[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:44

Thanks meid :D

Ik probeer foto's te laten maken zoveel als kan, de pest is, ik heb eigenlijk altijd de bak alleen, en dat is ergens natuurlijk heel makkelijk, anderzijds...... qua foto's en filmpjes dus niet zo ideaal...... maar ik druk iedereen een camera in handen die even tijd heeft tegenwoordig :j

Vegs kan actiever, klopt :j ruimte geven aan het voorbeen was ik niet zo mee bezig eigenlijk, dat doet ze zelf, maar ik ben bezig met buikspieren, bovenlijn los, handen dragen, binnenbeen los en lang en NIET WEER INKNIKKEN!

Een tape is wel een idee :D ga ik ff mee spelen :j

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:54

Robijntjah schreef:
Vooruit, na wat aanmoediging!

Mijn huidige poownie, ik zit bewust nog wat naar voren! Ze is denk ik in totaal een keertje of 20 onder het zadel geweest waarvan hooguit 10 keer in een bak en heeft een ietwat weke rug.

Afbeelding

Afbeelding

Leuke poownie!
Je zit bewust naar voren.
Toch denk ik dat je dat niet hoeft te doen, je duwt haar als het ware zoveel mogelijk de grond in. >;)
Dat kan vast de bedoeling niet zijn, vooral niet omdat ze uit zichzelf mooi in balans lijkt te lopen!
Ze lijkt sterk genoeg in de achterhand, dát zou ik liever als uitgangspunt willen nemen. *\o/*
Schwung komt vooral uit de achterhand, en het sterker worden van een rug komt door schwung.
Alle ingrediënten lijken aanwezig. Nu nog een ruiter die het niet de soep in draait. _/-\o_

Je zit wel érg voorover, véél meer dan je zou verwachten bij het inrijden van een jong paard (en eh .. is ze geen zeven? - dus voldoende uitgegroeid?). Na 20 keer rijden mag je echt al een stuk rechter zitten, hoor. Je kunt ook overdrijven in je poging het 'goed' te doen. :(:)
Jouw houding komt niet overeen met het totaalbeeld. De houding van je paard is beter dan die van jou. _O- Pas je maar bij haar aan, zou ik zeggen! :j
Daar heeft je paard profijt van! *\o/*

Wat ik me afvraag is of je door je zadel naar voren kiepert. Ligt het diepste punt van het zadel wel in het midden?

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:57

Even helemaal OT! :=

Ik wilde je even laten weten dat ik het knap vind, zoals je altiijd reageert!
Niet alleen in dit topic (fluitje van een cent, hier :j ) maar ook in andere topics.
Altijd blij, open, en eerlijk.
Knap hoor! Super! <3

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:05

Calimero_ schreef:
Ik ben helaas iemand die als het niet goed gaat snel boos word.
Hierdoor begint Belarus echt te staken en krijgen we vreselijk ruzie. Deze week ben ik bezig geweest met rustig blijven, wel corrigeren maar niet boos worden. En je raad het al, we hebben super fijn gereden!
Ik merkte dat Belarus zelf nu ook beter zijn best wou doen!

Dit had als resultaat dat we gister op wedstrijd 183 en een tweede prijs en 191 en een eerste prijs hadden op wedstrijd gister!

Wat bijzonder, Calimero, dat je zo open bent dat je kunt vertellen dat je snel boos wordt. +:)+
En nog véél bijzonderder dat je er mee leert omgaan, en dat je het zo fijn in je wedstrijdresultaten terugziet. *\o/*

Jij wilt natuurlijk ook niet dat Belarus staakt. Kan me ook wel voorstellen dat je je zelf wel voor de kop kunt slaan dat het door jouw gedrag kan ontstaan zijn.

Dit is het begin van leren hoe je met je eigen gedrag om kunt gaan.
Echt, fantastisch! <3

Hoezo, paardrijden is 'vormend'? _/-\o_

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:10

Yamcha schreef:
Thanks meid :D

Ik probeer foto's te laten maken zoveel als kan, de pest is, ik heb eigenlijk altijd de bak alleen, en dat is ergens natuurlijk heel makkelijk, anderzijds...... qua foto's en filmpjes dus niet zo ideaal...... maar ik druk iedereen een camera in handen die even tijd heeft tegenwoordig :j

Vegs kan actiever, klopt :j ruimte geven aan het voorbeen was ik niet zo mee bezig eigenlijk, dat doet ze zelf, maar ik ben bezig met buikspieren, bovenlijn los, handen dragen, binnenbeen los en lang en NIET WEER INKNIKKEN!

Een tape is wel een idee :D ga ik ff mee spelen :j

Goedzo. Vooral blijven doen! Leer je superveel van!

Dacht dat ik dat ergens las := vandaar dat ik het aanhaalde, misschien scheef gelezen (kan gebeuren) Maarre.. iets actiever mag ze echt wel, misschien dat ze dn ook wat makkelijker opbolt en de kaak loslaat. Als ze net te traag lopen zijn ze sneller uit balans (denk maar eens aan normaal fietsen of heel langzaam fietsen, hoe langzamer je fietst hoe moeilijker het wordt recht te blijven fietsen.. dan gaat je stuur heeel makkelijk van links naar rechts en ga je sneller zwabberen)

Ja doen hoor zoiets als tape! Al je aandachtpunten inspreken, degenen waar je het allermeest op moet letten vaker tussendoor en blijven herhalen herhalen herhalen. Op den duur zit het zo in je hoofd geprent dat je veel consequenter met jezelf omgaat :j Je zal merken dat je dan ook VEEL meer uit je les haalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:14

*\o/* thank you girlie, hier kan ik echt wat mee!!! *\o/*

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:28

Graag gedaan natuurlijk :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:49

bertie schreef:
Leuke poownie!
Je zit bewust naar voren.
Toch denk ik dat je dat niet hoeft te doen, je duwt haar als het ware zoveel mogelijk de grond in. >;)
Dat kan vast de bedoeling niet zijn, vooral niet omdat ze uit zichzelf mooi in balans lijkt te lopen!
Ze lijkt sterk genoeg in de achterhand, dát zou ik liever als uitgangspunt willen nemen. *\o/*
Je hebt me ergens op betrapt, namelijk dat ik de mooiste momenten hier geplaatst heb! Ze is nog lang niet altijd zo in balans als op deze foto's!
Maar ik zou wel iets rechterop kunnen komen idd!

Schwung komt vooral uit de achterhand, en het sterker worden van een rug komt door schwung.
Alle ingrediënten lijken aanwezig. Nu nog een ruiter die het niet de soep in draait. _/-\o_

Je zit wel érg voorover, véél meer dan je zou verwachten bij het inrijden van een jong paard (en eh .. is ze geen zeven? - dus voldoende uitgegroeid?). Na 20 keer rijden mag je echt al een stuk rechter zitten, hoor. Je kunt ook overdrijven in je poging het 'goed' te doen. :(:)
En hier sla je de spijker op zijn kop, ik wil het zo graag goed doen dat ik verkrampt ga zitten. Wat je dus ook terugziet!

Jouw houding komt niet overeen met het totaalbeeld. De houding van je paard is beter dan die van jou. _O- Pas je maar bij haar aan, zou ik zeggen! :j
Daar heeft je paard profijt van! *\o/*
Vanaf volgdende week kruip ik er weer op dus ik zal eraan denken!

Wat ik me afvraag is of je door je zadel naar voren kiepert. Ligt het diepste punt van het zadel wel in het midden?
Jeps, ik zit al sinds ik mij kan herinneren enigzins naar voren en met een lichte 'kromming' in mijn rug. Ligt dus zeer zeker niet aan het zadel maar bij mijn rugspieren die sowieso sterker moeten worden en ik moet wat meer vertrouwen in mezelf (terug)krijgen!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:58

Citaat:
Jeps, ik zit al sinds ik mij kan herinneren enigzins naar voren en met een lichte 'kromming' in mijn rug. Ligt dus zeer zeker niet aan het zadel maar bij mijn rugspieren die sowieso sterker moeten worden en ik moet wat meer vertrouwen in mezelf (terug)krijgen!

Ken je de lekke fietsband?
De band is lek, en je zoekt het gat .. GEVONDEN! :j
Je plakt hem, en monteert de binnenband weer netjes. Ventieltje erop, pompen.
En dan.. TOCH lek.
Want er zat een twééde lek in de binnenband. :o

Het kan natuurlijk best zijn dat jouw rugspieren wel iets sterker mogen. EN het kan ook zijn dat je best wat dapperder mag zijn. (OH, ik GUN je dat! *\o/* )

Maar.. net als dat tweede gaatje in de band .. je kunt OOK even naar je zadel kijken.
Niets uitsluiten. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:01

bertie schreef:
Citaat:

Ken je de lekke fietsband?
De band is lek, en je zoekt het gat .. GEVONDEN! :j
Je plakt hem, en monteert de binnenband weer netjes. Ventieltje erop, pompen.
En dan.. TOCH lek.
Want er zat een twééde lek in de binnenband. :o

Het kan natuurlijk best zijn dat jouw rugspieren wel iets sterker mogen. EN het kan ook zijn dat je best wat dapperder mag zijn. (OH, ik GUN je dat! *\o/* )

Maar.. net als dat tweede gaatje in de band .. je kunt OOK even naar je zadel kijken.
Niets uitsluiten. :(:)

Dat had ik er misschien even bij moeten zeggen, daar is ook naar gekeken!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:20

Robijntjah,
Kom ik weer.. :o de mosterd...
Ook al past het zadel op je paard en in theorie bij je achterste, zegt dat nog steeds niet dat het een fijn zadel voor je is.
Vind net als Bertie dat het zadel op de een of andere manier jou niet helpt,
dwingt je ook naar voren en je benen naar achteren.
Kan nooit echt fijn zijn, eigenlijk.
Zeker niet met dat je net verteld dat je zelf ook al naar voren neigt.
1 + 1 = 2, toch???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:22

Dat mogen jullie idd vinden, dit is 1 van de weinige zadels waarop ik kan zitten zonder naderhand dood te gaan van de rugpijn en daarbij is het spikslinternieuw en heb geen geld voor een nog een keer dat bedrag :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:33

Tja, naderhand nog kunnen lopen is ook wel praktisch..
Zou dan ook eieren voor mijn geld kiezen.
Maar dan moet je toch ondanks het zadel meer op je achterste gaan zitten.

Toobs in de aanbieding....

Nou ja... soort van..
Begon vanavond met dramatisch rijden, mijn schuld, zat niet goed in mijn vel, dus het wou niet.
Waar ben je dan mee bezig??
Ondertussen vond Toobs het enig om overal bakspoken te zien en had al paar gaten in de bakbodem gemaakt,
met ho en spring en draai.
(2 dagen niet gereden, moest zonodig gisteren beginnen met lange leidselen)
Dus ik hijgend en puffend pogingen doen te gaan rijden..
Hij was niet vooruit te branden.
Toen dacht ik hallo!! Ik wou voor mijn plezier rondjes rijden, niet voor mijn frustratie.
Radio eens harder gezet (was alleen in de bak) en vrolijk, meer dan vals zingend (zwaar amuzikaal),
in de rondte gaan rijden.
En ik maar denken, niet jagen! rustig blijven los van voren, overgangen... etc.
Rijden is leuk! En gaandeweg ging hij lekkerder lopen.
Resultaat...
Na half uur had ik Toobs zo ver dat hij zichzelf in de aanbieding gooide.
Hij gallopeerde zo lekker, dat ik het aandurfde een wissel te vragen.
(je kan hem dan op 2 pinken terug rijden en naar voren, terwijl hij door blijft springen,
dit gebeurt me niet erg vaak, maar vandaag jippieeee!)
En hij sprong hem!
Andere kant helaas niet, dus weer dezelfde kant en die sprong hij weer.
(die dus maar even laten zitten, want om daar gefrustreerd half uur over te gaan doen is ook zinloos)
Toen teugels losgegooid mest gaan ruimen en naar huis, braaf peerd!!!!

Hij kan soms zomaar zo fijn aanvoelen, dat je denkt, als ik nou dat en dat vraag doet ie het!
En dat was dus nu ook zo, dan biedt hij het gewoon aan.
En ik kan echt GEEN wissel springen! En Toobs, nou ja, af en toe.... soms.. perongeluk...

Toobs dankjewel!
(eigenlijk wou ik halthouden gaan oefenen, maar dat plan na gelukte wissel acuut overboord gegooid,
andere keer!)

Paardrijden is leuk, plomtidomtidom!!!
Paardrijden is ontspanning naar ontspannen aanspanning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:35

Klopt, moet ik ook! :')

Haha fijn zeg! Ik wil ook weer aan de gang!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:43

Beterschap Joyce!

Over het stukje van 'jezelf commentaar geven', ik merk dat ik dat de laatste tijd ook steeds meer doe.
Bewuster.

Heb momenteel niet echt de tijd te reageren maar ik lees zeker wel bij. Vind dit een heel positief en leerzaam topic.
Steeds kom je dingen tegen 'oja'. :)*

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:53

ik zit al een poosje lekker mee te lezen en te kijken , ik ga hier ook een paar fotos zetten, leuk!
Afbeelding
Afbeelding

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:19

Knollentuin, wat vindt je zelf ? Das de eerste vraag die ik mezelf ook altijd stel, sinds ik dit topic ben beginnen volgen.

Ik zie op beide fotos best wel veel spanning :n Je paard draagt ook zijn staart erg hoog, teken dat hij de rug hol maakt toch?
Achterbeen kan hierdoor ook niet ondertreden. Ik zou zeggen veel meer impuls achteraan en zijn neus eruit aan de voorkant. Laat hem gewoon meer lopen dan komen jullie letterlijk en figuurlijk een hele stap vooruit :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:22

ok.. zie jij hier een holle rug en een niet ondertredend onderbeen?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:25

Ik zie: 'controle willen houden'.
Maargoed, daar heb ik ook last van en ik kan je vertellen een hele grote groep ruiters met ons. :Y)

Schakelen en overgangen rijden helpen mij om het gevoel van controle te behouden en toch de voorkant meer te openen.
Steeds even checken 'oja, paard is toch van mij, reageert op mijn zit, kleine teugelhulp'.
Soms even lastig om bij dat punt te komen, maar wannneer je er bent voelt het paardrijden een stuk meer 'harmonieus'. :P

Ik vind de foto's fijn ogen, maar het mag nog iets losser. :)
De draffoto is al losser dan de galopfoto. :j
Denk dat je op de galopfoto ook nog iets verder door wilde verzamelen?
Dat kan ook net het moment zijn natuurlijk.

Edit: ik kan blijkbaar niet normaal typen. }:0
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 28-02-12 00:40, in het totaal 3 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:26

is het begin \inzet van een pirouette ;)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:28

Maar inderdaad, wat zie je zelf?
Verbeterpunten? Goede punten? :)

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:31

Ik volg vooral op de eerste foto dan de staart die in verbinding staat met de wervelkolom , dan kan de rug toch niet 'dragen'.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:32

Knollentuin: Het eerste wat mij opvalt; wat is de bak ongelooflijk slecht! Ben je niet bang voor blessures?
Verder is op het eerste plaatje wat spanning te zien. Hij is strak achter de kaak en buigt pas af bij de 3e halswervel. 2e foto is een stuk fijner beeld! Jammer dat het niet helemaal het goede moment is voor een mooie foto. Volgens mij sjouwde hij daar fijn

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:33

nee? ik zie dat anders, een paard gebruikt juist de staart mee dragend in de aanspanning van de opwaartse boog..
wat is er slecht aan deze baan? en nee ik ben niet bang voor blessures

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:35

Kan natuurlijk ook net de spanning zijn voor de inzet van de oefening, is ook al moeilijk natuurlijk, ben ik zelf nog lang niet aan toe :(:)