Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar wacht eerst het oordeel van zijn klanten af. Bescheidenheid siert de mens zullen we maar zeggen
). Ik schrik gewoon van mensen zoals jij, die de wijsheid in pacht denken te hebben, zonder dat daar aantoonbare resultaten tegenover staan. Kijk, bij mij kom je er niet in - en dat geldt voor de meesten hier waarschijnlijk, maar er zijn vast mensen die zich wel laten overtuigen door jouw teksten.
). 'One size fitts all' bestaat volgens mij niet.
suleilitha schreef:Nog heel even offtopic dan Sanne, wat ik probeerde was puur je aan het verstand te peuteren dat je ook dynamisch maximaal kunt stretchen, zo wordt het overigens op de trainers curussen ook genoemd, je hebt twee mogelijkheden, statisch en dynamisch. Wat jij omschrijft is statisch, en jouw visie komt meer vanuit de hoek van de leek, neem me niet kwalijk voor het woordgebruik.
weet je ook wel dat men er nog niet uit is wat het beste is en dat er ook bij de bewegingswetenschappers nog genoeg onderzoek naar gedaan wordt. Vooralsnog wordt naar mijn weten statisch (vooral PNF) stretchen nog steeds aangeraden voor het vergroten van je range of motion en dynamisch stretchen voor het voorbereiden van de spieren op bijv. een wedstrijd. Dat wordt aangeraden omdat het stretch moment uiterst kort is, maar je wel spierstijfheid tegengaat.Vudress schreef:Lovely schreef:Vudress, heb je mijn uitleg over het trainingsmoment in stilstand niet goed gelezen, of niet helemaal goed begrepen?
Er staat een reactie.
Citaat:Als jij zo'n proffesional bentweet je ook wel dat men er nog niet uit is wat het beste is en dat er ook bij de bewegingswetenschappers nog genoeg onderzoek naar gedaan wordt. Vooralsnog wordt naar mijn weten statisch (vooral PNF) stretchen nog steeds aangeraden voor het vergroten van je range of motion en dynamisch stretchen voor het voorbereiden van de spieren op bijv. een wedstrijd. Dat wordt aangeraden omdat het stretch moment uiterst kort is, maar je wel spierstijfheid tegengaat.
. Pipo schreef:callunairis schreef:de oefening uit de klassieke (oorspronkelijke) dressuur zijn oefeningen die uit de 'natuur' komen...
langduring in de krul daarentegen...
Geschiedenis was niet je beste vak of wel?
) oops, was dat hardop?