Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:@Peetstap
Om verder topic vervuiling te vermijden, Simpelman is strikt anoniem, hij heeft daar zijn redenen voor.
Aan geen enkel familielid, vriend, leerling of relatie zal ik in mijn posts relateren.
Simpelman schreef:Discussiëren doe ik met argumenten en niet met wat voor status ook.
Op schimpende, negatieve of afbrekende opmerkingen en vragen ga ik niet in.
Ik sta open voor ieder argument dat met normaal respect geventileerd wordt maar ik ga niet overal op in, de beslissing daarover wil ik graag zelf blijven nemen.
Simpelman schreef:Zo maar een mailtje dat ik ontving vandaag, (het gaat niet meer):
Te veel vraag denk ik, het ging heel lekker en dan iedere dag iets meer vragen, woensdag reed een ruiter van X er op, die vraagt nog meer, daarna begon het. ze is in stap nog steeds mak en lief maar zodra er wat gedaan moet worden begint het.
Ik wist dat dit zou gaan komen, welk paard ook…
Ik keek om me heen 7, 8 mensen met hun paarden, allemaal aan het klooien, slof teugels, hoofden in de lucht, lijf vast, scheef lopen, het is een drama…...
ART_UMA schreef:Ik zou dus graag zien hoe de art2ride achtige aanpak, die ik toch wezenlijk anders vindt als die van Carl Hester, tot een actief paard komt, waar de gangen verbeteren, meer expressie krijgen etc.
damian23 schreef:Maar wat ik jammer vind is dat zo sterk een tweedeling wordt gemaakt op basis van filmpjes. Het gaat mij om de manier van trainen en als daar een filmpje ter illustratie voor wordt gebruikt dan is dat prima.
Simpelman schreef:Maar, we gaan weer de de wereld van de pipa experts binnen.
Simpelman schreef:Zo maar een mailtje dat ik ontving vandaag, (het gaat niet meer):
Peppertree schreef:Wat vinden jullie hiervan?
Simpelman schreef:damian23,
Dat heb jij al wel een beetje begrepen.
De KD is al eeuwen in ontwikkeling, weliswaar vaak bij stoffige oude mannetjes, maar ja.
Je zit bij Will Faerber op het goede spoor.
Kijk ook bij Philippe Karl.
Manolo....
.
jasmijn78 schreef:Ik denk dat zij een hele goede amazone is. Wat je iig ziet en wat zij gemeen heeft met andere (top)ruiters die hun paarden wel met kracht, souplesse en balans kunnen rijden, is dat ze niet zo'n idiote bandbreedte heeft waarbinnen ze met haar handen werkt bijvoorbeeld, en ze laat dat paard ook niet zo laag komen als de Arabier en dat ze allemaal actief voorwaarts rijden.
damian23 schreef:Er zit wel een heel groot verschil in kwaliteit tussen de arabier en die andere twee toppers. Die arabier zal nooit met zoveel kracht en exspressie kunnen lopen als die andere twee. De kwaliteit van de paarden geeft ook vaak een vertekend beeld.
damian23 schreef:Sommige paarden hebben zoveel kwaliteit en beweging, dat de meeste mensen niet zien dat hij in een nepkrul loopt. Rug weggedrukt maar met spectaculaire bewegingen.
Cer schreef:ik heb een stukje van Deel 15 gekeken, maar werd eigenlijk meteen al kriegel van het spoorgebruik.. om het wat meer toe te lichten.. ik zou graag naar een rij techniek gaan waarbij je niet aan alle kanten je paard bij elkaar houdt.. Dus los van voren, wel gedragen en niet constant aan het been, maar gewoon zelf, op zn eigen benen in de meest fysiek beste houding voor dat type paard.