Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
murphy102 schreef:Quadripes, jij bent ook bekend met dravers, he. Deze paarden hebben doorgaans toch een pace ontwikkeld.
Is het niet heel moeilijk dat eruit te krijgen onder de man?
Zooist schreef:Je paard in de juiste houding zetten klinkt toch echt erg dwingerig.
Mijn reactie was bedoeld op hetgeen quadripes aan mij schreef.
Ik weet wel wat er bedoeld wordt met 'houding' professor. Alleen snap ik hem niet in de context waarop quadripes hem gebruikt. Het klinkt alsof ik er maar even aan moet sjorren om de houding juist te krijgen. Doe ik dat niet dan blijft paard "wijd"
Mijn paarden gaan zeker wel in de houding. Maar dan minder gedwongen dan quadripes aangeeft want dat is niet de wijze waarop ik mijn paarden berijd.
Hobbelen doe ik wel ergens
Professor schreef:Zooist schreef:Je paard in de juiste houding zetten klinkt toch echt erg dwingerig.
Mijn reactie was bedoeld op hetgeen quadripes aan mij schreef.
Ik weet wel wat er bedoeld wordt met 'houding' professor. Alleen snap ik hem niet in de context waarop quadripes hem gebruikt. Het klinkt alsof ik er maar even aan moet sjorren om de houding juist te krijgen. Doe ik dat niet dan blijft paard "wijd"
Mijn paarden gaan zeker wel in de houding. Maar dan minder gedwongen dan quadripes aangeeft want dat is niet de wijze waarop ik mijn paarden berijd.
Hobbelen doe ik wel ergens
Men rijdt een paard in de houding, word hier ook steeds weer vermeld, van achteren naar voren, Moll heeft dat trouwens ook al eens beschreven, eerst nageven in de mond dan in de nek.
Professor schreef:1.Onzin is altijd dat men denkt dat het paard in de schouder los is????
2.Wat gebeurd er in de voorhand bij SB,
3.waarom kan men deze oefening nooit perfect rijden??
4.waarom rijd men hem en wannneer???
5.Waarom heeft SB helemaal geen functie in draf??
6.Waarom heeft Renvers en Travers een andere functie in stap als in draf???
7.Waarom is Renvers in galop zo zwaar??
orienta schreef:Moeilijkheid bij de SB is dat het de enige zijgang is waarbij contrastelling word gebruikt
Helaas weten weinigen dit