duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ettesil

Re: duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:16

Hier nog iemand die vreselijk veel leert van dit topic. Ik rijd sinds 2 maanden een paardje (2 dagen in de week) waarbij ik dezelfde problemen ondervind als Jethafa (behalve dat ze niet op de volte wil, omdat ze niet wil buigen). Ik probeer zoveel mogelijk van de voorkant af te blijven, maar als ik haar echt de bocht niet om krijg ga ik dat toch weer extreem met mijn handen doen. Vanaf morgen heb ik les met haar. Slim
Ik probeer haar zo goed mogelijk voor mijn been te krijgen, maar ze gaat heel snel rennen en vluchtgedrag vertonen. Hoe krijg ik haar dan toch goed terug en op de achterhand. Als ik in galop iets probeer wat ze moeilijk vindt gaat ze er ook keihard vandoor. Ik probeer zoveel mogelijk binnenhoefslag te rijden zodat ze meer op d'r eigen benen moet komen. En dan veel tempowisselingen en overgangen. Ook tijdens slangenvoltes (als die uberhaupt al willen lukken Clown ) en gebroken lijnen veel overgangen rijden. Is dit een correcte manier om haar aan het been te krijgen?
Morgen hoop ik met behulp van correcte instructie ook weer een hoop op te steken. Ik wee nog niet hoe zij les geeft aangezien ik nieuw ben daar op stal. Ik ga het meemaken en blijf hier zeker meelezen in de hoop veel te leren. Slim

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:35

Als je paard niet goed buigt is trouwens een sportmassage ook aan te raden. Niet alles is rijtechinsche op te lossen helemaal niet als ze vast zitten

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:38

idd, je hOort echt ineens super veel mensen die hun paard moeten laten kraken Gaaaap ,, eerst heb je er bijna niks van gehoord en dan ineens 3 paarden die ik ken ,,

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:39

Toe maar ineens 3 paarden Clown

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:41

Tong uitsteken jaa maar ik bedoel dan een hele poos niks en dan in korte tijd , Dat vind ik best veel dan Tong uitsteken Ik ben blij dat mijn pony niet hoeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:44

Het is altijd wijs om je paard eens in de zoveel tijd preventief te laten masseren. Als er dan een probleem is, ben je er in ieder geval op tijd bij.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:10

Sporters laten zich ook regelmatig masseren. Paarden zijn ook sporters, dus waarom zou het voor hun geen nut hebben.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:14

Kraken = geen masseren...
ik zou liever een osteopaat laten komen, zéker als je paard geen problemen aangeeft.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 20:21

Ik zou mijn paard iig niet laten kraken als daar geen reden toe is. Losmasseren door een kundige echter wel.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:17

nou zet ik toch even een berichtje neer, volg het al een paar dagen maar kan steeds weer de pagina's doorspitten aangezien het topic hard gaat Lachen

goede tips en geweldig hoe hier tegen elkaar gepraat word, ben ik gewoon niet meer gewend van bokt Clown Haha! (qua @ work)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:28

Needje schreef:
Ik zou mijn paard iig niet laten kraken als daar geen reden toe is. Losmasseren door een kundige echter wel.

Vind ik ook, een massage kan een paard ook ontzettend van opknappen, ik heb zelf al verbluffende resultaten gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:08

Als het paard echt vast zit is een osteopaat/kraker erbij halen wel wijs idd.
Maar ik vind sowieso dat je een paard eigenlijk regelmatig zou moeten laten masseren. Ook al heeft ie niks. Lachen
Al is het alleen al om, als er een probleem zou zijn, er op tijd bij te zijn.

Maar ik ben altijd erg van het preventieve, voorkomen is altijd beter dan genezen.

@ winerieke: zijn die 3 paarden van dezelfde eigenaar? Want denk dat dan alleen kraken niet echt een oplossing is...

Back ontopic: Idd niet alle problemen zijn rijtechnisch op te lossen. Soms wel, soms heb je een combinatie nodig van goed rijden en een fysio/osteopaat/masseur.

Maar ik geloof wel, dat als je een paard echt rijdt, zoals we er het hier in dit topic over hebben, dat je niet vaak een masseur/osteopaat nodig hebt om iets rijtechtnisch op te lossen. Ik denk dat je met correct rijden al ontzettend veel problemen voorkomt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-08-07 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:09

Jen33 schreef:
goede tips en geweldig hoe hier tegen elkaar gepraat word, ben ik gewoon niet meer gewend van bokt Clown Haha! (qua @ work)

Ja Haha! De volgende keer dat ik rijfoto's heb zet ik ze hier maar neer geloof ik Tong uitsteken Veel betere benadering en nuttiger dan 'leuk paardjuhh'

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:13

Inderdaad Qimm, maar de mensen die in dit topic reageren willen tenminste iets met het commentaar doen, wat mij in HAW nogal eens tegenvalt, of er worden 1001 excuses verzonnen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:23

Dat maakt de toon ook anders denk ik. Ik weet ook niet of het commentaar op HAW altijd opbouwend is bedoeld, maar dat zal ongetwijfeld met de TS te maken hebben.

Veel mensen plaatsen toch foto's op HAW omdat ze alleen positieve dingen willen horen, ze willen niet horen wat er niet klopt.
De mensen die hier foto's plaatsen willen commentaar, omdat er iets niet goed gaat, of omdat ze echt willen horen of ze het goed doen. Dat maakt een topic natuurlijk sowieso heel constructief, en dan kun je elkaar ook echt helpen. Lachen

En idd ze willen er ook iets mee doen, en verzinnen geen smoesjes, maar zijn gewoon eerlijk.
Ik vind het ook echt een heel gaaf topic, en het is eigenlijk jammer dat we dit niet meer gewend zijn van Bokt, want ik geloof wel dat Bokt ook zo bedoeld was. Lachen

FF offtopic: en toch heb ik zóveel aan Bokt gehad... kennis opgedaan, echt léren kijken (en met dit topic ook weer) dingen leren onder woorden brengen ook... kennis delen, meningen delen...
En met een topic als dit ook weer. Een beter Bokt begint bij onszelf, en imo zijn we mooi op weg...

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:31

Helemaal mee eens Yamcha! Als ik nu naar een paard aan het kijken ben let ik echt op hele andere dingen dan eerst. Mede door dit topic heb ik meer leren zien.

Ik weet alleen nog niet hoe je kan zien dat iemand veel gewicht in zijn armen heeft Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:35

Kan ik ook niet goed omschrijven eigenlijk... ik zie het maar ik weet niet hoe ik moet uitleggen dat ik het zie.

Ik kijk ook nóg weer anders nu. En het is best grappig, sommige foto's waarvan ik altijd dacht dat ze goed waren, zijn juist helemaal niet goed, en foto's waarvan ik altijd dacht dat ze slecht waren zijn dan weer wel goed.

Ik heb me voorgenomen om het boek "Ruiters en Rechters" aan te schaffen, schijnt een erg goed boek te zijn... leer je ook van kijken, heb ik gehoord.

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:41

anneliesdj schreef:
Needje schreef:

Vind ik ook, een massage kan een paard ook ontzettend van opknappen, ik heb zelf al verbluffende resultaten gezien.

Hier op stal laten de meesten in ieder geval 1 keer per jaar iemand er even naar kijken. Een kundig iemand kan vaak nog dingen zien die wij over het hoofd zien. Al is het maar omdat je zo gewend raakt aan je paard en er toch iets in kan sluipen. Het is net als de tandarts, gewoon af en toe eens naar laten kijken. Zit er niets vast, nix aan de hand. Maar als je paard sommige spieren niet helemaal goed gebruikt, is het fijn daar vroeg bij te zijn ipv wachten totdat er problemen zijn. Ik raad het iedereen aan!!! Haha!

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:43

Yamcha schreef:
Kan ik ook niet goed omschrijven eigenlijk... ik zie het maar ik weet niet hoe ik moet uitleggen dat ik het zie.

Ik kijk ook nóg weer anders nu. En het is best grappig, sommige foto's waarvan ik altijd dacht dat ze goed waren, zijn juist helemaal niet goed, en foto's waarvan ik altijd dacht dat ze slecht waren zijn dan weer wel goed.
Ik heb me voorgenomen om het boek "Ruiters en Rechters" aan te schaffen, schijnt een erg goed boek te zijn... leer je ook van kijken, heb ik gehoord.

Dat heb ik dus ook. Ik vond 1 strekfoto van mijn pony echt helemaal geweldig, maar als je dan iets verder kijkt valt het best tegen Boos! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:46

Ja, stom is dat, hè? Tong uitsteken

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:49

goede tips worden er gegeven ik blijf dit nog wel ff volgen

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:51

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:52

Ik vind het er prettig uit zien. Achterbeen komt er goed onder, de hals is netjes rond neus netjes op/net voor de LL

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:56

Hee hee,, goed topic blijf het zelf volgen misschien kan ik het bij donna nog wel gebruiken!!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:58

vandaag ging het rijden al een stuk beter, ik heb hem gewoon wat korter gepakt en steeds veel schakelingen gemaakt, als hij wou zakken hem steeds beetjes gegeven en van achter bij gereden. Helaas ging hij soms wel wat wiebelen in zijn hoofd, maar ik ga dit zeker even volhouden Ja

Is wel super moeilijk om mijn handen helemaal stil te houden Nagelbijten / Gniffelen erg he Knipoog