Cer schreef:Och, daarin is hij niet de enige....
Nou ik kan maar weinig voorbeelden bedenken die hem in zijn manier evenaren.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cer schreef:runningkawa schreef:maar ik heb dan ook geen stalpaard, zoals ADB graag wil
Wat trek je toch alles vreselijk uit zn verband.....
runningkawa schreef:Want die win je toch omdat alles wat je zegt gewoon klopt en werkt?
VValar schreef:Nou ik kan maar weinig voorbeelden bedenken die hem in zijn manier evenaren.
dierfysio schreef:wat ik altijd zo naar vind aan z'n lezingen, is dat er een hele clan van z'n aanhangers meekomt, die dan allemaal als briljant voorbeeld aangehaald worden. met alleen klanten in de zaal kan ik ook scoren met m'n verhaal...
verder stoor ik me erg aan z'n uitlatingen dat er bij hem in z'n hele ruitercarrieren nog nooit een paard een dag kreupel is geweest, dat hem dat niet gebeurt. wel eens van een simpele hoefzweer gehoord dan? dat krijgt ieder paard wel eens, kun je niks aan doen. beetje suf dus.
ieder z'n ding, maar naar mijn mening prik je zo door z'n verhaal heen. en tuurlijk knappen er paarden op; wat voor het ene paard funest is, werkt voor het andere paard. dat geldt voor alles, toch?
VValar schreef:Oh ik geloof ook meteen dat hij het beste met de paarden, ruiters (en portemonnee) voor heeft. Maar het is precies zoals jij zegt; hij legt de dingen niet duidelijk uit. Soms is het zelfs gewoon niet logisch of spreekt hij zichzelf tegen. Is niet open in zijn uitleg, kan geen normale antwoorden geven op vragen. Presenteerd zijn methode bijna op het propagandische af.
VValar schreef:Lusitana schreef:Maar ik heb het over paarden die WEL rad gaan en toch iets kunnen hebben.In die zin is dus kreupel niet altijd meteen niet rad gaan....
![]()
guusje schreef:VValar schreef:Oh ik geloof ook meteen dat hij het beste met de paarden, ruiters (en portemonnee) voor heeft. Maar het is precies zoals jij zegt; hij legt de dingen niet duidelijk uit. Soms is het zelfs gewoon niet logisch of spreekt hij zichzelf tegen. Is niet open in zijn uitleg, kan geen normale antwoorden geven op vragen. Presenteerd zijn methode bijna op het propagandische af.
ja, en daarmee breekt hij zijn methode af , helaas...
Lusitana schreef:[Zijn didactisch vermogen staat natuurlijk los van de methode. Iemand die stuntelt in lezingen geven is niet per definitie een slechte trainer, hij weet het alleen slecht uit te leggen!
Nogmaals het is beter om te kijken naar daden dan naar woorden als je het hebt over METHODES.
[/quote]
Lusitana schreef:Veel dingen die gezegd worden gaan een eigen leven leiden.
Lusitana schreef:Als ik tegen een leerling zeg "handen hoger" dan wil dat niet zeggen dat ik van elke ruiter de handen hoger wil zien, alleen van die waar het van toepassing is en een achterliggende reden heeft.
Als mensen dan gaan roepen "Lusitana deugt niet want van haar moeten ze met de handen hoog rijden" is er iets aan de hand bij de mensen die denken dat ik dat heb gezegd, en niet bij mijn les/methode.
Veel dingen die gezegd worden gaan een eigen leven leiden.
VValar schreef:Ik zie de TS helemaal nergens meer. Is ze soms bang geworden van ons?
Citaat:Je zou eens wat lessen van de bodt moeten bijwonen, dan zul je begrijpen wat we bedoelen (zie opmerkingen vvalar en kawa). Het gaat niet om opmerkingen die eigenlijk 1 persoon betreffen en vervolgens een eigen leven gaan leiden.
Het is ook niet zo dat hij zich wat onhandig of slecht uitdrukt, maar hij spreekt zichzelf werkelijk waar tegen, vertelt leerlingen niet altijd eerlijk hoe hun paard precies loopt.
pantarhei schreef:
Ik denk dat iedere instructeur om de ruiter te motiveren de kleine eerste voorwaartse en dus verbeterende stapjes de hemel in prijst, aan de kant gezien zie je dan ongetwijfeld dat het beter kan/moet. Echter je moet mensen wel weten te motiveren om ook de kleine basisdingen aan te pakken en daarin rustig door te trainen. ALs je alleen maar roept "deugt niet, loopt voor geen meter of je zit als een krant' zal dat niet motiverend zijn vrees ik
labe schreef:Is er wel eens een medisch onderzoek verricht + rontgenfoto's van voor en na deze methode? Daar ben ik wel erg benieuwd naar.
labe schreef:Ik probeer dit topic aandachtig te volgen, maar ik raak gaandeweg de draad van het verhaal een beetje kwijt. Nou ja, er zijn genoeg interessante off-topic reacties gegeven die ook waardevol zijn om te lezen.
................................
oosterhoff schreef:
Okay, mooi verhaal.
Als je het niet probeert zal je er nooit achter komen en ik denk dat je er niet onverstandig aan doet het te proberen. Waarom heb je al die andere dingen wel geprobeerd en probeer je dit niet. Hij heeft echt al goede resultaten geboekt.
Tuurlijk kan hij de botstructuren niet veranderen maar het gaat er toch om dat hij geen last heeft van zijn benen en dat je er lekker mee kan rijden?!
Alle rontgenfoto's ten spijt wil het niet zeggen dat een paard ergens last van heeft als ie op een andere manier gaat lopen. (kromme zin zeg)
Als je een regionaal concours zou uitzoeken en alle paarden op de foto's zou zetten dan ben ik wel benieuwd naar wat daar voor rommel tussen zit. en die paarden worden er gewoon kampioen mee. Ik wil ook geen tophengsten zwart maken maar er zitten ertussen die op de foto's naar de slacht zouden moeten!
Dus ik zou je zeker adviseren om het te doen.
van een plaatje kan jehet niet beoordelen dus je moet het live meemaken.