jenna schreef:Ik ben ook een voorstander om het allemaal zonder hulpmiddelen te doen, maar na 6 maanden proberen zonder,zijn we ons paard nu ook aan het bijzetten, aan de longe met elastiek en tijdens het rijden met een losse slof en ik moet zeggen ze loopt dan fantastisch.
Toen we haar kochten gooide ze heel erg haar hoofd in de lucht en hebben haar toen eerst door de tandarts laten nakijken,maar ze doet het nog steeds en toen kregen we de tip van iemand om haar toch een periode met hulp teugels te gaan rijden omdat het in haar geval een dominantie kwestie is zegt hij, ze is bij de vorige eigenaar waarschijnlijk de baas geweest in hoe zij wil rijden(en dat is met losse teugel en lekker alleen maar recreatief buiten) en dat ze bij ons in protest gaat tegen teugel druk en ik moet zeggen, ben nu een weekje bezig en gister liep ze super met een hele los hangende slof, maar ze heeft aardig door dat als ze nu haar hoofd omhoog gooit en niet prettig voelt.
Dus soms is het gewoon even nodig om door te dringen bij het paard en ik hoop dat we het snel weer zonder kunnen, maar voorlopig ga ik er maar even mee door tot ik merk dat ze niet meer met haar hoofd wil gooien.Die man zei ook nog,als het van haar een reactie is op eventueel pijn(daar was ik bang voor) dan had ze het met bijzetten wel op een andere manier laten weten het er niet mee eens te zijn, maar ze loopt heerlijk met de oortjes naar voren, dus het is gewoon een kwestie van het niet willen.
Hoe zit het met haar rug dan? Zit daar geen blokkade?