Niveau is bedroevend...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:48

Arabesk schreef:
normals

Waarvan???

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:50

Electra63 schreef:
Maar ik ga deze discussie verlaten, ik moet morgen namelijk werken in tegenstelling tot sommige discussiegenoten. Ook daar zie je alweer het verschil. :wave:

Sommigen gaan gewoon geradbraakt naar hun werk O:)

Tendance

Re: Niveau is bedroevend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:52

Ik werk heel hard hoor!!!!!
Ben alleen aan het afbouwen voor de vakantie!!! Net iets te hard gewerkt de afgelopen weken en daardoor nu wat eerder klaar!!!!
Yeeeeehhhhhhh

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:54

Arabesk schreef:
Electra63 schreef:
Maar ik ga deze discussie verlaten, ik moet morgen namelijk werken in tegenstelling tot sommige discussiegenoten. Ook daar zie je alweer het verschil. :wave:

Sommigen gaan gewoon geradbraakt naar hun werk O:)

Oooooh. Ik dacht dat naturals nooit slaap nodig hadden :?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 00:34

Nog even en ik ga ook naar bed, dan zijn de foto's geupload!!!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:26

Arabesk schreef:
Pas als iemand wat aan me vraagt geef ik antwoord. En op bokt worden veel vragen gesteld dus dán zeg ik wat.

Electra63 schreef:
maar om op een willekeurig plaatselijk concours te gaan filmen en deze filmpjes hier plaatsen is IMO not-done.

Tendance schreef:
Dat vind ik ook zeker NOT done, tenzij er toestemming gevraagd is, maar dat wil ik niet geloven.

Rondom de opmerkingen van anderen (en mij) over het plaatsen van filmpjes van het CH Schoorl en dan met name van de kinderen blijft het anders akelig stil van jouw kant... En nu je hier toch bent... Misschien kun je het hoe en waarom van dat overmatige 'flexen' van de hals van je paard even toelichten? (oftewel het helemaal naar links en helemaal naar rechts trekken van het hoofd van je paard) Ik zou wel eens willen weten wat daar de achterliggende gedachte van is? (ik heb eventueel de link van het filmpje... Die wil ik hier best plaatsen in overleg met jou? Ik zou zoiets natuurlijk nooit doen zonder toestemming :o Dan kunnen de anderen hier ook over meepraten...) Laat je je paard ook bewust in draf zo scheef/slingerend en zonder tact, afdruk impuls en balans draven? En wat is het doel en de achterliggende gedachte van het gegeven dat je volledig over rechts zit? Pas jij je zit soms aan, aan de scheefheid van je paard?

Arabesk schreef:
Ik wil wel meedoen, maar alleen als ik oogjes van normals mag uitkrabben

The game is on }>

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:38

Heb gisteren foto's binnengekregen van mijn concours in Meppel....
ZOooooo dat hoofd had verboden moeten worden. Is haast erger dan al die fimlpjes die we hier gezien hebben..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:40

Zat net de foto's nog een keer te bekijken en was eigenlijk best wel blij met de foto's.
Alleen dacht ik toen: Mijn handen staan niet zo mooi.... Wordt dit dan door sommigen als: op een verkeerde manier met mijn paard omgaan gezien?
Ik heb er even een foto tussenuit gehaald.
Schiet maar! Misschien dat we dan iets beter in de gaten hebben wat ieders standpunt is.
Ik plaats dus een foto van mezelf, dat zou een ander ook moeten doen!

Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:50

haha, nou ik durf best een foto van mij en beau te plaatsen, al weet ik zelf dat mijn houding
nog lang niet perfect is, en er altijd word geklaagt dat ik mijn handen lager moet houden, terwijl
ik veel beter hem kan aanvoelen met een wat langere teugel en de handen wat hoger :+
en over mijn rug niet te spreken, maar die is de afgelopen tijd voor uit gegaan :P

Ons L2 debuut, dus wel even een tijdje geleden (maand ofzo.)
Afbeelding

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:00

We gaan toch niet allemaal foto's spammen hè :o daar is je profiel en onderschrift voor ;)
Daarbij met het verbeteren van de rijtechnische kunsten, omgang en welzijnsperikelen is niemand uitgeleerd......
(een foto is trouwens ook maar een momentopname en geeft geen beeld van de omgang en het welzijn van je paard/pony)

Het gaat hier om excessen op het voorterrein en in de ring :) dus laten we het daarbij houden.....(ik zie het overigens nooit)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 08-07-11 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:02

Mag ik eerst even zeggen dat ik het top vind dat jullie foto's van jezelf plaatsen?

Als ik dan commentaar mag geven, zie ik bij beide foto's wat handenwerk wat er streng uitziet. Ik zie ze echter wel lekker doortreden van achter. Ik kan bij Tendance niet goed zien hoe de hoofd-halshouding is. Het lijkt erop dat hij wat te diep loopt, maar dat kan ook de hoek van de foto zijn. Ik zou beide echter niet onder de noemer "verkeerd met paard bezig zijn" zetten.

Dat gezegd hebbende, vind ik het ontzettend moeilijk om vanaf foto's te kunnen beoordelen, omdat het momentopnames zijn en het daarom ontzettend kan vertekenen. Ik beoordeel liever vanaf filmpjes.

Daarnaast ben ik zelf maar L2 hè. Eigenlijk zou ik niks mogen zeggen.... :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:26

Bitje zit te ver achterover vanuit de onderrug. En de handen van Tendance zouden inderdaad lager kunnen.
Maar ik vind beiden niet van 'bedroevend niveau en paardenkwellend'. Kortom, gewoon lekker blijven rijden en aan verbeterpunten werken.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:31

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:38

je paard hangt daar heel duidelijk op je hand en duikt op de voorhand ,ook loopt ie te diep,actiever naar voren rijden is het advies, mar ik geloof dat dit niet de bedoeling van het topic is?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:38

vanaf de foto ziet het er niet echt fijn uit :)
maar fotos kunnen vertekenen

germie schreef:
Bitje zit te ver achterover vanuit de onderrug. En de handen van Tendance zouden inderdaad lager kunnen.
Maar ik vind beiden niet van 'bedroevend niveau en paardenkwellend'. Kortom, gewoon lekker blijven rijden en aan verbeterpunten werken.

gelukkig ben ik me daar van bewust, en werk ik er hard aan :j

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:41

klopt . dat was vorig jaar gelukkig loopt ie nu niet meer zo.

Maar even terug op mijn vraag , als je paard dus op een bit kauwt , dan is het toch wel goed ?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:42

xxOrlando schreef:
klopt . dat was vorig jaar gelukkig loopt ie nu niet meer zo.

Maar even terug op mijn vraag , als je paard dus op een bit kauwt , dan is het toch wel goed ?

kauwen is niet verkeerd, maar dit kan ik geen ontspannen kauwen noemen :+

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:47

haha , nee maar dat zeg ik ook niet :')
moet ik ook zeggen dat ik nu foto's heb waar hij veeul beter op loopt , echt een dikke faal foto zo _O-

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:47

listiglistje schreef:
We gaan toch niet allemaal foto's spammen hè :o daar is je profiel en onderschrift voor ;)
Daarbij met het verbeteren van de rijtechnische kunsten, omgang en welzijnsperikelen is niemand uitgeleerd......
(een foto is trouwens ook maar een momentopname en geeft geen beeld van de omgang en het welzijn van je paard/pony)

Het gaat hier om excessen op het voorterrein en in de ring :) dus laten we het daarbij houden.....(ik zie het overigens nooit)

Ik ga niet meer foto's spannen dan deze, maar wilde meer aangeven met de foto, wat ik niet zielig vind. En dat is, dat ik lichtelijk wat vreemd met mijn handen zit. Het kan mooier, maar ik vraag me dus af of er ook mensen zijn, die dit echt not done vinden en dan laat ik dus liever iets van mezelf, dan van een ander zien.
Overigens liep ze hier zeker niet te diep en ben ik helemaal niet te sterk, maar mijn merrie zoekt zelf wat druk op, want anders wordt ze onzeker, en de stangteugel hangt bijna los.
Mijn handen zijn te hoog en staan wat raar, dat kan iedere leek zien, dus daar moet ik aan werken! Maar dat weet ik.

Een foto is een momentopname, maar dat is een filmpje ook, dus als je een foto niet mag beoordelen als zijnde het totale beeld van het rijden, dan mag dat met zo'n kort slowmo filmpje ook niet.

Is niet als een aanval op jou bedoeld hoor listiglistje

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:56

Tendance schreef:
listiglistje schreef:

Ik ga niet meer foto's spannen dan deze, maar wilde meer aangeven met de foto, wat ik niet zielig vind. En dat is, dat ik lichtelijk wat vreemd met mijn handen zit. Het kan mooier, maar ik vraag me dus af of er ook mensen zijn, die dit echt not done vinden en dan laat ik dus liever iets van mezelf, dan van een ander zien.
Overigens liep ze hier zeker niet te diep en ben ik helemaal niet te sterk, maar mijn merrie zoekt zelf wat druk op, want anders wordt ze onzeker, en de stangteugel hangt bijna los.
Mijn handen zijn te hoog en staan wat raar, dat kan iedere leek zien, dus daar moet ik aan werken! Maar dat weet ik.

Een foto is een momentopname, maar dat is een filmpje ook, dus als je een foto niet mag beoordelen als zijnde het totale beeld van het rijden, dan mag dat met zo'n kort slowmo filmpje ook niet.

Is niet als een aanval op jou bedoeld hoor listiglistje

dat had ik ook bergepen en daarom plaatste ik er ook even 1 van mij, om te laten zien hoe'n rare houding ik kan aannemen,
en dat ik mijn handen gemiddeld wat hoger heb. Ik was ook benieuwd naar jullie reacties.
Maar geloof mij, er zat geen druk op die teugels hoor, ja lichte contstante druk, maar het lijkt al snel heel onvriendelijk omdat ik
mijn handen wat hoger heb, maar niet te vergeten, mijn teugels ook wat langer heb.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:05

Het is toch in elke wedstrijdtak zo. Sinds pas korte tijd bekijk ik wedstrijdfoto's van IJslanders op een andere manier. De foto's stellen mij vaak enorm teleur. Vele ruiters moeten zich schamen dat ze zo op een paard zitten. Zo veel ruiters zitten scheef maar de meeste rijden volledig uit balans.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:07

Maar wederom zijn foto's een momentopname en het is zo lastig om een foto te maken, waarop alles goed zichtbaar is en de foto ook het gemiddelde beeld van de ruiter laat zien....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:10

Ach, ik zie hier (leuke) foto's voorbij komen en ik ben geen jury dus ik ga het niveau niet beoordelen, ik zie iig geen mishandeling voorbij komen. Wel leuke paarden met gemotiveerde ruiters.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:11

Juist omdat het een momentopname is zie je wat er fout gaat. Je poedersuiker veel beoordelen op foto's hoor :)

Zo zie ik bij Bitje (waarschijnlijk doordat ze achterover hangt) een gespannen kaak bij dr paard.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:24

Air schreef:
Juist omdat het een momentopname is zie je wat er fout gaat. Je poedersuiker veel beoordelen op foto's hoor :)

Zo zie ik bij Bitje (waarschijnlijk doordat ze achterover hangt) een gespannen kaak bij dr paard.

opzich valt die gespannen kaak ontzettend mee , maar wat je zegt, mijn houding daar is zeker not done :j