Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
setteke schreef:Het topic loopt weer, maar moet wel even wat rechtzetten. Er wordt het idee geopperd, dat mijn paard bereden mag worden door een van de deelnemers. Ik laat niet zomaar iemand die ik totaal niet ken, op mijn paard rijden. Ik bood mij aan om adviezen te paard op te volgen, maakt mij niet uit wie dat gaat doen. Maar wel met mij in het zadel. Ik stel mij daar zeer flexibel bij op, niet iedereen durft af te wijken van zijn normale training...
Mijn viervoeter is een happy athlete en dat wil ik wel graag zo houden!
setteke schreef:Negeren is ook een gave.
Beste Professor, ik heb live doctor Reiner Klimke mogen aanschouwen met Ahlerich in de wedstrijdring.
Ook al vind je autodidactisch naaperij en weet ik niet op welke bladzijde contrastelling staat. Ik weet wel wat het is, het buigen van de hals en/of lichaam naar de tegengestelde rijrichting. Renvers is de ultieme oefening van contrastelling met stelling en buiging van het paard in de tegengestelde rijrichting. Dit wordt over het algemeen niet meer beoefend en nooit gevraagd in de wedstrijdring. En natuurlijk contragalop. Wijken is de uiterst milde vorm, daar beginnen we mee. Bij SB rechtsom kijkt een paard toch echt wel naar rechts, en andersom. Dus geen contrastelling!!!
Maarre, die clinic, schrijf ik maar op mijn buik, want heb het idee inmiddels, dat deze is voor een zeer select gezelschap. En vooral voor mensen, die het toch al met elkaar eens zijn, of moet ik zeggen mens.