essiesilly schreef:dat vind ik ook heel goed van je! zoals ik al eerder zei bij mij werkt dat gewoon niet echt, om ze goed te kunnen verkopen moeten ze met 3.5 bijv. al prinsenstad dressuur lopen en laten zien dat ze talent hebben..
maar als je zeker weet dat je paardje recreatief voor altijd bij je blijft zou ik er zelf ook zeker voor kiezen om hem met 3 3.5 zadelmak te maken (ben geen voorstander voor 6 jarigen ofzo maar ja dat is ieder zijn keus )
Klopt dat wilt ook niet met het verkopen en er dan nog een beetje er aan willen verdienen. Laten we eerlijk zijn, paarden kopen, houden, hebben enz.. is gewoon heel duur.
Citaat:
nee hoor dat bedoel ik helemaal niet
maakt mij niet uit op welke leeftijd, het is voor mij meer van belang hoe de ruiter rijd
want je kan een paard dat met 9 jaar ingereden is en met 11 B plus 2 veel sneller naar zijn grootje rijden als een paard dat op zn 4 de de Z oefeningen beheerst
ligt allemaal aan de ruiter........... allemaal het heeft niks met de leeftijd te maken
Dat het allemaal aan de ruiter/eigenaar ligt, is misschien iets te groot, maar ben ook zeker van dat daar een heel groot probleem ligt. Wat ook al eerder is aangegeven in dit topic, het beleren en inrijden van jonge paarden is een vak apart.
Wat natuurlijk ook wel zo is, is dat iedereen iets anders opvat qua inrijden. De een zegt inderdaad inrijden is het moment dat het zadel er pas op gaat(of poging tot) en ander vindt inrijden inclusief grondwerk al inrijden.
Het is ook maar goed dat wij niet allemaal hetzelfde zijn, anders waren er ook alleen maar dezelfde paarden op de wereld en allemaal dezelfde andere dieren. (even off topic)