Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:23

Yamcha schreef:
@ quartel: je vroeg erom, dus here goes: ik vind je te zwaar voor het paard. De combinatie klopt imo niet.

Paard ziet er idd niet uit of het er last van heeft, maar goed, aangezien een paard een prooidier is, en pas zal laten zien dat hij last heeft als hij echt niet meer anders kan, zegt dat niks.

Maar ben blij dat jij happy bent.

:D maar mijn paard is een ras piepdoos hoor......die bestaan n.l. ook nog ;)
Hij staat al bij het hek te piepen als hij last van vliegen heeft :+
Ik vind het geen k*t opmerking maar zie het meer als het lef hebben eerlijk te zijn en voor je mening uit te komen op de juiste plaats.
Daarnaast ben ik een persoon die alleen happy kan zijn als mijn paard dat ook is......zo zit ik nu eenmaal in elkaar.
Zelfde geld voor man en kind......
Het is een behoorlijk vrolijk mannetje dus ga ik er nog steeds van uit dat ik het zo wel goed doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:29

quartel schreef:
Yamcha schreef:
@ quartel: je vroeg erom, dus here goes: ik vind je te zwaar voor het paard. De combinatie klopt imo niet.

Paard ziet er idd niet uit of het er last van heeft, maar goed, aangezien een paard een prooidier is, en pas zal laten zien dat hij last heeft als hij echt niet meer anders kan, zegt dat niks.

Maar ben blij dat jij happy bent.

Ik vind het geen k*t opmerking maar zie het meer als het lef hebben eerlijk te zijn en voor je mening uit te komen op de juiste plaats.
Daarnaast ben ik een persoon die alleen happy kan zijn als mijn paard dat ook is......zo zit ik nu eenmaal in elkaar.
Het is een behoorlijk vrolijk mannetje dus ga ik er nog steeds van uit dat ik het zo wel goed doe.

Ik vind dit wel stoer, eigenlijk, je vraagt naar meningen, ook die je misschien liever niet zou horen, of minder sociaal gewenst zijn, of hoe je het maar noemt, en je gaat er sportief mee om ook :) Dat kan ik dan wel waardereren :D

Ik vind je wel een topper, en het is jouw keuze wat je met mijn woorden doet vind ik. Ik kan er mijn mening over geven als je er naar vraagt, en dat zal ik ook doen, en dat is alles. Je bent niet verplicht om mijn mening te volgen. Ik vind het wel heel sportief hoe je hier mee omgaat, petje af!

Wat betreft het alleen happy zijn als paard dat ook is, dat deel ik met je........ heb mijn merrie vanmiddag op stal gezet, omdat ze op de weide gek werd van de dazen (en ze heeft een schuilstal) en ze was er erg gelukkig mee :) Heb haar ingespoten met hertshoornolie (dat helpt erg goed) en ik had een blij paard....... vanavond heb ik haar weer buiten gezet, in de spray en met burqa, nog steeds blij paard.
Morgen gaat ze overdag weer naar binnen...... en alleen met spray en burqa buiten, 's avonds. Verwend is ze, ik weet het......
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-07-11 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:30

Wat een ge oh zeg, een beetje stevig gebouwde Quarterhorse kan makkelijk 100 kilo op zijn rug hebben.
Maar was in het verkeerde topic beland, bye bye pennies :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:34

Ge_Braadslee schreef:
Wat een ge oh zeg, een beetje stevig gebouwde Quarterhorse kan makkelijk 100 kilo op zijn rug hebben.

Je wou het toch weten?
Je vroeg het zelf hoor, niet gaan klagen als je dan antwoord krijgt.

freyatjee

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:35

ik vind het raar dat ts zich daaraan stoort ze rijd toch zelf op der eigen paard?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:36

Ge_Braadslee schreef:
loveidefix schreef:
pak een grote kwpner van 1.70 (even een vraagje, waarom rij je op zulke kleine paarden met je lente?)
een grote maats fries (door de bolling iets meer ruimte voor je benen)
of pak een andere paard met een flinke hoogte!

Omdat ik western rijd, reining om precies te zijn.
Ik kan het wel een beetje volgen, maar een flink gespierde Quarterhorse reiner van 1.48 is wel wat anders als een rank paardje van 1.48 van een ander ras.
En ziet het er meteen al heel anders uit.

Er zijn amper wedstrijdreiners boven 1.55 m stokmaat.

Bovendien, 60% van de cowboys vroeger in het wilde westen zou je weg kunnen strepen als je dat gewicht op < dan 75 kilo stelt.

Beetje onzin naar mijn idee dan.

Maar dat vind ik niet erg eerlijk tegenover je paard!
waarom ga je dan niet iets anders doen dan western?
Ik wil ook op mijn shetlander rijden, maar dat zie je mij toch ook niet doen? :+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:37

Dit is weer eens zo'n leuk toppic: oooo wat fijn om slank te zijn!!!
Zo makkelijk om zo te oordelen, als je er verder nog nooit mee te maken hebt gehad.
Zo makkelijk voor mensen die gewoon niet dik worden, maakt niet uit wat ze eten en hoeveel.
ts en de andere die dikke mensen liever niet zien: Kijk er langs en ga nooit naar Amerika.
Veeg eens voor je eigen deur.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:40

jesito schreef:
Zo makkelijk om zo te oordelen, als je er verder nog nooit mee te maken hebt gehad.
Zo makkelijk voor mensen die gewoon niet dik worden, maakt niet uit wat ze eten en hoeveel.
ts en de andere die dikke mensen liever niet zien: Kijk er langs en ga nooit naar Amerika.

Wie zegt dat slanke ruiters er niks voor hoeven te doen of te laten om slank te blijven? :)

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:40

VivaLaVida schreef:
Als ik erover nadenk denk ik dit: ik ken iemand die gezet is maar haar paard super goed voor elkaar heeft. Echt dat paard word zooo goed getraind! ken ook iemand die slank is en dat paard loopt op de voorhand, uit elkaar, en haar zit is vreselijk. Heb ik toch liever die eerste.........

beetje raar om zo te oordelen .
fijn dat die eerste haar paard zo goed aan het rijden heeft .
maar om die 2de dan zo af te kraken hoe zij haar paard rijdt vind ik ook een beetje belachelijk .
daar kan wat aan gedaan worden ;)

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:42

Sjonge waar gaat dit weer over! Er zijn al zoveel topics over en de TS is 15!!! Kom op zeg!! Dat jullie hier nog op in gaan.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:42

Yamcha schreef:
Ge_Braadslee schreef:

Je wou het toch weten?
Je vroeg het zelf hoor, niet gaan klagen als je dan antwoord krijgt.

Nee, en dan vooral iets nutttigs, haha, go on with your Penny ways.

Als reiner met een homeranch en 4 paarden, ik ben er in gestonken wat topic betreft en nu bye bye.

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:43

Ohh, haha. Op voedingscentrum stond dat 25 de max. was zegmaar!
Maar ik weet het ook allemaal niet hoor ;p

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:44

dejavu schreef:
jesito schreef:

Wie zegt dat slanke ruiters er niks voor hoeven te doen of te laten om slank te blijven? :)

En wie zegt dat dikke mensen niet hun best doen om er wat af te krijgen, daarbij is paardrijden een sport, tja en laat dat nou net goed zijn voor dikke mensen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:45

Ik vind zulke topics altijd een beetje jammer. En al helemaal op deze manier? Is het tegenwoordig zo moeilijk om mensen in hun waarde te laten en respectvol te zijn?

Ik val ook onder de categorie dikkerds, en dan ook nog eens onder de flinkere dikkerds :Y).
Mensen denken allemaal maar zo makkelijk over overgewicht en denken absoluut niet na over de psychische en erfelijke achtergrond. Eet maar wat minder, dan is het zo weg. Was het maar zo. Helaas is overgewicht iets waar je levenslang mee zit en rekening mee moet houden. Mensen die dit niet meegemaakt hebben zullen het ook nooit snappen, en dat kan je ze ook niet kwalijk nemen. Inlevingsvermogen schijnt tegenwoordig ook erg lastig te zijn.

Icm met paard is gewicht een discutabel punt. Wat al genoemd is inderdaad, zijn de kilo icm lengte. Wat is nu te zwaar? Wat kan wel en wat kan niet?

Ik vind dat iedereen moet doen, wat hij of zij denkt dat goed is. Ik kruip ook op mijn Welshpony met mijn overgewicht ( BMI 40). En juist omdat ik niet de lichtste ben, houd ik mijn dier extra goed in de gaten door hem regelmatig te checken door de masseur en veel oefeningen te doen op de grond voor spier opbouw en onderhoud. Tegen beter weten in? Zou ik beter moeten weten en niet op mijn pony moeten kruipen? Ik weet het niet, als het rijden prima gaat, zijn spieren in superconditie zijn en nergens last van heeft? Wie zijn dan anderen om daarover te oordelen?

Leven en laten leven, zorg goed voor je eigen dier en dat is het enige wat je imo kunt doen.

En voor de nieuwsgierigen ;) http://i183.photobucket.com/albums/x165 ... G_0627.jpg
Laatst bijgewerkt door Neroo op 11-07-11 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:46

@ Neroo : sorry maar vind het er gewoon netjes uitzien hoor !!
niks mis mee :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:47

jesito schreef:

er is een onderzoek geweest in Engeland waaruit bleek dat slanke mensen gewoon minder eten.
Ik heb niets tegen dikke mensen....

TS is een hij en 15 jaar....graag spreek ik hem nog eens als hij 40 plus is :D
En een tiende eet van wat hij nu eet en toch dik wordt ;)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:49

jesito schreef:
dejavu schreef:

En wie zegt dat dikke mensen niet hun best doen om er wat af te krijgen, daarbij is paardrijden een sport, tja en laat dat nou net goed zijn voor dikke mensen.

Niet een beetje hypocriet om je eigen welzijn te verhogen door het welzijn van een paard te negeren?
Waarom gaan die mensen dan niet mennen en daarnaast joggen. Paarden en dun worden :D
Ik snap dat het heel moeilijk is om af te vallen, ik heb het zelf ook geprobeert en zonder succes.
Maar je moet toch ook rekening houden met het dier waar je van houd?
ga dan lekker wandelen met je paardje! :D
Ik kan het echt niet begrijpen waarom iemand ZAL en MOET rijden op zijn dier als hij weet dat het niet goed is.
Ik zou ook wel willen rijden op mijn shetlander maar het punt is gewoon dat dat niet goed voor hem is en voor mij
is zijn welzijn belangrijker dan rijden, dus ik ben nu lekker aan het mennen, wandelen en knuffelen <3
Laatst bijgewerkt door Esther43 op 11-07-11 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:54

Ge_Braadslee schreef:

Westernzadel = 15+kg, + kleding = 20kg, blijft voor de ruiter nog 80kg over.

En de oude cowboys waren schat ik zo een stukje kleiner en lichter dan de huidige generatie mannen, dus of die dan te zwaar waren is nog maar de vraag.

Voor iedereen die zo vrolijk 20% regel aangrijpt : Groter (zeg 1.60+) = minder belastbaar. KWPN, Fries, Anda en vrijwel alle warmbloeden zitten tussen de 12 en 15% en nogmaals INCL. zadel, etc.

Dus rekenvoorbeeld van 300kg pony (wel 20%) 60kg ruiter klopt niet, dat zal 50kg moeten zijn.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:58

tamary schreef:
Ge_Braadslee schreef:

En de oude cowboys waren schat ik zo een stukje kleiner en lichter dan de huidige generatie mannen, dus of die dan te zwaar waren is nog maar de vraag.

Voor iedereen die zo vrolijk 20% regel aangrijpt : Groter (zeg 1.60+) = minder belastbaar. KWPN, Fries, Anda en vrijwel alle warmbloeden zitten tussen de 12 en 15% en nogmaals INCL. zadel, etc.

Dus rekenvoorbeeld van 300kg pony (wel 20%) 60kg ruiter klopt niet, dat zal 50kg moeten zijn.

Ik had het hier ook over gehad maar ik had ook aangegeven dat 20% geld voor fjorden, haflingers, shetlanders, tinkers, ijslander enz.
en 15 voor ille rassen en zelfs 12 procent voor arabieren (durf ikniet helemaal met zekerheid te zeggen)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:58

tamary schreef:
Ge_Braadslee schreef:

jee....zijn westernzadels zo zwaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:08

Ja, die zijn ontzettend zwaar :j

Ik kan geen westernpaard opzadelen, niet omdat ik niet weet hoe het moet, maar omdat ik het zadel niet kan dragen :)

Tenminste, ik kan het wel een stukje dragen, maar niet zo hoog optillen dat ik het ook op een paardenrug krijg.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-07-11 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:08

qaurtel vind ik passen,
maar sorry amanda jou vind ik wel te zwaar voor zo,n pony
westerzadels zijn indd zo zwaar ja

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:12

Yamcha schreef:
quartel schreef:

Ik vind dit wel stoer, eigenlijk, je vraagt naar meningen, ook die je misschien liever niet zou horen, of minder sociaal gewenst zijn, of hoe je het maar noemt, en je gaat er sportief mee om ook :) Dat kan ik dan wel waardereren :D

Ik vind je wel een topper, en het is jouw keuze wat je met mijn woorden doet vind ik. Ik kan er mijn mening over geven als je er naar vraagt, en dat zal ik ook doen, en dat is alles. Je bent niet verplicht om mijn mening te volgen. Ik vind het wel heel sportief hoe je hier mee omgaat, petje af!

Wat betreft het alleen happy zijn als paard dat ook is, dat deel ik met je........ heb mijn merrie vanmiddag op stal gezet, omdat ze op de weide gek werd van de dazen (en ze heeft een schuilstal) en ze was er erg gelukkig mee :) Heb haar ingespoten met hertshoornolie (dat helpt erg goed) en ik had een blij paard....... vanavond heb ik haar weer buiten gezet, in de spray en met burqa, nog steeds blij paard.
Morgen gaat ze overdag weer naar binnen...... en alleen met spray en burqa buiten, 's avonds. Verwend is ze, ik weet het......[/quote]
hihi heerlijke dieren zijn het ook he??

Mijn mannetje word ook aardig in de watten gelegd hoor.
Als er iets is komt hij hulp halen bij mij.......fijn idee.....

Ik heb trouwens ook die rekensom gedaan van die 20% van het gewicht van dit paard en dan mezelf en het zadel er bij.
We zitten gelukkig netjes binnen de normen, anders had ik hem niet eens kunnen kopen ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:12

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:14

Yep.....western zadels zijn vreselijk zwaar -O-

Maarja.....zie het maar als een soort krachtraining om ze netjes en zonder te gooien op te leggen :+
Dat is ook de reden dat ik mijn zadel bij mijn gwicht geteld heb en dat vergeleken met het gewicht van mijn quarter