Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Destino schreef:S_en_Z schreef:Waarom zou je de teugelhulp missen?
Omdat je als het ware je teugels zo los hebt zou je toch niet goed je buitenhand tegen de hals kunnen doen en binnenhand van de hals af?
Het was trouwens gewoon een vraag uit interesse hoor
xxxjanna schreef:Destino schreef:
Omdat je als het ware je teugels zo los hebt zou je toch niet goed je buitenhand tegen de hals kunnen doen en binnenhand van de hals af?
Het was trouwens gewoon een vraag uit interesse hoor
Door geen teugelhulpen te gebruiken leer je juist goed met je benen en zit te rijden
LoveUggs schreef:Ha kan jij vliegen?
Ik heb na aanleiding van jouw tips Gas nu ook aan het lopen aan een langere teugel, zelfs waslijntjes heb ik soms expres!Gas is dan ook geen paard voor in de sport en wij zijn dan maar een beetje dressuurmatig aan aan het rijden, maar voorheen ging hij struikelen of liep hij op plekken waar ik niet wou. Nu kan ik hem met losse teugels een volte oprijden, en als ik dan mn teugels op maar neem neemt hij ze ook aan.
Maar ik snap ook wat je bedoeld.
S_en_Z schreef:Hahaha. Ik zie teugelhulpen meer als "verfijning". Je benen en zit doen het meest. Je handen kunnen de puntjes op de i zetten. (Denk aan doorvragen/begrenzen etc)
Maarja.. Annemieke heeft t over voorwaarts gaan denken. Paard plant haar hoofd in annemieke haar handen, word achter "lui" en is slecht aan het been. Vind het helemaal niet gek dat ze eerst bezig gaat met reactie en op eigen benen lopen. Hoofd zelf dragen. En wanneer paard stabiel is weer contact aannemen. Gelukkig loopt die van haar niet als een sterrenkijker.
Bovenstaande met teugelhulpen kan natuurlijk niet als je paard niet aan je hulpen staat.
Denk dat verzameling nog niet aan de orde is Sjol![]()
Ik zeg niet dat je nooit contact nodig hebt om je paard te verbeteren. Maar wel dat je niet persee je teugels op maat moet hebben om een voltetje rond te "sturen". Wanneer ze het "grove" kunnen op je been en zithulpen kun je de paarden met teugelcontact verfijnen
Sjolvir schreef:Komt uit de lucht vallen......
Vraagt zich iets af....
Hoe wil je een paard verzamelen en bij elkaar rijden zonder teugel hulpen?
Je komt een een eind met houding en zit hulpen, echter ergens in de opleiding heb je toch echt een
verbinding met voor nodig.
Zeker als je geen topruiter bent, hoe krijg je anders je paard in correcte stelling en buiging een wending door?
En hoe communiceer ik met hem dat hij meer moet sluiten en op zijn achterbeen moet komen?
Begrijp me niet verkeerd, heb honderden km's met waslijnen gereden, heb dan een rem, gas en stuur,
maar dat is in geen vergelijk met het correct proberen te rijden en je paard proberen te verbeteren in het
gebruik van zijn lijf.
Weet dat er in 1 van de eerst topics wel leuk filmpje stond van iemand die zonder hoofdstel dressuur reed,
echter ook dat paard was alles geleerd met.
LoveUggs schreef:Ha kan jij vliegen?
Ik heb na aanleiding van jouw tips Gas nu ook aan het lopen aan een langere teugel, zelfs waslijntjes heb ik soms expres!Gas is dan ook geen paard voor in de sport en wij zijn dan maar een beetje dressuurmatig aan aan het rijden, maar voorheen ging hij struikelen of liep hij op plekken waar ik niet wou. Nu kan ik hem met losse teugels een volte oprijden, en als ik dan mn teugels op maar neem neemt hij ze ook aan.
Babootje schreef:LoveUggs schreef:Ha kan jij vliegen?
is fijn natuurlijk maar heeft niks te maken met "aan de teugel'![]()