Ik ga Criminal Minds kijken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:mooi, het achterbeen gedragen onder het lichaam
je kan het zien aan de stand en de hoek van het achterbeen.
horseyfries schreef:Ik denk dat jij nu twee dingen door elkaar haalt. Wat jij denkt te zien als spieren, is in werkelijkheid de bouw van het paard. Een barok paard heeft een totaal andere halsvorm met veel meer kap, waardoor het lijkt alsof de bovenhalsspier veel meer gebruikt wordt.
Als de onderhalsspier van Parzival zoals jij stelt te erg is aangespannen, zou het niet anders kunnen dan dat de hals hol wordt getrokken en de bovenhalsspier verdwijnt. Dit omdat die halsspieren antagonisten zijn, als de één zich aantrekt, dan moet de ander toestaan. Toch zie je op de foto een duidelijke opbolling van de bovenhalsspier: http://www.equestro.be/wp-content/uploa ... ishots.jpg
horseyfries schreef:Ailill schreef:Dat bedoel ik inderdaad, als je de piaffe vanaf het begin goed traint ontwikkel je bepaalde spieren, die voor het hele lichaam van belang zijn. Voor o.a. de verbinding vanuit de achterhand, de aanleuning van voren, verzamelen. . . enz.
Hij laat zijn achterhand niet zakken, zet zijn rug vast en geeft dus verkeerde impuls/energie/kracht door naar voren, wat ook nog eens verkeerd wordt verzonden door een gesloten rug. Je ziet dus dat het paard letterlijk van voren niet weet dat ie van achteren leeft
Dit vind ik wel de sterkste uitspraak tot nu toe, als een paard niet weet dat hij van achteren leeft, dan tilt hij zijn achterbenen niet op en blijft hij niet zo tactmatig lopen en laat dat nu net Parzivals sterke punt zijn!
horseyfries schreef:Als dat hier duidelijk niet het geval is, hoe kan zo'n paard met een vaste rug dan naadloos van piaffe naar passage en teruggaan volgens jou? Als jij de ervaring hebt in het trainen van die oefeningen, dan moet je toch weten dat dat met een vaste rug niet te doen is?
horseyfries schreef:Daarom kreeg dit paard daar ook altijd hoge cijfers voor van de jury. Bovendien is dit toch nog wel een "paard van tegenwoordig te noemen", een paard waarvan je in de OP zei dat ze niet meer te vinden waren?
horseyfries schreef:Dus volgens jou gaat Parzival niet vloeiend in en uit de passage naar de piaffe en terug, alhoewel alle topjuryleden juist dat als sterke punt van hem noemen?
nombrado schreef:horseyfries schreef:Daarom kreeg dit paard daar ook altijd hoge cijfers voor van de jury. Bovendien is dit toch nog wel een "paard van tegenwoordig te noemen", een paard waarvan je in de OP zei dat ze niet meer te vinden waren?
over het algemeen wordt dit paard ook zeer netjes gereden.....dat is wat ik heel veel mis in de huidige OS.
ze laten iemand namelijk winnen, die een piaffe niet eens toont. Dat vind ik een ernstige zaak.
horseyfries schreef:nombrado schreef:over het algemeen wordt dit paard ook zeer netjes gereden.....dat is wat ik heel veel mis in de huidige OS.
ze laten iemand namelijk winnen, die een piaffe niet eens toont. Dat vind ik een ernstige zaak.
Dus jij vond Charlotte Dujardin geen terechte winnares?
horseyfries schreef:http://www.youtube.com/watch?v=vHBIHnFFB1Q
Ik vraag niet of je beter hebt gezien, ik vraag of het volgens jou mogelijk is om zoals hier in dit filmpje vloeiend van passage naar piaffe en er weer uit te gaan met een vastzittende rug.
horseyfries schreef:Dit is jouw uitspraak: "Hij laat zijn achterhand niet zakken, zet zijn rug vast en geeft dus verkeerde impuls/energie/kracht door naar voren, wat ook nog eens verkeerd wordt verzonden door een gesloten rug. Je ziet dus dat het paard letterlijk van voren niet weet dat ie van achteren leeft "
Ik neem aan dat je dit niet doet op basis van één momentopname?
delerium schreef:De wijze van rijden uitgelegd
hoeft niet door ruzie te worden beslecht
wie gaat spelen op de man
vreest voor de zak, of zelfs een ban
(halfslachtige poging:en disclaimer: ook op 5 dec. wordt het normale beleid gehandhaafd. Echter: ook op 5 dec is het niet oké om op de persoon te spelen of het elkaar zuur te maken, discussie kan ook vreedzaam en oprecht)
Ailill schreef:delerium schreef:De wijze van rijden uitgelegd
hoeft niet door ruzie te worden beslecht
wie gaat spelen op de man
vreest voor de zak, of zelfs een ban
(halfslachtige poging:en disclaimer: ook op 5 dec. wordt het normale beleid gehandhaafd. Echter: ook op 5 dec is het niet oké om op de persoon te spelen of het elkaar zuur te maken, discussie kan ook vreedzaam en oprecht)
D'r is toch niks aan de hand?
horseyfries schreef:Noem me dan eens een combinatie die in jouw ogen duidelijk keer op keer beter presteert en minder krijgt?
(Wel jammer dat je niet gewoon toe durft te geven dat zo'n overgang pa-pi-pa met een vaste rug onmogelijk is en dat je het dus blijkbaar iets te sterk hebt uitgedrukt).
(Moderator, ik vond dat we juist een heel vreedzame discussie hier aan het voeren waren nu, vanwaar deze opmerking op dit moment??)