Waar is het gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:32

nombrado schreef:
horseyfries schreef:
Daarom kreeg dit paard daar ook altijd hoge cijfers voor van de jury. Bovendien is dit toch nog wel een "paard van tegenwoordig te noemen", een paard waarvan je in de OP zei dat ze niet meer te vinden waren?

over het algemeen wordt dit paard ook zeer netjes gereden.....dat is wat ik heel veel mis in de huidige OS.
ze laten iemand namelijk winnen, die een piaffe niet eens toont. Dat vind ik een ernstige zaak.

Zoals je ziet kreeg dit paard tienen voor de piaffe: http://www.youtube.com/watch?v=4cE_O9tKnCA
Maar vind je het nu werkelijk zo netjes gereden en dit wel de perfecte aanleuning?

Ben nog altijd benieuwd of je nu Charlotte Dujardin de onterechte winnares vond op de OS omdat je zegt dat je heel veel mist in de huidige OS en ze iemand laten winnen die een piaffe niet eens toont, en je dat een ernstige zaak vind.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 22:37

horseyfries schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=vHBIHnFFB1Q

Ik vraag niet of je beter hebt gezien, ik vraag of het volgens jou mogelijk is om zoals hier in dit filmpje vloeiend van passage naar piaffe en er weer uit te gaan met een vastzittende rug.

De rug is wel degelijk vastgezet (door de strakke hand)
hier 1 van de stills van dit filmpje, op 1.24 ongeveer, later zie je het nog een paar keer voorbijkomen
en dit is de piaffe :(
Afbeelding

horseyfries

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:41

Ik dacht dat ik je ondertussen had laten zien dat jouw filmpje net zo goed slechte stills bevat, dus dat zegt toch niets? Kijk naar de bewegende beelden, kijk hoe hij naadloos van passage naar piaffe gaat en er weer uit, als je dan toch zegt op dat niveau te kunnen trainen dan weet je toch dat dat niet kan met een vaste rug?
Zou het ook fijn vinden als je even op de post voor die van jou antwoordde, die vragen blijven telkens openstaan.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:52

Zoals je ziet kreeg dit paard tienen voor de piaffe: http://www.youtube.com/watch?v=4cE_O9tKnCA
Maar vind je het nu werkelijk zo netjes gereden en dit wel de perfecte aanleuning?

Ben nog altijd benieuwd of je nu Charlotte Dujardin de onterechte winnares vond op de OS omdat je zegt dat je heel veel mist in de huidige OS en ze iemand laten winnen die een piaffe niet eens toont, en je dat een ernstige zaak vind.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 22:58

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:03

@Terpentijn
Ik heb je lange post gelezen (je hebt dus echt niet voor iets getypt ;) ) en ik kom er nog op terug als ik meer tijd heb dat beloof ik. Het gaat ook gewoon zo hard hier.

@Horseyfries
Je denkt toch niet echt serieus dat de TS je ooit een rechtstreeks antwoord gaat geven op een duidelijk gestelde vraag? Heb je wel eens van passief agressief gedrag gehoord? En je dacht toch niet dat het binnenvallen van een Sinterklaasmod net op het moment dat er een geanimeerde discussie is tussen andere deelnemers toeval is? Met andere deelnemers bedoel ik mensen die wel gewoon elkaars vragen beantwoorden. }>

@Allemaal
Waarom gaat de discussie hier eigenlijk steeds over Adelinde en haar piaffe. De piaffe van Adelinde werd helemaal niet vreselijk hoog beloond op de OS. Tienen (en een smak negens) kregen alleen Charlotte en die Portugees met Ruby. Dus als we dan willen zeuren over de slechte jurering van de piaffe (niet dat ik dat wil hoor :+ ) dan zou het toch veel zinvoller zijn om te praten over bijvoorbeeld de piaffe van Ruby en die te vergelijken met de piaffe van "vroeger toen alles beter was".

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:08

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:11

Hermelientje schreef:
@Terpentijn
Ik heb je lange post gelezen (je hebt dus echt niet voor iets getypt ;) ) en ik kom er nog op terug als ik meer tijd heb dat beloof ik. Het gaat ook gewoon zo hard hier.

@Horseyfries
Je denkt toch niet echt serieus dat de TS je ooit een rechtstreeks antwoord gaat geven op een duidelijk gestelde vraag? Heb je wel eens van passief agressief gedrag gehoord? En je dacht toch niet dat het binnenvallen van een Sinterklaasmod net op het moment dat er een geanimeerde discussie is tussen andere deelnemers toeval is? Met andere deelnemers bedoel ik mensen die wel gewoon elkaars vragen beantwoorden. }>

@Allemaal
Waarom gaat de discussie hier eigenlijk steeds over Adelinde en haar piaffe. De piaffe van Adelinde werd helemaal niet vreselijk hoog beloond op de OS. Tienen (en een smak negens) kregen alleen Charlotte en die Portugees met Ruby. Dus als we dan willen zeuren over de slechte jurering van de piaffe (niet dat ik dat wil hoor :+ ) dan zou het toch veel zinvoller zijn om te praten over bijvoorbeeld de piaffe van Ruby en die te vergelijken met de piaffe van "vroeger toen alles beter was".

Hahaha wel weer heel scherp van jou! Tsja, we zouden ook eens een leuke discussie er van maken hé, dat moet voorkomen worden door zo'n mod!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:14

Ik ben weer thuis. . . jammer mensen.

Heb nog wel na kunnen denken over wie er beter presteren maar minder punten krijgen, daar wil ik later op terug komen. Is een gewaagde uitspraak :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:18

Ailill schreef:

Heb nog wel na kunnen denken over wie er beter presteren maar minder punten krijgen, daar wil ik later op terug komen. Is een gewaagde uitspraak :)

Gelukkig ben je heelhuids thuisgekomen Ailill! Geen Zwarte Pieten tegengekomen? :){

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:24

@terpetijn, ik heb wel degelijk op je post gereageerd, al heel lang geleden.
Daarna gaan rijden...brrrrr...was koud. Het gaat hard hier, veel bij moeten lezen. Maar dit gaat mij boven de pet. Heel interessant en leerzaam om te lezen, maar hier kan ik niets op inbrengen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:25

@Horseyfries
En als een leuke discussie helemaal niet het doel is van jouw topic dan kun je vragen of het topic op slot mag en als dat niet lukt dan proberen de zaak uit de hand te laten lopen of off-topic te laten gaan. In ieder geval zorgen dat iemand anders de :){ krijgt van de moderatorpiet.
Maar nu helemaal terug on-topic. Behalve jouw vragen zijn er ook nog die van Yamcha. Ik ga ze er even bij zoeken.

@Ailill
Maar om dat goed te doen moet je natuurlijk wel de proeven echt jureren, rekening houdend met welke onderdelen er dubbel tellen enzovoorts. Ik heb tenminste zelf best wel vaak meegemaakt dat ik zat te kijken naar een wedstrijd (in Duitsland waar je altijd de scores kunt zien meelopen) en dat ik me prima kon vinden in de punten per onderdeel maar dan toch verbaasd was dat de ruiter niet hoger of juist lager was geëindigd. Wat ik bedoel is dat je niet zondermeer kunt afgaan op de indruk van de hele proef.
Leuk filmpje trouwens wat je plaatste en wat een leuk paard.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:29

Vond ook nog een leuk filmpje uit de oude doos van iemand die ook beschouwd wordt als één van de toppers en voorbeelden van toen: http://www.youtube.com/watch?v=-5IKb5Cu2ok

Vinden we dit ook nu nog allemaal een voorbeeld van hoe het moet?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:30

Ailill schreef:
Klopt, die onderhalsspier mag je ook zien, maar tijdens de piaffe moet het paardenlichaam reageren op de beweging; achterhand laten zakken, actieve verbinding naar voren toe en dan komt die hals/oprichting vanzelf omhoog (vanuit de rug). Dan is het logisch dat die onderhalsspier zichtbaar is, die positie zie je niet vaak binnen een oefeningen. Er is echter een verschil tussen een zichtbare spier en een aangespannen spier. Aangespannen spieren werken, zichtbare spieren vangen op :)
....
Moeilijk uit te leggen. . . een ontspannen spier is al dan niet zichtbaar, afhankelijk van de training. Als spieren wel zichtbaar zijn worden ze interessant, je ziet ze soms bewegen. Vooral na het sporten zijn je spieren erg opgepomt, goed zichtbaar. Zulke spieren krijg je of door gericht training, of door ontwikkeling, resultaat zal verschillen.

Sommige spieren zijn bij paarden dus meer ontwikkeld dan andere, zo ook de halsspieren. Maar je ziet duidelijk dat de bovenhalsspier is aangespannen, moeilijk uit te leggen waaraan. De onderhalsspier is duidelijk minder goed zichtbaar, maar als ik het vergelijk met de zichtbaarheid van die spier bij andere paarden, die de oefening imo beter uitvoerden, dan kan ik niet anders dan concluderen dat die spier te erg is aangespannen.

srry hoor Allil, no offence maar voor mij is dat "spijkers op laag water". volgens mij heeft dat echt te maken met de bouw, hoeveel ruimte er zit tussen kaak en hals, maar als ik een boven halsspier er zo duidelijk op zie, kan die onderhals nooit sterk zijn.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:32

Heb je mijn laatst geplaatste filmpje al bekeken? Moet je daar in de piaffe voor de aardigheid eens naar diezelfde spieren kijken!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:36

horseyfries schreef:
Ailill schreef:

Gelukkig ben je heelhuids thuisgekomen Ailill! Geen Zwarte Pieten tegengekomen? :){

Een paar, maar die waren duidelijk al klaar met werken :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:41

Hermelientje de topic starter is Nombrado en niet Horsefries.
En Horsefries ik zie een correct gereden paard en knap hé dat je als je dat paard met de huidige gefokte paarden vergelijkt, een matig paard ziet dat op grand prix niveau de oefeningen weet uit te voeren. Dit is voor mijn tijd, maar mijn bewondering die er al was stijgt voor de oude ruiters die toch met matige paarden wisten, op dit niveau te komen, door de paarden correct te trainen. Als je nu om je heen kijkt zie je in de lagere regionen al paarden die beter gefokt zijn als de vroegere grand prix niveau paarden. Dus graag zou ik deze man op een eigentijds gefokt paard willen zien. Dat zal genieten zijn! Helaas kan dit niet. Maar mijn punt zal wel duidelijk zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:42

horseyfries schreef:
Heb je mijn laatst geplaatste filmpje al bekeken? Moet je daar in de piaffe voor de aardigheid eens naar diezelfde spieren kijken!

precies. totaal niet over de rug dit paard, meer onderhals dan bovenlijn. als dit paard al op die manier zo kan lopen wat moet dat dan niet een goed paard zijn geweest bij de huidige " moderne" trainingsmethodem..

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:50

@pien_2010
Ik weet wie de TS is en ik vermoed dat zowel Nombrado als Horseyfries precies begrijpen wat ik bedoel. Het was het algemene jij (of jou/jouw) wat ik gebruikte, in de zin van "men". Maar men heeft voor zover ik weet geen bezittelijk voornaamwoord. In het Engels kun je zeggen "one's topic" maar dat ontbreekt dus in het Nederlands.

Naar aanleiding van het laatste filmpje van Horseyfries denk ik dat als er in 1972 al internet en Bokt geweest was dat er dan ongetwijfeld een topic zou zijn gestart met het filmpje uit 1960 met de vraag "Waar is het gebleven"?

Wat me gelijk het visioen geeft van een toekomstig topic uit 2030 met een filmpje van Totilas en dezelfde vraag. :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:56

A perfect piaffe takes ages (meneer is 80+)

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:02

Erg mooi Ailill.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:03

Hermelientje schreef:
Wat me gelijk het visioen geeft van een toekomstig topic uit 2030 met een filmpje van Totilas en dezelfde vraag.

:D *\o/* :D

Trouwens, dat vraag ik me nu al af.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:03

Bedankt Ailill, eindelijk eens een foto waar ik echt blij van wordt. Er is nog hoop voor me!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:05

setteke schreef:
Hermelientje schreef:
Wat me gelijk het visioen geeft van een toekomstig topic uit 2030 met een filmpje van Totilas en dezelfde vraag.

:D *\o/* :D

Trouwens, dat vraag ik me nu al af.

:D :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:05

Ik zie mezelf al zitten over 60 jaar :P