaar overgewicht dan doe je toch iets verkeerd en eerlijk is eerlijk als onze paarden te dik zijn dan zijn mensen op bokt (zie de topics) de eerste die schreeuwen "zielig doe er wat aan je paard is te dik" "zet je paard op randsoen" "stippel een dieet uit voor je paard" "gevaarlijk hij moet meer bewegen". Maar als het om ons eigen leven gaat eten we lekker door en voelen ons vooral aangevallen en beledigd als er gezegd word dat we te dik zijn voor ons paard. Kom op zeg als je overgewicht hebt weet je het van jezelf en doe er dan iig wat aan voor je paard als je t niet voor jezelf wilt doen.

Mensen met ziektes en orgaanproblemen daar gelaten maar dat begrijpen we allemaal neem ik aan zelf ook wel.

Ja heel makkelijk hoor, gewoon even afvallen :') ik ben wel van mening dat paard en ruiter allebei in goede conditie moeten zijn maar dat je overgewicht hebt betekend niet meteen dat je je paard in weg zit. Ik heb een paar maanden in het ziekenhuis gelegen en ik ben toen veel aangekomen omdat ik gewoon niet veel beweging kreeg. Toen ik weer voldoende conditie had om mijn paard niet in de weg te zitten, ben ik weer begonnen met rijden. Ja ik had nog steeds overgewicht, was het zo erg dat mijn paard er last van had, nee. Maar weet wel dat een afval traject vaak maanden duurt en niet alleen met sporten te maken heeft.