Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:41

Ja, dat is zeker jammer. Het zou erg leuk kunnen zijn om gewoon te discussieren, net als wat je met paarden ook doet eigenlijk.
Beetje samen puzzelen tot je ergens bet waarvan je denkt, hé wat hebben we het toch leuk samen. Een boeiend iets.

Maar ja het is zo lastig als iemand zich gaat verheffen boven ons allemaal. Afgezien van dat het niet zo handig is omdat hij daarmee zich zou kunnen vergissen ben ik er zo een die dat niet accepteert.
Wil heel graag aardig zijn voor anderen, waarom niet, we vinden allemaal hetzelfde dier interessant om er veel te veel tijd aan te spenderen, en geld...maar ook een beetje respect andersom zou gepast zijn.
Dat geldt klaarblijkelijk, op de achtergrond, want ook bokt is niet zo heel erg groot, & sommigen 'kennen' elkaar, dat ik daar niet de enige in ben die dat zo voelt. Voelen= geen vies woord, het hoort ook nogal bij paarden en paardrijden.

Maar ja, vrees dat het niet veel verder komt zo.
Inderdaad erg jammer, en niet functioneel.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:24

Het topic loopt weer, maar moet wel even wat rechtzetten. Er wordt het idee geopperd, dat mijn paard bereden mag worden door een van de deelnemers. Ik laat niet zomaar iemand die ik totaal niet ken, op mijn paard rijden. Ik bood mij aan om adviezen te paard op te volgen, maakt mij niet uit wie dat gaat doen. Maar wel met mij in het zadel. Ik stel mij daar zeer flexibel bij op, niet iedereen durft af te wijken van zijn normale training...
Mijn viervoeter is een happy athlete en dat wil ik wel graag zo houden!

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:35

setteke schreef:
Het topic loopt weer, maar moet wel even wat rechtzetten. Er wordt het idee geopperd, dat mijn paard bereden mag worden door een van de deelnemers. Ik laat niet zomaar iemand die ik totaal niet ken, op mijn paard rijden. Ik bood mij aan om adviezen te paard op te volgen, maakt mij niet uit wie dat gaat doen. Maar wel met mij in het zadel. Ik stel mij daar zeer flexibel bij op, niet iedereen durft af te wijken van zijn normale training...
Mijn viervoeter is een happy athlete en dat wil ik wel graag zo houden!

Geheel terecht, wat je hier opmerkt, Setteke

Maar ik neem aan, dat prof wel een goede ruiter is.
Wellicht mocht het zover komen, kan er altijd over gepraat worden. En het rijden op je paard, was een suggestie van mij.
Daar moet jij tenslotte, helemaal achter staan.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:10

Mensen, als jullie het niet erg vinden plan ik ondertussen gewoon mijn agenda vol want ik heb geen zin om voortdurend rekening te houden met iets wat waarschijnlijk weer niet doorgaat.
Het is in tegenstelling tot wat prof zegt van begin af aan de bedoeling geweest dat ik een leerlinge meenam, en verder vind ik het bijzonder vreemd dat hij nu zegt dat hij januari februari niet kon terwijl degene die voor hem zou rijden had aangegeven dat dat juist de enige periode was dat ze nog zou kunnen rijden..... Toeval bestaat niet.
Ik ben het zo langzamerhand wel zat om op iemand die van zo weinig goede wil is nog te wachten, en stel dus voor om gewoon een clinic te organiseren, waarbij iedereen die wil rijden kan rijden en ofwel zelf laat zien wat hij/zij kan of wil overbrengen, ofwel les krijgt van één van de aanwezigen naar keuze.

clarence

Re: Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 01:29

Wat ik nu niet snap, is waarom men denkt dat prof noodzakelijk is voor een goede clinic. Er zijn meer mensen op dit forum die mee willen werken en ook niet ldr rijden.

Verder snap ik niet helemaal waarom er tijdens de voorbespreking niet een plaats is afgesproken. Gewoon een plaats tussen HF en prof in. Ik snap ook niet waarom er zo veel onduidelijkheid is wat betreft het verloop van clinic.

Als beide deelnemers nu gewoon ongeveer 45 min. rijden en lesgeven en daarna nog een uurtje discussieren dan kom je aan 4 uur (of een dagdeel). Op die manier kan je ook een beetje de diepte ingaan. Ik weet niet wie had bedacht om alletwee tegelijkertijd te laten rijden, maar ik denk dat dat niet goed werkt. Veel te onoverzichtelijk.

Dus, het is eigenlijk heel makkelijk: prof moet aan 1 persoon vertellen waar hij woont (ik denk dat hij zijn verblijfsplaats niet bekend wil maken). Die persoon kiest vervolgens een plaats. Dan moet professor nog even een paard vinden om op te rijden, maar dat moet niet te moeilijk zijn aangezien hij redelijk wat leerlingen heeft. Dan moeten nog 2 mensen gevonden worden die bereid zijn om en plein public les te krijgen van of HF of Prof. Zowel Kiwiko als Setteke hebben al toegezegd, dus ook dat is geen probleem.
Kijk, als mensen willen dat die clinic doorgaat dan zal iedereen een beetje water bij de wijn moeten doen.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 01:40

setteke schreef:
Het is niet moeilijk, maar sommige mens(en) vinden het leuk alles moeilijk te maken. Ik treed op als vrijwillig slachtoffer van deze of gene, maar bekvechten lijkt leuker!

Ergens ih midden, Bunschoten of Nijkerk. Voor mijn part, hele dag....

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 08:06

setteke schreef:
Negeren is ook een gave.

Beste Professor, ik heb live doctor Reiner Klimke mogen aanschouwen met Ahlerich in de wedstrijdring.
Ook al vind je autodidactisch naaperij en weet ik niet op welke bladzijde contrastelling staat. Ik weet wel wat het is, het buigen van de hals en/of lichaam naar de tegengestelde rijrichting. Renvers is de ultieme oefening van contrastelling met stelling en buiging van het paard in de tegengestelde rijrichting. Dit wordt over het algemeen niet meer beoefend en nooit gevraagd in de wedstrijdring. En natuurlijk contragalop. Wijken is de uiterst milde vorm, daar beginnen we mee. Bij SB rechtsom kijkt een paard toch echt wel naar rechts, en andersom. Dus geen contrastelling!!!

Maarre, die clinic, schrijf ik maar op mijn buik, want heb het idee inmiddels, dat deze is voor een zeer select gezelschap. En vooral voor mensen, die het toch al met elkaar eens zijn, of moet ik zeggen mens.

Dit hoort bij SB topic setteke, bovendien bij renvers rijdt u die wel zeer comisch.
U spreekt u tegen in alle vormen.Zelf rijden en gereden hebben is anders dan zien rijden.

Scum

Re: Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 08:55

Het onderwerp van dit topic is inmiddels voldoende besproken. Voor het plannen van clinics kun je een topic openen in BM.