Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:02

MarcelDufour schreef:
FaberSmid schreef:
Is dat de enige rede dat u het niet zou doen? U kan weten of het passoa was, dat is uw vakgebied?

Ja, dat is de reden. Ik wil mijn paard niet moedwillig verwonden. Dat is dierenbeulerij.
Dat verhaal van Pessoa heb ik nooit gehoord, maar het zou kunnen dat ik dat gemist heb.
In ieder geval heeft hij daar geen schorsing voor gehad, want dat zou ik weer wel weten.

Nu schrijft u het beter.
Iemand die weet welke ruiter het was, ik dacht passoa?

zipje71

FaberSmid schreef:
[Prikkeldraad om/aan het bit, verzwaarde balken, balken aan benen tikken, zweepslag, staarten verdoven, halsriem met "spijkers", in de felle zon aanbinden, proppen in de oren en zo zijn er meer wandaden te beschrijven.
Was het niet passoa die met prikkeldraad betrapt en daar voor gestraft was?

Ook FS is thuis in de beroemde namen van vroeger zie ik...PESSOA is het en niet PASSAO (is een alcoholisch drankje)

Paardentango

Ik ben een en al wonder voor velen, maar wèl consequent ! Met gevoel voor paarden en zònder (vals) sentiment.

Goh dat rijmt zeg ! :P

Nee, maar wat ik bedoel is er ècht bewijs nodig om te zien of iets kan of niet? Heb jarenlang in pensionstallen gestaan, vol met jomgens, heren, meisjes en dames die DOL waren op hun paard.
Tot ze er op zaten... dan snapte ik niet zo goed wat ze bedoelden met DOL op, ik werd er noga DOL van.

Mep, mep, sporen er in, rukken, trekken, vloeken rode hoofden te paard... wat zag ik niet wat anderen wel zagen?
Liefde? Respect?

Zonder wetenschappelijk of welk bewijs dan ook, je kan toch gewoon ook zien of je iets wel of niet kan maken?
Als ik hier dagelijks 10-20 zweepslagen ga geven aan de paarden kan niemand 'bewijzen' dat ik mishandel. Er zal ooit wel en paard terugkomen, en mij een keer te lijf gaan. denk ik Maar wetenschappelijk valt er niets, maar dan ook niets te bewijzen.
Een getuige zal hoogstens zeggen: "Hé PT dàt kun je niet maken, dat is niet goed en ook niet vriendelijk. Moet je anders doen'

Dan zal ik zeggen... Je hebt gelijk, zal het niet meer doen.
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 07-02-10 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

KiWiKo schreef:
Paardentango schreef:
Doe dat nou niet joh, aub NL.. =geloofwaardiger en wat respectvoller. Anders ga ik over in het Spaans.

dan ga ik over in het frans....... en kunnen we samen huilebalken dat we niet begrepen worden ;)

Gaat u maar lekker in het Frans schrijven.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:03

zipje71 schreef:
FaberSmid schreef:
[Prikkeldraad om/aan het bit, verzwaarde balken, balken aan benen tikken, zweepslag, staarten verdoven, halsriem met "spijkers", in de felle zon aanbinden, proppen in de oren en zo zijn er meer wandaden te beschrijven.

Ook FS is thuis in de beroemde namen van vroeger zie ik...PESSOA is het en niet PASSAO (is een alcoholisch drankje)

Overigens lekker in combinatie met appelsap maar dat is volledig off topic.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:04

Proest ! := _O-

nee proost... :D

(drink geen alcohol maar hij is wel leuk !)
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 07-02-10 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:06

MarcelDufour schreef:
Si qieres hablar en espanol? Vamos. Porque este yo puede tambien. Sin faltas.

Bedoeld u niet quieres?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:08

Professor schreef:
Afbeelding

Schritt: In der natürlichen Haltung (links oben) ist das Gewebe im Ganaschenbereicht aktiver als in der Hyperflexion (rechts oben). Galopp: In natürlicher Haltung (links unten) sind die Flanken kühler als beim aufgerollten Pferd (rechts unten).
Foto: von der Wense

Hier de vertaling voor de spanjaarden en fransen onder u.

Stap: In het natuurlijke houding (links boven) het weefsel in de oorspeekselklier is actiever dan met hyperflexie (rechts boven). Galopp: Natuurlijke houding (linksonder) zijn de flanken koeler dan bij het opgerolde paard.(foto recht onder)
Laatst bijgewerkt door Professor op 07-02-10 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:09

zipje71 schreef:
FaberSmid schreef:

Blijkbaar weet u daar niks van af, behalve weer uw dooddoener schrijven.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:10

We maken allemaal wel eens een 'foutje... ' FS

Hindert niks, als je de essentie maar begrijpt toch.

Ik hou het liever hier in het NL, al was het maar om mezelf verstaanbaar te maken en bergepen te worden.
Da's al lastig zat vaak !

Over andere talen hier, daar is al eerder wat over gezegd en gevraagd, en daar kan ik me wel in vinden. Pas me aan anderen aan. Althans.. 'k doe mijn best.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:11

Paardentango schreef:
We maken allemaal wel eens een 'foutje... ' FS

Hindert niks, als je de essentie maar begrijpt toch.

Ik hou het liever hier in het NL, al was het maar om mezelf verstaanbaar te maken en bergepen te worden.
Da's al lastig zat vaak !

Over andere talen hier, daar is al eerder wat over gezegd en gevraagd, en daar kan ik me wel in vinden. Pas me aan anderen aan. Althans.. 'k doe mijn best.

Heb het al vertaald, en nu niet verder zeuren.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:11

FaberSmid schreef:
Is het niet diep triest dat meneer Gal, pas na Totilias (her)bekend wordt?

Nou dan loop je toch werkelijk achter want hij kreeg zijn fanclub toen hij met Lingh reed. Maar werkt het niet altijd zo? Michael Jackson gaat dood en ineens was iedereen fan en draaien de radiostations zijn muziek weer. FS je moet echt eens ophouden met die stemmingmakerij[/quote]

U schrijft zichzelf tegen? Zipje u moet dan ook eens ophouden met stemmingsmakerij. Ik ga niet schrijven zoals u mij voor schrijft. Ik heb net als u het recht van meningsuiting, dat heeft u mij en anderen niet te verbieden en te ontnemen met uw schrijven.[/quote]

:evaw: Of het ligt aan jouw algehele kennis van de Nederlandse taal of je neemt niet ens de moeite om iets te lezen. Ik spreek mezelf geheel niet tegen. Als een artiest een nwe hit heeft na lange radiostilte staan ze weer volop in de belangstelling. Maar dit zegt niet dat ze in de tussentijd niet succesjes geboekt hebben met mindere nummers (ach waarom neem ik nog de moeite om het uit te leggen...)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:12

Paardentango denk dat u en ik en zo ook anderen, het schrijven wel begrijpen. Meertalig schrijven zal voor de moderne geen probleem zijn, gezien die zo modern met hun tijd mee gaan. Kunnen die enig zins meertalig lezen.

Professor het ging niet om het geen u geschreven had?
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 07-02-10 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:13

FaberSmid schreef:
zipje71 schreef:
Hollands glorie.

Afbeelding

Mijn gedachte van de beweging van Totilas, nl het bovenbeen onnatuurlijk hoog.

Is het niet diep triest, is dat waar Nederland trots op kan zijn?

Leg nou toch eens uit wat Nederland hiermee van doen heeft!!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:13

FaberSmid schreef:
zipje71 schreef:
en daar gaan we weer. Wel makkelijk voor je dat ze zo snel verdwijnen die foto's.

En daar gaat u weer zipje71.

_O- _O- _O- _O-

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:14

Zipje leest u nu eens, hopelijk kan u het dan begrijpen.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:14

Puh, puh puh.... Profje toch, niet zo onaardig.

Net als met paarden, ook al ben je het er net me eens, beetje geven, beetje nemen. Al was het maar om vrienden te blijven.

Zipje: daar ben ik het roerend mee een ! Michael Jackson sydndroom, waar was iedereen toen hij leefde?
De meest gevoelige en betrokken man die ik ken, en met groot respect. Ook voor Hr. Gal toen hij hier nog in de L reed p jonge hengsten. Da's al weer wat jaartjes terug.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:15

FaberSmid schreef:
MarcelDufour schreef:
Si qieres hablar en espanol? Vamos. Porque este yo puede tambien. Sin faltas.
Bedoeld u niet quieres?

Helemaal...het spaans schrijven doe ik nog wel met foutjes, maar het spreken daarentegen gaat foutloos. Mag ook wel als je er 12 jaar gewoond hebt. Ik meende, eerlijk gezegd, al te zien dat er iets niet klopte aan het woordje, maar had geen zin om het op te zoeken, en fonetisch gezien kwam het op hetzelfde neer ;) But, I stand corrected 8)7
Laatst bijgewerkt door Springert op 07-02-10 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:16

FaberSmid schreef:

Ook FS is thuis in de beroemde namen van vroeger zie ik...PESSOA is het en niet PASSAO (is een alcoholisch drankje)[/quote]

Blijkbaar weet u daar niks van af, behalve weer uw dooddoener schrijven.[/quote]

nou daar weet ik genoeg van af maar u rekent andere af op kennis van bekende namen dus ik heb ook nog wel wat zout voor op de slakken

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:16

Ik, ik en ik...

Sorry, ik zeur... Profje niet boos worden hoor, en Marcel tranquilamente estamos 'caballeros' no?

ga een broodje kaas eten, warme broodjes uit de oven :9
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 07-02-10 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:17

Ik ben nog een reactie verschuldigd ten aanzien van de FEI reglementen. In mijn poging het FEI boekje te zoeken attendeerde mijn ega mij erop dat ik dat ding toch echt niet moet gaan zoeken terwijl deze gewoon op de FEI website staan. :o

Bij de FEI reglementen staan onder de "guidelines to the FEI dressage stewarding manuel" het navolgende: "LONG ,DEEP AND ROUND RIDING IS ACCEPTED (hyper flexion of the neck) THERE IS A DANGER WHEN COPIED BY UNSKILLED TRAINERS AND RIDERS!!!!!!! THERE IS A FINE LINE BETWEEN TRAINING AND OVERTRAINING!!!!!! ".

De FEI reglementen zijn dus inderdaad duidelijk ten aanzien van het losrijden!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:18

Hahaha....gaat er heet aan toe vandaag. Zou het komen omdat het Zondag is?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:18

FaberSmid schreef:
Paardentango denk dat u en ik en zo ook anderen, het schrijven wel begrijpen. Meertalig schrijven zal voor de moderne geen probleem zijn, gezien die zo modern met hun tijd mee gaan. Kunnen die enig zins meertalig lezen.

Professor het ging niet om het geen u geschreven had?

Het begon juist over de foto die ik geplaats had, dat K en PT weer begonnen te zeuren.
Dus wel over mij.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:19

Dat probeerde ik enkele topics eerder al te zeggen J01andA .... maar verliep niet helemaal naar 'wens'.

Dat stukje is te danken aan.... nou ja, die ene met dubbel S

Lekker, hete broodjes met geitenkaas en honing. :9

FS ik maak me niet druk om kleine foutjes, als ik iets niet snap vraag ik het wel !
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 07-02-10 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:20

Professor: over de hyperthermie foto's: vallen de foto's rechts onder rollkur? Persoonlijk vind ik van niet. Maar goed, wat zie je nu eigenlijk op die foto's? En ja ik heb het onderschrift gelezen (zowel in het Duits als in het Nederlands) maar ben benieuwd naar uw visie.

Dat is duidelijk J01andA.
Zo nu ga ik knolhobbelen.