Awwijk24 schreef:Ik denk dat we allemaal goed weten wat ik er mee bedoel ipv gelijk te happen met schildklierkwalen want we weten allemaal dat die doelgroep zoals ik in mijn post daar voor ook zeg, nee mee telt in de categorie "bewust overgewicht".
Persoonlijk vind ik het er niet toe doen of je je paarden verzorgd of in de horeca werkt of waar dan ook of misschien beide. Als je te zwaar bent moet je er gewoon wat aan doen om wille van je paard. Al zit je er 7x per week op. Tuurlijk is paardrijden een sport maar als je er niet mee afvalt en met overgewicht op je paard gaat zitten terwijl je er gewoon wat aan kan doen door te sporten en anders te eten vind ik het gewoon onnozel als iemand er niks aan doet en blind is voor de kilo's al verzorg je 100 paarden per dag. Een gezond lichaam heeft niet zomaar overgewicht dan doe je toch iets verkeerd en eerlijk is eerlijk als onze paarden te dik zijn dan zijn mensen op bokt (zie de topics) de eerste die schreeuwen "zielig doe er wat aan je paard is te dik" "zet je paard op randsoen" "stippel een dieet uit voor je paard" "gevaarlijk hij moet meer bewegen". Maar als het om ons eigen leven gaat eten we lekker door en voelen ons vooral aangevallen en beledigd als er gezegd word dat we te dik zijn voor ons paard. Kom op zeg als je overgewicht hebt weet je het van jezelf en doe er dan iig wat aan voor je paard als je t niet voor jezelf wilt doen.
Mensen met ziektes en orgaanproblemen daar gelaten maar dat begrijpen we allemaal neem ik aan zelf ook wel.
Ja heel makkelijk hoor, gewoon even afvallen
ik ben wel van mening dat paard en ruiter allebei in goede conditie moeten zijn maar dat je overgewicht hebt betekend niet meteen dat je je paard in weg zit. Ik heb een paar maanden in het ziekenhuis gelegen en ik ben toen veel aangekomen omdat ik gewoon niet veel beweging kreeg. Toen ik weer voldoende conditie had om mijn paard niet in de weg te zitten, ben ik weer begonnen met rijden. Ja ik had nog steeds overgewicht, was het zo erg dat mijn paard er last van had, nee. Maar weet wel dat een afval traject vaak maanden duurt en niet alleen met sporten te maken heeft.