Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Fish_n_Chips schreef:Ik heb een keer iemand ontmoet die veel te dik was en alleen op haar eigen paarden reed 'omdat die het gewend zijn'. Wat vinden jullie daar dan van?
Edit: verder ligt het denk ik ook aan hoe goed je kan rijden. Of je nou met 60 kg je paard vreselijk in de weg zit of met 90 kg goed 'meebeweegt'.. of nog erger, met 60 kg je paard erg in de mond zit te trekken/te hakken of met 90 kg de teugels goed op maat houdt..
KoudbloedKim schreef:Ik volg deze discussie nog steeds en ik vind het erg interessant hoe verschillend mensen denken.
Even voor het plaatje:
62 kilo op een paardje van 1.36m.
[ Afbeelding ]
+- 83 kilo op een Fries van 1.57m.
[ Afbeelding ]
Zelf heb ik 8 jaar geleden met teveel gewicht op mijn paard gereden, sporadisch, maar toch... ik zag gewoon niet in dat ik te zwaar voor haar was en dacht dat ik er het juiste ras voor had gekocht.
Achteraf, toen ik 50 kilo was afgevallen en foto's terug zag, heb ik zo'n spijt gehad en mijn paard beloofd dat ik nooit meer boven een bepaald gewicht op haar rug zou klimmen.
Het kan dus echt zo zijn dat je het niet ziet, dat je te zwaar bent.
Mijn paard zat overigens volgens onze Osteopaat en dierenarts 100% goed en los in haar lichaam, dus GELUKKIG heeft het geen schade aangericht.
Maar ik voel me daar nog steeds rot over.
Iris_C schreef:Ik kan me er eigenlijk vooral aan ergeren als mensen op een te kleine pony (of paard) stappen. Daar hoef je niet eens overgewicht voor te hebben. Het ziet er niet uit en je hindert zo'n dier aan alle kanten.
blackflicka schreef:Iris_C schreef:Ik kan me er eigenlijk vooral aan ergeren als mensen op een te kleine pony (of paard) stappen. Daar hoef je niet eens overgewicht voor te hebben. Het ziet er niet uit en je hindert zo'n dier aan alle kanten.
En als een volwassen dan op een ijslander stapt,ik rijd met me ijsje niet meer buiten hoor..
Al dat commentaar dat de pony te klein is,ze is 140cm hoog zeg je dat het oersterke paardjes zijn die ijslander´s geloven ze je niet.![]()
[ [url=m/wUH3h0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even van internet geplukt,dit is een ijslander,maar als mensen zoiets op de straat zien,wat zeggen ze dan dat het niet kan of zo?.
Wat vinden jullie ervan.