LDR en/of Rollkur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjoppie

Re: LDR en/of Rollkur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:40

Ik ben geen voorstander van rolkuhr, maar ik vergruis het ook niet direct. Er zijn mensen die dat ook helemaal niet hoeven, en daar ben ik er een van.

Whinnylando

Re: LDR en/of Rollkur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:42

Ik vergruis het omdat de rolkur (imo kin op de borst trekken) totaal indruist tegen het van achter naar voor rijden. En nog tig redenen meer, maar dit is er een van.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:48

Whinnylando schreef:
Ik vergruis het omdat de rolkur (imo kin op de borst trekken) totaal indruist tegen het van achter naar voor rijden. En nog tig redenen meer, maar dit is er een van.

Als je je er meer in zou verdiepen dan weet je dat het niks met kin op de borst trekken te maken heeft, en dat is dus wat men bedoeld met kortzichtig en niet van mening willen bijstellen omdat men vind dat ze op de conclusies die ze trekken bevestigd door hun eigen paard van bovengemiddeld informatie voorzien.
Maar we hadden het hier over LDR niet over rollkurr dat zijn twee hele verschillende dingen.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:48

tjoppie schreef:
je hebt het al zovaak gezien Murphy, zoveel "schokkende" filmpjes. Moet ik die nu nog een keer gaan plaatsen?

Nee, ik vraag om een "correct" gereden LDR, want daar heb jij o.a. het nl. altijd over.
Dus laat maar zien en vertel ons de meerwaarde daarvan boven die van KR, a.u.b.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:50

tjoppie schreef:
Whinnylando schreef:

Als je je er meer in zou verdiepen dan weet je dat het niks met kin op de borst trekken te maken heeft, en dat is dus wat men bedoeld met kortzichtig en niet van mening willen bijstellen omdat men vind dat ze op de conclusies die ze trekken bevestigd door hun eigen paard van bovengemiddeld informatie voorzien.
Maar we hadden het hier over LDR niet over rollkurr dat zijn twee hele verschillende dingen.

Het topic gaat eigenlijk over LDR en of Rolkur en wat het verschil dan is. Jij bent de expert dus ik heb eigenlijk dezelfde vraag als Murphy :D

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:52

Whinnylando schreef:
Het topic gaat eigenlijk over LDR en of Rolkur en wat het verschil dan is. Jij bent de expert dus ik heb eigenlijk dezelfde vraag als Murphy :D

Volgens de FEI is de ene met kracht/force en de ander niet.

Je kan trouwens perfect een paard met z'n kin op z'n borst laten lopen zonder al teveel kracht hoor.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:53

Als ik mijn paard op dr rug kriebel doet ze het ook :j

Inclusief holle rug _O-
Laatst bijgewerkt door Whinnylando op 27-06-11 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:53

Rollkurr is de extreme vorm van LDR. En het topic gaat over LDR dat er mensen zijn die het verschil niet zien, daar kan ik niks aan doen

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:56

clarence schreef:
Whinnylando schreef:

Volgens de FEI is de ene met kracht/force en de ander niet.

Je kan trouwens perfect een paard met z'n kin op z'n borst laten lopen zonder al teveel kracht hoor.

Juist Clarence, dus SJ had een probleem, daarom een nieuwe benaming: LDR...!
Heb jij een filmpje toevallig bij de hand van een "correct" gereden LDR, zonder kracht?

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:58

tjoppie schreef:
Rollkurr is de extreme vorm van LDR. En het topic gaat over LDR dat er mensen zijn die het verschil niet zien, daar kan ik niks aan doen

Wil je ons alsjeblieft het verschil dan laten zien. Wie weet kun je mij overtuigen!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:50

Moderatoropmerking:
Een dringend en meteen ook laatste verzoek om met respect naar elkaar en op een normale toon te discussiëren. Men hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar om elkaar over en weer te beschuldigen van dom zijn, niet kunnen lezen en andere sfeerverhogende posts, dragen op generlei wijze bij op een constructieve discussie. Dit digitaal moddergooien is niet toegestaan en wordt ook niet getolereerd.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:44

Moderatoropmerking:
Helaas ook hier een tijdelijk slotje voor afhandeling en opschonen.
NB: Het is intussen niet de bedoeling de discussie in een willekeurig ander topic voort te zetten.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:52

Moderatoropmerking:
In tegenstelling tot het klassieke dressuurtopic blijft dit topic dicht. Het is vervallen in een behoorlijk vergaand over en weer afzeiken van anderen en het moddergooien naar mensen buiten bokt. Wij hebben van dit topic geen verwachtingen meer.