beiden geven een goed beeld op hun eigen gebied!
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
runningkawa schreef:In klasieke dressuur rijden ze toch met een stang Nadya?
En aangenomen teugels hoeft niet te betekenen 300 kg druk erop
runningkawa schreef:Ik bedoel van vroeger uit
Ik krijg ook les op een ouderwetse manier zal ik maar zeggen, uiteraard ook niet beginnend met een stang
Belangrijkste in de lessen is de ontspanning het van achteruit goed lopen en het rechtrichten, met zo min mogelijk druk van voren
Dus denk ook wel klassiek?
Vind het namelijk altijd moeilijk om te zeggen wanneer is het klasiek en wanneer niet
anneve schreef:Het artikel van de vorige pagina beweerd in de inleiding dat de aandoening ook bij dressuurpaarden voorkwam, en verwijst daarvoor naar referentie 1 van Auteur Smith over 11 poloponies met periostitis.
Ik denk niet dat de bitvoering bij poloponies representatief is voor die van de Nederlandse dressuurwestrijdruiter.
Mooi voorbeeldje van verdraaiing van de feiten.
Als het bit echt zo'n martelwerktuig zou zijn dan moet het toch ontzettend eenvoudig zijn om aangetaste paarden te laten zien, aangezien de meerderheid toch nog steeds een bit gebruikt.
horseyfries schreef:Aan een stalhalster bevestig je maar één touw over het algemeen en die trek je niet voortdurend recht naar achteren, dat is dus totaal iets anders dan een neusoptoming met teugels aan de zijkanten en meestal ook nog een samensnoerende werking die niet alleen op het neusbeen knijpt, maar ook druk geeft achter de oren en op de kaken.
runningkawa schreef:Ook ik krijg les vanuit het paard gericht.
Niet speciaal met grond werk, dat niet.
Maar wel op het paard.
Ook niet de schuld bij het paard leggen, maar kijken waarom iets niet gaat, wat is de oorzaak.
Je kunt gaan vechten, ontspanning weg...wat kun je dan nog? Niks
Citaat:die met een zwaar en stevig bitcontact worden gereden
Miran schreef:Gemiddeld gesproken zie ik overigens toch veel mensen die behoorlijk wat druk op een stalhalster hebben, in de omgang.
@RK en Nadya, volgens mij zitten jullie best netjes op 1 lijn
Miran schreef:Dat staat er toch helemaal niet? Er staat dat de paarden met die bepaalde medische problemen meestal paarden zijn die met een stevig bitcontact gereden worden.
runningkawa schreef:Dank je Nadya voor het compliment.
Toch schuif ik het compliment door naar mijn instructrices
Daar heb ik, en gelukkig ook vele andere, het zo geleerd.
En imo ook logisch, iemand in weerstand daar kom je niet doorheen
Niet bij een mens als die zich verzet, die blokt dan, maar dat doet een paard net zo
Proberen te voorkomen
Wie niet sterk is moet slim zijn...en op kracht redden we het gewoon niet bij een paard...blijft er 1 ander ding over
Nadya schreef:runningkawa schreef:Dank je Nadya voor het compliment.
Toch schuif ik het compliment door naar mijn instructrices
Daar heb ik, en gelukkig ook vele andere, het zo geleerd.
En imo ook logisch, iemand in weerstand daar kom je niet doorheen
Niet bij een mens als die zich verzet, die blokt dan, maar dat doet een paard net zo
Proberen te voorkomen
Wie niet sterk is moet slim zijn...en op kracht redden we het gewoon niet bij een paard...blijft er 1 ander ding over
Maar jij bent degene die daar voor open heeft gestaan, toch?![]()
Hoeveel mensen met paard denken er nou echt zo? Ze zijn er gelukkig wel, hoor, steeds meer, denk ik wel eens.
Ik ga trouwens naar mijn paardje toe. Lekker even beetje trainen in het zonnetje.![]()
Nadya schreef:Maar jij bent degene die daar voor open heeft gestaan, toch?![]()
Hoeveel mensen met paard denken er nou echt zo? Ze zijn er gelukkig wel, hoor, steeds meer, denk ik wel eens.