[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:46

Ik rij alleen op Marny en heb nog nooit op een lekker soepel paard gereden dus weet niet beter (misschien maar goed ook haha)
Maar ik merk al wel meteen verschil en ik denk dat als het eenmaal in je systeem zit het een hele fijne manier van rijden is.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 19:16

weer effe een vraag!

over rechts gaat al een stuk beter gelukkig,
ze loopt als de brandweer, ik moet me inhouden om haar niet meteen te willen terugrijden,
af en toe zitten er heel behoorlijke stukjes tussen, maar dan gaat het juist weer fout en kantelt ze weg,
dus haar oor zakt aan de rechter(binnenkant) en ze steekt haar neus naar buiten,
wat doe ik dan?
binnenhand omhoog en hoofd overdreven naar binnen/ en gewicht op links(buiten) toch?

na een aantal keer wist ik het zo op te lossen voor ze echt vastzette op mijn rechterhand, maar deed ik dat goed zo?

voorkomen was later de truuk

en ik heb de slingerlijnen de hele bak rond gedaan ipv over de middenlijn dat kan toch ook,
(stelling buiten/stelling binnen enz?

mijn bak is nl maar 36-18 (ik mag niet klagen ik heb er 1 in de achtertuin!)
maar die houd zo snel weer op

we hebben de smaak te pakken, maar hulp is nu wel nodig,
(van het weekend waarschijnlijk!)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:19

@Cinnepin: Eindelijk weet ik wanneer ik morgen les heb :D
Van 11:15 tot 12:00 en van 14:00 tot 14:45 en ben samen met mijn verzorgster :)

@India: helaas geen tips voor je, ik hoop dat je van het weekend hulp krijgt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:36

ik heb morgen ook les, weet alleen nog geen tijd, zal laura nog wel ff door smsen, iig na 2 uur :P

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:15

Oh, jammer dan kan ik niet kijken ;(
Ik ga na mijn les direct de weg weer op anders komen we in de file te staan. Heb je za ook les?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:16

neej maar ben er zaterdag wel te vinden :P
ikw eet inmiddels mijn lestijd :p kwart voor 3 dus direct na jou dus ik zie je wel en rijden we misschien zelfs even samen in de bak als ik instap en jij uitspapt :P

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:19

Hey! Gezellig! Ik kijk morgen even of we nog blijven hangen maar voor ons wel een hele dag (10uur vertrekken we en pas rond 16uur weer thuis)
Anders zie ik je za, dan ben ik ook alleen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:20

ok haha nouja ik bene r meestal toch veels te vroeg dus ik zal sowieso wel jouw les bekijken hahaha
Ga nu me bedje in morgen kwart voor 7 al werken :O
Tot morgen!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:50

slaap lekker! :)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:05

India:
Slingerlijnen kun je door de hele bak rijden, geen probleem.

Afgelopen dinsdag bij Antoine gereden. We zijn goed bezig, Ze is echt recht én los maar moet zelf vooral strenger worden ("u bent te lief"). De les was vooral een bevestiging van wat Mireille/Kirsten mij hebben geleerd het afgelopen jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:12

heb zometeen weer les en zal ik waarschijnlijk ook succibi zien ( heb direct na haar les )

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:16

Cinnepin:Veel plezier met je les!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:25

dank je wel :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:03

@Cinnepin: Leuk je gezien te hebben! En een leuke poown heb je! In het echt komt zij toch beter tot haar recht!!
Leuke oortjes zitten erop! :D
Ik kon helaas niet zo lang kijken want m'n bijrijdster verkleumde helemaal, we waren al vanaf 9uur op pad ;)

Maar de lessen ging goed vandaag!
In de eerste les ben ik heel streng geweest, drijven= reactie en dat is er het laatste jaar ingeslopen omdat ik onzeker was of ze zich wel lekker voelde. Maar aan het einde van de 1e les was ze geweldig aan het been!
Daardoor kon ik in de 2e les beter concentreren op mijn houding en waar ik mee bezig was en dat ging al veel beter! :D
Maar aan het einde werd ze wel moe ;)
Morgen weer 2 lessen :D

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:18

hoezo doe je 2 lessen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:18

jah ik heb ff naar jouw les gekeken idd en jouw paardje is in t echt ook veel leuker, wat kon ze lekker eigenwijs de kantine in loeren zeg :D hahaha

Ik had op een gegeven moment mn paardje ook heerlijk aan t lopen!
Morgen benk ook weer op stal! Hoelaat heb je de lessen?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:23

HAHAHA! Ja! Ze zag mensen en dan hoopt ze dat ik met je ga kletsen en dat zij dan stil kan blijven staan :')
Lekker dier is het ook :D
Morgen heb ik om 09:30 les en om 11:45 :)

@India: zij geeft lesweekenden en dan kan je 2x les krijgen. Je krijgt dan les en dan zet je je paard in het paddock en kan je andere lessen kijken en daarna nog een les.
Ik kies voor 2 lessen omdat ik veel problemen heb met Marny (en zij met mij ;)), zij is ook drachtig en ik wil haar lekker in het lijf hebben voordat ze te drachtig is.
Aangezien ik echt opnieuw begin wil ik even lekker veel lessen zodat ik haar en mijzelf snel op de rit heb.
Daarnaast vind Marny zo'n uitje en lessen ook erg leuk! Dus heel wat vliegen in 1 klap :)

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:43

Succubi: Twee lessen zijn altijd fijn vind ik :j Alleen ik zou wel wat meer tijd tussen de lessen houden maar dat is natuurlijk ieder voor zich ;) Ik vind wel echt dat je goed bezig bent met Marny, lekker helemaal opnieuw beginnen en dan na het veulentje weer goed beginnen!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:53

Er zit idd niet veel tussen maar de lessen zijn nog heel erg basis dus niet al te inspannend voor haar :')
Vanmiddag zat er 2,5uur tussen de lessen :)
En dank je :). Ik ben al 1,5jaar met haar aan de klooi (dierenartsten fysio etc) en heb nu pas het gevoel op de goede weg te zijn.
En ik wil haar nu zo recht mogelijk maken zodat ze als ze straks zwaar is haar lijf ook beter belast want zelfs onbelast staat ze niet goed.
En haar idd als het veulen er is weer gauw weer lekker in haar vel te laten zitten :)
Voordeel van Laura is dat zij ook dubbele lijnen kan les geven en ook men les, dus we kunnen nog alle kanten op als het rijden niet meer kan :)

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:27

Ik heb vrijdag eindelijk weer les van Mireille, ze komt naar mijn stal toe omdat het niet lukt om een geschikte trailer voor naomi te vinden. Dus als hier iemand iets weet? Het liefst een zijlader maar dat zal wel niet :=

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:30

Naomi_Star: Wat vervelend dat je niet met de trailer naar Mireille kan gaan maar fijn dat ze vrijdag naar jou kan komen. Hoe gaat het nu met trailerladen?

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:35

Helaas hebben we nog niet kunnen oefenen met laden omdat de trailers die bij mij op stal zijn niet geschikt zijn volgens petra, te weinig licht en te laag zeg maar. De enige trailer die goed is op stal heeft een lekke bodem dus daar ga ik ook niet mee oefenen. Bij ons in de buurt heeft iemand een twee paards zijlader gekocht maar hij moest nog kijken of hij hem wel wilde verhuren, dan kan ik er toch 1 keer in de twee weken heen.. Maar goed tis lastig om zo n lastig paard te hebben, zou alleen nooit meer zonder haar kunnen.
Ik ben erg blij dat mireille toch mijn kant op wilt komen!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:44

Weet wat je mee maakt. Usha was niet te laden en als je er maar iets druk op zetten, sloeg ze de boel kort en klein. Gelukkig heb ik zelf een trailer en door consquent, dagelijks oefenen (ná extern geleerd te hebben hoe dit nu eigenlijk "moet"), kan ik nu overal en altijd helemaal alleen op pad. Blijf oefenen, hoor! Aanhouder wint.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:48

CarovdG hoelaat moest jij lessen dinsdag bij Antoine? Ik heb namelijk ook gelest die dinsdag daar. Voor mij was dit ook een hele fijn bevestiging wat ik allemaal geleerd heb van Daphne!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:25

CarovdG schreef:
Weet wat je mee maakt. Usha was niet te laden en als je er maar iets druk op zetten, sloeg ze de boel kort en klein. Gelukkig heb ik zelf een trailer en door consquent, dagelijks oefenen (ná extern geleerd te hebben hoe dit nu eigenlijk "moet"), kan ik nu overal en altijd helemaal alleen op pad. Blijf oefenen, hoor! Aanhouder wint.

Tis ook niet zo dat ze er niet opgaat hoor, dat doet ze echt uitstekend, maar zodra je iets achter haar kont doet gaat ze compleet uit haar dak.. Wordt dan gewoon erg gevaarlijk voor ons maar ook voor haar zelf.

Caballos rijdt jij al lang via deze methode? En leuke paardjes heb je :j