heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:38

Huertecilla schreef:
Wat ik al schreef Rianneke, kennis en smaak....

ik denk wel dat wij elkaar begrijpen Knipoog
Huertecilla schreef:
Helaas niet functioneel, net zo min als de erg fraaie sporen die ik gezien heb, dus beiden NoNo's. Jammer hoor.
De bestelling voor de tuigleren halsringen echter is bevestigd. Nu de 'pistool'houders voor de drinkflessen nog

heb je toevaillig ook nog een foto van die sporen Bloos ben wel heel benieuwd hoe die er uit zien!!
en ik had al eerder in je profiel gekeken, maar wil nog even zeggen dat ik die halsringen toch echt super vind!

chant_xx schreef:
vraag ik me af je paard wordt er tog niet gelukkiger van duurdere spullen
trouwens een ouder zadel vind ik persoonlijk convertabeler zitten dan een nieuwe

kom maar binnenvallen hoor! nieuwe gedachtes zijn altijd welkom!
tuurlijk word een paard niet gelukkiger van duurdere spullen...de mensen die dat denken worden denk gelukkiger van hun eigen duurdere spullen...
en die oudere zadels zitten vaak ook lekkerder dan nieuwe! oudere zadels zijn al lekker gevormt naar je kont Tong uitsteken maar er zijn ook zeker nieuwe zadels die vanaf moment 1 lekker zitten! maar goed dat is gewoon afhankelijk van een aantal dingen...zowiezo speelt de kwaliteit van het zadel mee, maar ook zeker de persoonlijke voorkeur van de ruiter! de 1 zweert bij een zadel van br/kn of wat dan ook en de ander heeft super veel plezier met een zadelmarkt zadel...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:52

Josil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 17:07

hahah jah idd, maakt het nou uit of je met sporen slof cap een ook nog eens een zweep rijd Verward

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:46

Huertecilla schreef:
Wat ik al schreef Rianneke, kennis en smaak....

Blijft de vraag wie kennis e\én smaak heeft...

@Rianneke: dat jij mij citeerd heeft geen zin, omdat je alles al selectief hebt gelezen Pling
Laatst bijgewerkt door Alane op 01-01-07 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:48

Alane schreef:
Anky dekjes zijn niet dik.... ze zijn wat meer puffy, zien er dikker uit. Juist fijngestepte dekjes zijn stugger en kunnen drukplekken geven.

speciaal voor Rianneke, voor de zoveelste keer mijzelf gequote....

vevonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:54

eindelijk iemand die hetzelfde over paardrijden denkt als ik!!
en ik vind dat je het nog netjes hebt gehouden ook...
geweldig...!!!
bandages vind ik ook maar niks..
zit volgens mij ook altijd te strak.
vind het niet mooi lijken..
dubbele teugels en bitten vind ik ook absurt.. vooral een schrper bit.. als je paard niet luister in de mond is dat jou fout.. hebben die ruiters dat zelf zo gemaakt. ik vind dat een teken dat je niet kan rijden en eerst maar eens bij jezelf moet kijken wat je fout doet en niet gelijk het paard een rot schop verkopen..!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:57

Rianneke schreef:
chant_xx schreef:
vraag ik me af je paard wordt er tog niet gelukkiger van duurdere spullen
trouwens een ouder zadel vind ik persoonlijk convertabeler zitten dan een nieuwe

tuurlijk word een paard niet gelukkiger van duurdere spullen...de mensen die dat denken worden denk gelukkiger van hun eigen duurdere spullen...

Tot je zelf ervaren hebt waarom zommige spullen duurder zijn Haha!

Rianneke schreef:
en die oudere zadels zitten vaak ook lekkerder dan nieuwe! oudere zadels zijn al lekker gevormt naar je kont

Naar het achterste van diegene die het zadel altijd gebruikt heeft en soms ooit nieuw gekocht heeft, vergeten we dan ook maar even dat het zadel, de kussens, zich vormen naar de rug van het paard maar ook vaak gekocht is voor dat paard.

Rianneke schreef:
Tong uitsteken maar er zijn ook zeker nieuwe zadels die vanaf moment 1 lekker zitten! maar goed dat is gewoon afhankelijk van een aantal dingen...zowiezo speelt de kwaliteit van het zadel mee,

en kwaliteit kost geld.....

Rianneke schreef:
maar ook zeker de persoonlijke voorkeur van de ruiter! de 1 zweert bij een zadel van br/kn of wat dan ook en de ander heeft super veel plezier met een zadelmarkt zadel...
de ruiter heeft plezier ja... topic gemist op harnachement?????
en wat jij voor ervaring Rianneke?... twijfel ik toch aan het geen jij op gestoken hebt....
overal vergeet je het welzijn van het paard.... dus bij zadels, de pasvorm bij het paard....

de links:
zadelmarkt zadel in stukjes

merkzadel in stukjes

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:50

Nou hier dan iemand mét ervaring. Ik heb op honderden verschillende zadels gereden. Ik heb ook op gruwelijk dure zadels gereden en die zaten voor mij echt niet beter dan sommige goedkope.
Zit is een persoonlijk iets. De een zit graag "ín" een zadel, de ander er liever "óp", , met of zonder kniewrongen noem maar op. In de onderkant van zadels is weinig verschil. Je moet kijken wat voor een rug je paard heeft en wat voor kussens je daar op wilt. Verder heeft pasvorm vooral met boombreedte te maken en elk zadel kun je in verschillende boombreedtes krijgen en er zijn zelfs verstelbare.
Ik heb graag een zadel dat zo smal en licht mogelijk is. En daar voldoen de meeste merkzadels niet aan. De meeste zijn brede bakbeesten.

Welk zadel je prettig vindt, kan ook nog eens veranderen in de jaren. Vraag maar aan ruiters om je heen.

Als iemand niet zijn stempeltje zet, is het niet meteen altijd rotzooi. Soms heeft het gewoon te maken met rechten en plichten en belasting Knipoog

En niet elk merkloos zadel is van dezelfde maker, hè Knipoog Dus om nou te zeggen dat alle merkloze zadels per definitie niet deugen...

De prijzen worden denk ik ook wel aangepast aan de koopkracht van het land.

Ik zou graag een "blinde" test willen zien onder ruiters en zien wat daar uit komt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:03

de ruiters om mij heen zijn allemaal naar de betere merken geswitcht, en dan van duur naar duurder, en niet vanwege het prijskaartje maar vanwege de pasvorm....

pasvorm van het zadel heeft niet alleen of vooral met de boombreedte te maken, zover je ervaring (ervaring wil niet altijd zeggen dat je het al die jaren goed gedaan hebt Pling ) toevoeging: maar alle factoren tellen, met niets in hoofdzaak

De prijs wort niet alleen bepaalt door het merk op zich... het is geen zadelmarkt zadel met het embleem van stuebben erop... die het een stuebben zadel maakt...
Laatst bijgewerkt door Alane op 01-01-07 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:06

Josil schreef:
hahah jah idd, maakt het nou uit of je met sporen slof cap een ook nog eens een zweep rijd Verward
Nou, dat maakt dus wèl uit! Als je je onderbenen niet stil kunt houden, moet je niet met sporen gaan rijden, dat is heel vervelend voor het paard, dan krijgt ie bij elke stap een prik. Ik heb een merrie gereden, daar moest je dat echt niet bij proberen, die liet je werkelijk alle hoeken van de bak zien! En gelijk had ze, van mij krijgt ze niet op de kop hoor!
En slof? Als jij behoorlijk kunt rijden, heb je die niet nodig (met uitzondering van KiWiKo dan, die af en toe boehoorlijk gekke paarden rijdt). Als je niet zonder kunt, moet je les nemen! Ja, hat maakt wel uit of je met slof rijdt. Sporen en slof zijn dingen die nou juist wel uitmaken, en als jij denkt dat het niet uitmaakt, ben jij in mijn ogen heel verkeerd bezig!
Cap lijkt me bijzonder verstandig om op te doen, ook dat is nou juist iets dat wel uitmaakt. Hersenletsel door een ongeluk is geen grapje. Een schedelbasisfractuur is ook niet leuk. En sorry, maar als iemand een buitenrit gaat maken, en die persoon heeft geen bodyprotector om en geen cap op, en houdt iets over aan een ongeluk, dan zeg ik: eigen schuld. Het is gewoon heel dom om geen cap op te doen.
En als jij niet weet hoe je een zweep hoort te gebruiken, hoor je er geen in handen te hebben, zelfde geldt voor slof en sporen. Vroeger moest je je sporen verdienen, daar was een goede reden voor.

Het spijt me, maar ik vind het heel onverantwoordelijk en dom als je roept dat het niets uitmaakt of je sporen, slof, cap, en zweep bij je hebt. Je hebt duidelijk geen flauw idee wat je ermee kan aanrichten, en juist mensen zoals jij die vinden dat het niks uitmaakt, veroorzaken er ongelukken mee. Paarden met monden als beton, paarden met eeuwige rugproblemen, paarden die volledig afgestompt zijn... dat soort dingen maakt mij wel uit. En mensen die roepen dat dat niks uitmaakt, kunnen in mijn ogen beter gaan dammen en beter helemaal niet in de buurt van een paard komen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:22

Alane schreef:
de ruiters om mij heen zijn allemaal naar de betere merken geswitcht, en dan van duur naar duurder, en niet vanwege het prijskaartje maar vanwege de pasvorm....

pasvorm van het zadel heeft niet alleen met de boombreedte te maken, zover je ervaring (ervaring wil niet altijd zeggen dat je het al die jaren goed gedaan hebt Pling )

Hoe weet je nou in hemelsnaam wat een "beter merk" is? Waar staaf je dat aan? Meer verkocht? Duurder? Vooral Duits? Juist engels? Of Nederlands?

Ja hoor, ik heb het 35 jaar verkeerd gedaan omdat ik van voor de merken en setjes rage generatie ben Clown
Mijn paarden en ponies hebben anders nog nooit een schaaf of drukplekje gehad, dus het zal wel meevallen.

Ik zeg nergens dat de pasvorm alleen met de boombreedte te maken heeft.

Rijden heeft wel met meer te maken dan de pasvorm van het zadel voor de ruiter. Een goed zadel helpt een ruiter goed te zitten, maar het maakt geen betere ruiter. Knipoog

Ik rijdt tochten van zes uur door de bergen, dus ik weet wel wat lekker is voor mijn kont en ik zou denk niet zo´n rit kunnen maken in zo´n kakdressuurzadel waar jullie mee weglopen. Ik kan wel dressuur rijden op de zadels waarmee ik zo´n bergrit maak...
Wat je van een zadel eist is, nogmaals, erg individueel.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:38

Lusitana schreef:
Alane schreef:

pasvorm van het zadel heeft niet alleen met de boombreedte te maken, zover je ervaring (ervaring wil niet altijd zeggen dat je het al die jaren goed gedaan hebt Pling )

Hoe weet je nou in hemelsnaam wat een "beter merk" is? Waar staaf je dat aan? Meer verkocht? Duurder? Vooral Duits? Juist engels? Of Nederlands?

ervaring Lachen

Lusitana schreef:
Ja hoor, ik heb het 35 jaar verkeerd gedaan omdat ik van voor de merken en setjes rage generatie ben Clown

War zeg ik dan dat je het 35 jaar verkeerd hebt gedaan?????

Lusitana schreef:
Mijn paarden en ponies hebben anders nog nooit een schaaf of drukplekje gehad, dus het zal wel meevallen.

het wordt zolangzaam aan een beetje een zielige dooddoener om te beginnen over setjes bij gebrek aan andere argumenten....

Lusitana schreef:
Ik zeg nergens dat de pasvorm alleen met de boombreedte te maken heeft.

sjoet verspreking van mij.... door jou woord keuze en dan mn vooral, had ik moeten schrijven dat de boombreedte niet de belangrijkste factor, maar dat alle factoren even sterk tellen

Lusitana schreef:
Rijden heeft wel met meer te maken dan de pasvorm van het zadel voor de ruiter. Een goed zadel helpt een ruiter goed te zitten, maar het maakt geen betere ruiter. Knipoog

moet je wel eerst goed kunnen zitten... en dat lukt je niet als het zadel niet goed in elkaar steekt, het paard niet perfect (meer) past, of de ruiter niet (meerr) past

Lusitana schreef:
Ik rijdt tochten van zes uur door de bergen, dus ik weet wel wat lekker is voor mijn kont en ik zou denk niet zo´n rit kunnen maken in zo´n kakdressuurzadel waar jullie mee weglopen.

Je woordkeuze toont je ervaring.... behalve dat het wel kan met een dressuurzadel, is niet alleen het achterste van de ruiter de belangrijkste factor

Lusitana schreef:
Ik kan wel dressuur rijden op de zadels waarmee ik zo´n bergrit maak...
de meeste eisen topkwaliteit voor een zadelmarkt prijs... en dat zal je van je langzalzeleven niet lukken, op een legale manier...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:41

niet alles wat duur is per definitie goed, maal alles op ruitergebied wat ik als goed, en dan als beter dan de rest, ervaar is duurder.... en heeft niets te maken omdat er een merkje opstaat, maar dat merk levert gewoonweg kwaliteit...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:20

En je (als in men) zou niet zonder kunnen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:30

nee, ik heb gekozen om de verantwoordelijkheid en de zorg voor mijn paarden op mij te nemen, en dat dus met de beste kwaliteit die ik kan en wil betalen.... zou ik met minder toe moeten, dan verkocht ik (een deel) van mijn paardjes.
goed passend tuig is net als een wormkuur, hoefsmid, daar bezuinig ik niet het allerduurste van merken, of de allerduurste merken, maar weet wel uit ervaring dat de economic van eskadron, en die is fijn gestept, minder stug en beter is dan bijv. de fijngestepte van HH/global/of prijs aanverwant, behalve dat er alleen al optisch een giga verschil inzit.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 10:27

Alane schreef:

Als een Wintec zadel mij en mijn paard dezelfde comfort, pasvorm, duurzaamheid en zit had gegeven als de Euroriding Luxor die ik nu heb, dan had ik echt die Wintec wel gekocht hoor. Ik zou ook liever 300,- uitgeven ipv 1600,-. Ik heb nog steeds geen geldboom in de tuin. Als ik dezelfde kwaliteit zou kunnen krijgen voor veel minder geld, dan zou ik toch wel een dief van mijn eigen portomonee zijn.

Lusitana schreef:

Een goede indicatie is toch wel dat je op hoger niveau geen ruiters ziet rijden met een kunstof- of zadelmarktzadel. Bij welk 'duurder' merk dergelijke ruiters uitkomen is heel individueel, maar veel van de 'betere' merken gaan ook in op individuele wensen van de ruiter. In tegenstelling tot de massaal geproduceerde 'zadelmarkt'zadels. Duits, Engels of wat dan ook maakt niet uit. Ik heb een Prestige en die is van Italiaanse afkomst en de Euroriding is van Engelse malekij. Wat een zadel BETER maakt is VAKMANSCHAP van degene die het gemaakt heeft en de kwaliteit leer die men gebruikt heeft. Hoe beter het leer, hoe langer de levensduur. En daar betaal je voor. Mijn prestige is inmiddels 12 jaar oud en het is nog steeds een prima zadel. Ik denk niet dat een zadelmarktzadel er na 12 jaar intensief gebruik op verschillende paarden er nog zo uit zal zien.

Lusitana schreef:
Een goed zadel helpt een ruiter goed te zitten, maar het maakt geen betere ruiter.

Dat is waar, maar een slecht zadel maakt van een slechte ruiter een nog slechtere ruiter...

Lusitana schreef:

Dat is ook erg individueel, en ook erg afhankelijk van je ervaringen. Wie nooit een beter zadel heeft ervaren zal ook niet weten wat hij mist. En wie verder komt (met name in de sport), zal meer belang gaan hechten aan de kwaliteit, duurzaamheid, zit en pasvorm van een zadel. En dat heeft in de regel een prijskaartje. Dus om nu te stellen dat iemand met een duur zadel rijdt omdat het 'in' is of om anderen de ogen uit te steken vind ik echt de grootste kul.

Alane schreef:
goed passend tuig is net als een wormkuur, hoefsmid, daar bezuinig ik niet

Ik ook niet. En als het mij echt om een merk ging dan had ik wel alles van 1 merk gekocht. Maar ik heb vanalles van allerlei merken; hoofdstellen van Passier, Kieffer en Stubben, zadels van Prestige en Euroriding. En ik heb ook gewoon merkloze dekjes (Anky loolalikes). Ik kijk enkel naar de kwaliteit en functionaliteit, wat voor merk erop zit maakt mij niet zoveel uit. Maar meestal kom ik uiteindelijk met name voor goed passend tuig, bij de duurdere merken uit. Bijvoorbeeld een Pagony hoofstel ziet er na een jaar intensief gebruik echt niet meer uit, de gespen gaan snel roesten en het leer is stugger. Daar betaal je ook voor want zo'n hoofdstel kost zo'n 30,-. Mijn Passier hoofstel ziet er daarentegen na 4 jaar nog prima uit EN het leer is nog steeds mooi en soepel.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:35

Ik weet niet waarom de wintec er bij wordt gehaald als we merkloos met merk vergelijken.
Er zijn zeer goede lederen zadels van engelse maak waar gewoon geen merkje op staat, met uitstekende pasvorm.
Sterker nog, je kunt een op maat gemaakt zadel hebben zonder merk.
Pasvorm heeft niets te maken met kwaliteit.

In veel gevallen wordt hier gesproken over luxe (de uitspraak als je eenmaal een goed zadel hebt gehad wil je geen ander is daar duidelijk een voorbeeld van). Er is geen enkele noodzaak voor een zacht kussen van duur materiaal voor de ruiterkont (en dan heb ik het dus over het deel wat op de boom gaat).

Als iemand dat wil, moet die dat zelf weten, maar ga niet doen alsof dat beter is voor een paard.

En wat het "er niet uitzien na zoveel jaar" betreft, ik heb verschillende hoofdstellen van meer dan 25 jaar oud gehad die allemaal goed bruikbaar waren en er netjes uit zien, eentje is meegekomen naar Portugal en wordt nu nog gebruikt door iemand. Mijn vriendin heeft een merkloos hoofdstel en dat is nu em, 8 jaar oud en ziet er nog prima uit, hoor.
Mijn andere vriendin heeft haar hoofdstellen nog uit engeland meegenomen en die zijn zo´n 15 jaar oud en er zijn er maar een paar die er niet uit zien (maar nog bruikbaar zijn).

En nogmaals er is een grens. Er kan op een gegeven moment echt niet meer kwaliteit dan kwaliteit geboden worden en toch betaal je dan nog meer voor het een of het ander. Ga, je kijken naar wat het puur aan materiaal kost, dan weet je pas hoeveel je teveel betaald. Die marge is bij merkzadels veel groter. Dus betaal je een hoop lucht, hoor.

Ik weet ook niet waarom de rest van de verzorging er bij gesleept wordt. Het lijkt me het handigst als we er van uitgaan dat alle paarden goed verzorgd worden, ook die waar geen dure spullen of overbodige spullen op liggen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:38

Josil schreef:

Het is niet onwaarschijnlijk dat je er niet veel van hebt begrepen, van mij. Kijk eens op mijn site Knipoog

Velours of brokaten rij-jasje, kanten jacot, driespits, duelleer-degen, renaissance-sporen... allemaal voor míj, het penny-gevoel. Voor mijn paard 'alleen' een der beste zadels en een fijne halsring Haha!

@all
de definitie van kwaliteit is het overdenken waard wellicht. Ik ben consultant voor ISOcertificatie gewest, dus weet daar iets van, van kwaliteit.

Kwaliteit = de mate waarin een product voldoet aan de door de fabrikant opgegeven specificaties.

Wat de klánt betreft gaat het vooral om perceptie en spelen zachte dingen een grote rol. Het kan bij onderlinge communicatie geen kwaad je te realiseren dat vooral subjectieve aspecten jouw eigen mening over kwaliteit beïnvloeden en dit wellicht voou joú geldt maar voor het product op zich uiteraard níet.
Wanneer de speecificaties van het ene product op een hoger niveau liggen dan dat van een ander en beiden aan de eigen specificaties voldoen, dan is het hoe en wat helder. Communiceert wel zo makkelijk toch?!

Dan NÓGMAALS mijn kanttekening bij ruiterspullen dat er maar héél weining functioneel correct materiaal te koop is. M.a.w. de specificaties zijn verkeerd. Zowel het niveau van de specificaties als het voldoen er aan zijn dan vrijwel irrelevant Pling
Vertaald naar jip-en-janneke taal. Bijna zonder uitzondering zijn ruiterspullen van goed kwaliteit en príma voor het beoogde doel doch niet geschikt voor paardríjden.
Voor wie het niet begrijpt verwijs is naar een paar reacties terug over de rijbroeken...

HC

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:47

Lusitana schreef:
Ik weet niet waarom de wintec er bij wordt gehaald als we merkloos met merk vergelijken.

Om aan te tonen dat ook het ene merk het andere merk niet is...

Lusitana schreef:
Er zijn zeer goede lederen zadels van engelse maak waar gewoon geen merkje op staat, met uitstekende pasvorm.

Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Maar als jij een merkloos zadel voor minder dan de helft van mijn merkzadel weet te vinden die dezelfde kwaliteit, pasvorm, duurzaamheid en zit heeft, dan hou ik mij aanbevolen.

Lusitana schreef:
Pasvorm heeft niets te maken met kwaliteit.

Zeker wel. Hoe beter de kwaliteit van het leer is, des te beter vormt het zadel zich naar het paard en de ruiter. Ook is het vakmanschap waarmee het zadel gemaakt wordt ontzettend van invloed op de pasvorm en de kwaliteit van het zadel. En voor goed vakmanschap betaal je nu eenmaal meer dan voor massaproductie.

Lusitana schreef:
In veel gevallen wordt hier gesproken over luxe (de uitspraak als je eenmaal een goed zadel hebt gehad wil je geen ander is daar duidelijk een voorbeeld van).

Een goed passend zadel voor zowel paard als ruiter vind ik geen overbodige luxe.

Lusitana schreef:
En wat het "er niet uitzien na zoveel jaar" betreft, ik heb verschillende hoofdstellen van meer dan 25 jaar oud gehad die allemaal goed bruikbaar waren en er netjes uit zien, eentje is meegekomen naar Portugal en wordt nu nog gebruikt door iemand. Mijn vriendin heeft een merkloos hoofdstel en dat is nu em, 8 jaar oud en ziet er nog prima uit, hoor.
Mijn andere vriendin heeft haar hoofdstellen nog uit engeland meegenomen en die zijn zo´n 15 jaar oud en er zijn er maar een paar die er niet uit zien (maar nog bruikbaar zijn).

Ik vergeleek mijn hoofdstellen met een Pagony hoofdstel. Pagony is dus een MERK. Je hebt dus ook goedkope en kwalitatief mindere merken. Doorgaans staat op ieder produsct een merk, omdat men altijd moet kunnen afleiden wie het geprodusceerd heeft.

Lusitana schreef:
Ga, je kijken naar wat het puur aan materiaal kost,

Helaas betaal je niet alleen voor materiaal, maar ook voor vakmanschap, manuren, en andere kosten die worden gemaakt bij het vervaardigen van een zadel. Een handgemaakt zadel door een vakman kost nu eenmaal meer aan manuren dan een massaal geproduceerd zadel.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:56

vanDale schreef:
kwa·li·teit (de ~ (v.), ~en)
1 bepaalde gesteldheid, hoedanigheid, mate waarin iets geschikt is om voor een bepaald doel gebruikt te worden => soort
2 goede eigenschap

die kwaliteitsdefinitie bedoel ik HC, en niet anders....

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:32

Hier meldt zich een kwaliteitsmanager Sigaar : Kwaliteit is zeggen wat je doet en doen wat je zegt Haha! Een fabrikant moet goed communiceren naar zijn klanten wat voor product hij verkoopt. Als hij dat goed doet, dan zal hij in de regel voldoen aan de verwachtingen van zijn klant en dus kwaliteit leveren.

Kwaliteit heb je in allerlei gradaties. Een zadelmarktzadel heeft ook een bepaalde kwaliteit. Een kwaliteit die je voor die prijs mag verwachten. Doorgaans zal zo'n fabrikant niet pretenderen dat hij dezelfde kwaliteit levert als bijvoorbeeld een merk als Passier. En zo'n fabrikant richt zich ook gewoon op een andere doelgroep.

Huertecilla schreef:
Bijna zonder uitzondering zijn ruiterspullen van goed kwaliteit en príma voor het beoogde doel doch niet geschikt voor paardríjden.

Dat vind jij. Het is maar net wat voor doel je hebt met paardrijden. Jij hebt een heel andere definitie van wat goed paardrijden is dan iemand als ik bijvoorbeeld. Daarom zal jij ook andere spullen gebruiken en andere eisen aan jou spullen stellen dan ik.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:35

he, een collega Haha! Klinkt bekend Ja

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:39

Lielle schreef:
he, een collega Klinkt bekend

Leve de grootheden Juran en Deming, Imai en Crosby! Haha! Plan,do, check and act! Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:45

nu nog de KPIs voor 'succesvol paardrijden' Haha!

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:49

colette_007 schreef:
Als ze op een vreemd paard stappen pakken ze zich helemaal in met bodyprotectors grootste cappen etc... Zo lijk je net een mummie

hun hebben waarschijnlijk verstand jij rijd zonder cap.. (zie profiel)