Sizzle schreef:Heb nog wel een mooi voorbeeldje van afgelopen zaterdag waar ik nog een half uur hoofdschuddend van in de auto heb gezeten.
Puber met haflinger, moesten een zadel.
Moet een springzadel zijn want kind wil springen. Paard is een haflinger met boommaat 40 waar net een 16/17 inch zadel op past.
Uiteraard ben je dan beperkt in je keuze.
Afijn, 4 passende zadels gevonden tussen 700 en 2500 euro. Alle zadels afgekeurd want de ruiter zat er zo op te stuiteren dat het de voeten niet in de beugels kon houden, op de lepel stuiterde en regelmatig op de hals lag.
Paard ging stilstaan wanneer het daar zin in had en werd dan met de lead-rope weer naar voren geparelliet zodat het bokkend in galop vloog. Ondertussen stond de moeder te vertellen hoe veel ze van paarden wisten.
Omdat dus mijn zadels kindlief niet tot steun waren willen ze nu een zadel op maat laten maken voor 4000 euro![]()
Ik heb vrij lomp opgemerkt dat ze dat geld beter in rijlessen kunnen investeren
Ik hou ook wel van dat type choco
Maar was hij van nu dan had men hem evengoed afgekraakt aangezien hij achter en voor niet even groot beweegt (de beruchte 3-hoeken theorie).
Haha dat heb je dan ook weer natuurlijk!! Hier op stal hebben we ook zulke type's.
Ik hou ook van dat type! Ik ben daarom op de barokke types gevallen. Haha. Alhoewel ik ook graag een popje zie met een geschikt mens erop.
Neen rijtechnisch is er genoeg over te zeggen, maar dat was de bedoeling ook niet van de foto.
Maar om daarop verder te gaan, die foto werdt gebruikt op de site van de hengstenhouder! Dus daar heb je het al, vroeger werden ze niet per se 'beter' gereden. Toch zeker die niet

Pocca locca. Maar dat was toch vroeger niet beter? Het is inderdaad wel zwaarder geworden, die jonge paarden proeven. Alhoewel ik de indruk heb dat er al weer veel er van af stappen.
Mijn oldie mocht alweer ongetraind mee op jumping, na haar veulen. En dan echt na het bevallen... Veulen nog moedermelkdrinkend bleef op stal. Merrie met overvolle uier mee op wedstrijd. Helemaal niet in conditie, beetje schraal. Dat zie je toch echt niet meer de tijd van vandaag.