Lusitana schreef:Ik weet niet waarom de wintec er bij wordt gehaald als we merkloos met merk vergelijken.
Om aan te tonen dat ook het ene merk het andere merk niet is...
Lusitana schreef:Er zijn zeer goede lederen zadels van engelse maak waar gewoon geen merkje op staat, met uitstekende pasvorm.
Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Maar als jij een merkloos zadel voor minder dan de helft van mijn merkzadel weet te vinden die dezelfde kwaliteit, pasvorm, duurzaamheid en zit heeft, dan hou ik mij aanbevolen.
Lusitana schreef:Pasvorm heeft niets te maken met kwaliteit.
Zeker wel. Hoe beter de kwaliteit van het leer is, des te beter vormt het zadel zich naar het paard en de ruiter. Ook is het vakmanschap waarmee het zadel gemaakt wordt ontzettend van invloed op de pasvorm en de kwaliteit van het zadel. En voor goed vakmanschap betaal je nu eenmaal meer dan voor massaproductie.
Lusitana schreef:In veel gevallen wordt hier gesproken over luxe (de uitspraak als je eenmaal een goed zadel hebt gehad wil je geen ander is daar duidelijk een voorbeeld van).
Een goed passend zadel voor zowel paard als ruiter vind ik geen overbodige luxe.
Lusitana schreef:En wat het "er niet uitzien na zoveel jaar" betreft, ik heb verschillende hoofdstellen van meer dan 25 jaar oud gehad die allemaal goed bruikbaar waren en er netjes uit zien, eentje is meegekomen naar Portugal en wordt nu nog gebruikt door iemand. Mijn vriendin heeft een merkloos hoofdstel en dat is nu em, 8 jaar oud en ziet er nog prima uit, hoor.
Mijn andere vriendin heeft haar hoofdstellen nog uit engeland meegenomen en die zijn zo´n 15 jaar oud en er zijn er maar een paar die er niet uit zien (maar nog bruikbaar zijn).
Ik vergeleek mijn hoofdstellen met een Pagony hoofdstel. Pagony is dus een MERK. Je hebt dus ook goedkope en kwalitatief mindere merken. Doorgaans staat op ieder produsct een merk, omdat men altijd moet kunnen afleiden wie het geprodusceerd heeft.
Lusitana schreef:Ga, je kijken naar wat het puur aan materiaal kost,
Helaas betaal je niet alleen voor materiaal, maar ook voor vakmanschap, manuren, en andere kosten die worden gemaakt bij het vervaardigen van een zadel. Een handgemaakt zadel door een vakman kost nu eenmaal meer aan manuren dan een massaal geproduceerd zadel.