Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liberty22 schreef:echter als je het gaat ontleden en goed bekijken kom je tot dezelfde conclusie als mijn bovenstaande post , dat word in kr niet als correct beschouwd die gebroken diagonalen.
quadripes schreef:Daarbij vind ik nog steeds, dat het streven van de mens 'kennis vergaren' moet zijn.
liberty22 schreef:kennis en praktijkervaring dat lijkt me de beste combi
liberty22 schreef:ik heb zo wat via google afbeeldingen van internet afgegrepen daar ik niet zo handig ben met de pc , hoop dat dit wat bevestigd?
Moll schreef:U haald niet alleen AR en KR door elkaar maar ook nog eens KR en KD, knap
Citaat:http://www.youtube.com/watch?v=-aShEPghl9g
Patrick Kittel, JA 2011, kur op muziek. Hij scoorde 9 en 10 voor passage en piaffe. Ik heb het live gezien, vond het een prachtige kur, prachtige muziek en zo mooi op de maat gereden. Hij scoorde 79% in totaal (100% is nog nooit gescoord he, dus niemand doet alles perfect ) Maar mooi was het zeker. Ik heb toen echt genoten van mooie dressuur.
quadripes schreef:ik begrijp niet waarom we hier een piaffe moeten gaan zitten vergelijken, als de basisprincipes waaruit uiteindelijk een goede piaffe wordt verkregen al niet over te brengen zijn. dan kun je wel een mening over die piaffe hebben, maar als je niet weet hoe je een paard op de juiste manier rijdt, dan zul je nooit een goede piaffe kunnen laten zien.
Ik vind dat persoonlijk dus tot niets leiden. Je kunt beter op je paard gaan zitten, goed les gaan nemen en jezelf verrijken met kennis.
En dan kun je wel vinden dat mijn citaat 'boekenwijsheid' is, maar dat boek is wel geschreven door een professional met praktijkervaring.
quadripes schreef:ik begrijp niet waarom we hier een piaffe moeten gaan zitten vergelijken, als de basisprincipes waaruit uiteindelijk een goede piaffe wordt verkregen al niet over te brengen zijn. dan kun je wel een mening over die piaffe hebben, maar als je niet weet hoe je een paard op de juiste manier rijdt, dan zul je nooit een goede piaffe kunnen laten zien.
.
quadripes schreef:@Professor: ik begrijp het doel van de plaatjes.
Het blijft mij echter storen, dat men (niet iedereen) kennelijk niet in de gaten heeft, dat een piaffe op de voorhand en met een gebroken diagonaal voortkomt uit het onder andere met de handen een paard in de nageeflijkheid willen rijden. En daar ging het een paar blz geleden over. als je je paard met de hand rijdt, dan krijg je gebroken diagonalen, niet alleen in de piaffe, maar al veel eerder.
Dus dan vind ik dat de discussie niet op dit niveau, maar op een ander niveau gevoerd moet worden. Het begint namelijk al in die eerste paar passen waarin het paard met de hand gedwongen wordt om na te geven.
quadripes schreef:@Professor: ik begrijp het doel van de plaatjes.
Het blijft mij echter storen, dat men (niet iedereen) kennelijk niet in de gaten heeft, dat een piaffe op de voorhand en met een gebroken diagonaal voortkomt uit het onder andere met de handen een paard in de nageeflijkheid willen rijden. En daar ging het een paar blz geleden over. als je je paard met de hand rijdt, dan krijg je gebroken diagonalen, niet alleen in de piaffe, maar al veel eerder.
Dus dan vind ik dat de discussie niet op dit niveau, maar op een ander niveau gevoerd moet worden. Het begint namelijk al in die eerste paar passen waarin het paard met de hand gedwongen wordt om na te geven.