Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gwen schreef:Voor een paard van 1.84m heb ik een touwladder nodig ipv een krukje.
Maar dan wel zachtjes neerkomen natuurlijk... Joepju schreef:Gwen schreef:Voor een paard van 1.84m heb ik een touwladder nodig ipv een krukje.
Misschien is een trampoline een optie?Maar dan wel zachtjes neerkomen natuurlijk...

Boev schreef:[quote=Maar zelfs als je soepel opstijgt, belast je het paard nog aan één kant; dus is een krukje eigenlijk wel ooit overbodig?
[

Draflinger schreef:opstapen met krukje doe ik eigelijk nooit maar het is veel beter voor de rug van het paard. Ookal kom je zo op je paard is het nog beter op te stappen met krukje zo kom je er gemakkelijker op en kost het veel minder voor zijn rug. Als je zo opstapt hang je natuurlijk altijd een beetje om jezelf omhoog te trekken als het ware. Dus opstappen met krukje is het beste ( al doe ik het zelf nooit ook omdat ik altijd alleen rijd kan ik moeilijk het krukje in de bak laten staan ofzo )
[/quote]Citaat:LOL
Of een parachutespringen en dan precies netjes landen
, dat zou één van de paarden geweest kunnen zijn die ik ooit gereden heb
.
zo belast je alleen de rug van de ruiter en je leert een betere valtechniek. 
Ik kan er ook wel zonder krukje opkomen, maar de rug belast je veel minder doordat je niet hoeft te hangen , en het bepaart jezelf moeite
Born2BCrazy schreef:ik vind het onzin![]()
stap ook gewoon op mn ene paard van >1.80m en ben zelf 1.70m ofzo..
Al kan ik me voorstellen dat als je vrij klein(en/of wat forser gebouwd bent) van stuk bent en je paard best groot..dat het dan een ander verhaal wordt..
of dat je last hebt van je rug oid.
of is mijn motoriek zo waardeloos
Renee87 schreef:Eigenlijk moet je opstappen afwisselen he.. links en rechts. Heb dat een x geprobeerd, maar ben ik nou de enige voor wie dat fysiek ONmogelijk lijktof is mijn motoriek zo waardeloos