Lielle schreef:Ik vond het interview met Rien vd Schaft en een young rider laatst (Hoefslag?) fascinerend. Of dat nu typisch klassiek is weet ik niet, ik vond het ene mooi voorbeeld van goed paard rijden en goed denken over wat je doet.
Kheb t niet gelezen, maar ken Rien wel. Toch geloof ik niet dat hij een typisch klassieke ruiter is.
Goed nadenken over wat je doet, dat wordt nogal eens onderschat. Op de een of andere manier denken nogal eens wat mensen dat de topsporters alleen maar bezig zijn met geld verdienen, toevallig in dit geval door middel van de sport.
Maar de meeste topsporters zijn serieus bezig met de sport, met als GEVOLG dat ze hoog scoren...niet andersom.
Wel is het mooi als iemand visie heeft en die naar buiten brengt. Leunus van Lieren vind ik daar ook een mooi voorbeeld van. Ook hij is geen klassieker overigens.
Esperanza schreef:Maar is dit dan een klassieke ruiter? Of toch modern? Ik vind hem nl niet echt klassiek, maar hij is niet iemand die zijn paard pusht om tot snelle spectakel resultaten te komen. Dan dus toch klassiek? Dat onderscheid werkt imo dus niet. Ik kijk erg grag naar Rini, 100 keer liever als naar Anky.
Als ik daar naar kijk dan heb ik echt het gevoel dat ik wat kan leren...
Wie pusht zijn paard dan wél om tot snelle resultaten te komen? Dat vind je misschien terug in de basis, maar op GP niveau valt er weinig meer te 'pushen'. Het moet gewoon voor elkaar zijn om resultaat te kunnen behalen.
Ik zie dat onderscheid dus ook niet...