Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dinopino schreef:Hier in de buurt staan veel "kapotte" voltige paarden van de diverse rijverenigingen.
mirgino schreef:ik kan een voorbeeld laten zien
dit paard woog op dat moment 553kg
is voor de operatie 2 dgn voor deze foto genomen is gewogen
en mag volgens de DA 500kg wegen, er moet dus iets af
http://img.photobucket.com/albums/v409/ ... C07988.jpg
o, hij is 159cm
bethje31 schreef:"Denk nl. dat als ze ouder en gespierder is het wel kan hoor, maar nu nog niet te intensief, daarvoor is ze nog niet sterk genoeg."
Het staat heel duidelijk in haar profiel wat ze ermee doet en het paard ziet er niet echt uit alsof ze er last van heeft. Een paard van 5 kan lekker aan het werk hoor, met een beetje beleid uiteraard. Ik vind op de foto in dit topic het paard er echt goed uitzien met een mooie gespierde hals en schouders. Niet alle Friezen lopen er zo goed bij.
Alweer off-topic sorry!
Leorah schreef:Nou, hier kom ik ook dan.
Paardje 1 met ikke:
[RT-HAW] Thuis @ work L
Paardje 2 met ikke:
[RIJ-ITP] We zijn weer onderweg! Stapje voor stapje naar???
En ik ben 1.80 lang en weeg.... tegen de 90 kg (soms iets er onder en soms iets er boven).
Dimple schreef:Maar hoe geeft een paard aan als de ruiter te zwaar is? Ik heb hier gelezen dat een paard kreunt. Lichamelijke klachten hebben ze vaak pas later last van (of krijg je pas later door)
Zou het ook tonen door bijv minder voorwaarts zijn? Minder goed kunnen verzamelen etc?
mirgino schreef:de witte woog op die foto`s.......schrik niet 720kg!
hij is op dieetvoer gezet en is nu rond 680kg en we gaan door tot 550kg
volgens de kliniek mag hij rond 500/550 kg wegen
de pech is dat hij 2 operaties heeft gehad in 2 weken aan zijn voorknie en daar nog niet niet goed genoeg op loopt om hem te rijden of longeren
hij is nu de brede platte rug een eind kwijt en krijgt weer vormen.
maar zo zie je dat schatten erg moeilijk is.