Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yamcha schreef:Ach, hou toch op! Leer verdorie rijden en kom niet steeds aanzetten met die domme kneepjes. Dat is net zo achterlijk als een elastiek gebruiken, het paard loopt nog steeds niet fijn, het ziet er alleen uit alsof het dat wel doet. In de krul trekken is dat. Een paard moet elastisch door het lijf worden, dat doe je alleen maar door goed zitten en goed rijden, en niks anders. Goed rijden is geen trucje voor.
saskiakefie schreef:Dit is niet in het wild he? Deze paarden zijn van eigenaren, en die paarden hebben het geleerd waardoor ze het nu toepassen, en ook erg los zijn.
en daar vind ik het een goed hulpmiddel voor
runningkawa schreef:Klopt. En daarbij heb je geen kneepjes of elastieken onzin nodig.Een paard loopt aan de teugel omdat hij goed reageert op je been
daardoor gaat de achterhand goed werken.
Als je dan een ontspannen hand hebt, zal de energie die hij van achter heeft over een ontspannen rug naar je hand laten vloeien.
Hij zoekt dan zelf je hand op.
Dat noemen ze ook wel van achter naar viren rijden, eem kreet die je misschien wel eens gehoord hebt
Ben je teveel met de voorkant bezig, dan rij je van voor naar achter
En loopt je paard dus niet aan de teugel, ook al staat dat hoofdje in de juiste houding
saskiakefie schreef:Als jij vooral met je benen en zit zou rijden, zou je geen kneepjes nodig hebben.Ja dat weet ik, ik rij ook vooral met mijn benen en zit